Skip to content

פריימריז. במצפה רמון הניצחון קר, עייף. אף פיגורה ממסדית לא באה

מחר לא יהיה כאן זכר למה שהיה היום. כך נראה כאן השקט בבחירות לראש המפלגה. כך נראה כאן ניצחון. קר. עייף. ועם מעט אנשים. האורנים יישארו בשקט עד הפעם הבאה. אף חבר כנסת לא בא לבקר. גם לא איזושהי פיגורה ממסדית. מעט מדי מצביעים. חוסר משמעות אלקטורלית. תל אביב זה לא כאן. אבל יש כאן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחר לא יהיה זכר למה שהיה היום. כך נראה כאן השקט בבחירות לראשות המפלגה. כך נראה כאן ניצחון. קר. עייף. ועם מעט אנשים. האורנים יישארו בשקט עד הפעם הבאה. אף חבר כנסת לא בא לבקר. גם לא איזושהי פיגורה ממסדית. מעט מדי מצביעים. חוסר משמעות אלקטורלית. תל אביב זה לא כאן. אבל יש כאן יופי אחר

כתבה וצילמה מלכה שחם דוראון

בדירת עמידר קטנה במרכז מצפה רמון, ברחוב נחל ציה, נאספו הבוקר פעילי ליכוד. הם פתחו את הדירה, איווררו וניקו, תלו שלטים מחוץ לבנין והתקינו שלט עם חץ בחדר המדרגות. שיראה את הדרך לבאים. בפנים סידרו והניחו את פרגוד הקלפי וקופסא בצבע תכלת. התרגשות קלה הייתה באוויר. הכל היה מוכן כעת. המתינו לבוחרי הליכוד שיבואו להצביע.

בחצר הבניין, על שני עצי אורן בני חמישים שנה לפחות, מתוח ביניהם, נתלה השלט "בנימין נתניהו" בצבעי כחול לבן. אי אפשר לפספס. את משה פייגלין לא מכירים כאן. אין שום אזכור.

מחכים לבוחר.

בקלפי הקטנה במצפה רמון, אף חבר כנסת לא בא לבקר. גם לא איזושהי פיגורה ממסדית. עיירת פיתוח. מדבר. מעט מדי מצביעים. חוסר משמעות אלקטורלית. תל אביב זה לא כאן. אבל יש כאן יופי אחר.

ראשוני המצביעים הגיעו. וכדרכם של תורים בבחירות, מפטפטים. "ייתכן שיש איזה פייגלין אחד  מסתתר לו בתוך הקלפי". אמר מישהו. "התוצאות כבר יגידו." השיב השני, לא ממש מודאג.

 180 מצביעים היו אמורים להגיע ולבחור, כאן בשמורת הטבע הזו. בשעה שלוש אחר הצהריים, היו רק שלושים מצביעים. אמרו שאנשים עובדים. שיגיעו בערב.

אחר כך נהיה קר. ממש קר. אולי שמונה מעלות. בחושך בחוץ, לא רואים אף אחד. אפילו הכלבים המיוחמים חוזרים הביתה. בשעה תשע בערב האורנים מתנועעים ברוח. בקלפי ספרו 44 אנשים שהצביעו. והיו כמה שהפתיעו מאוד. בייחוד את חברי ועדת הקלפי. מספר וותיקים שכן באו להצביע בקור, לא מצאו את שמם ברשימות. ולא יכלו להצביע.

המחיקה המסתורית,  הפתיעה, כאמור, גם את וועדת הקלפי. שומר אחד מחברת כוח אדם שאיבטח את המקום זכר אחד מאלה שלא נתנו לו:  "אז איך זה יכול להיות שעכשיו לא נותנים לך להצביע בכלל ואני זוכר שהצבעת בפעם הקודמת? שמרתי גם לפני ארבע שנים כאן". התעוררה שיחה קולנית. ללא הכרעה.

 

שומר הקונצנזוס. דרעי

משה דרעי יו"ר הסניף וחבר מועצת מצפה רמון בדק שהסדר נשמר על כנו.

-יש כאן אנשים של פייגלין?

"לא אני לא מכיר. כולם כאן נתניהו." אמר.

-ומה עם הדתיים פה?

"גם הם נתניהו". הוסיף דרעי.

קונצנזוס דמוקרטי.

היעלים יאכלו את שנשאר. מצפה רמון (ויקיפדיה)

 

 

הסנדוויצ'ים ששלחה חברת כוח האדם, שמשלמת שכר מינימום לשומרים, נשארו בשקיות ניילון. קפה עושים עם קומקום חשמלי. קפה שחור. חזק.  מחר יבואו היעלים ויאכלו שאריות. רק שיסירו בשבילם את הניילון. ניילון לא בריא ליעלים. 

מחר לא יהיה כאן זכר למה שהיה היום. כך נראה כאן השקט בבחירות לראש המפלגה. כך נראה כאן ניצחון. קר. עייף. ועם מעט אנשים. האורנים יישארו בשקט עד הפעם הבאה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן