Skip to content

נבחרת ישראל זכתה בניקוד גבוה בתחרות הירוקה

המשלחת הישראלית, בראשות ד"ר יוסי קורי, ממתכנני הבניין הירוק של בי"ס פורטר ללימודי הסביבה, והאדריכל חן שליטא, תכננה ובנתה בית חכם ומודרני, על בסיס הבית הישראלי העתיק – בית ארבעת המרחבים - המוכר מחפירות ארכיאולוגיות ברחבי הארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 נבחרת של כ-30 סטודנטים מישראל, שהשתתפה בתחרות הירוקה והיוקרתית Solar Decathlon שהתקיימה בסין, זכתה בניקוד גבוה והגיעה למקום השני בתחרות על אדריכלות מבנה ולמקום הרביעי בתחרות הכוללת.

המשלחת הישראלית כללה את ביה"ס ללימודי הסביבה ע"ש פורטר באוניברסיטת תל אביב, את מכללת שנקר, את המכללה למנהל ואת המרכז האקדמי ויצו.

התחרות היא מעין אליפות העולם בבנייה ירוקה. הקבוצה הישראלית נמנתה עם 20 המדינות שהצליחו להעפיל לשלב הגמר והציגו את הפרויקטים המיוחדים שלהן: בתים ירוקים שכמות האנרגיה שהם מייצרים גדולה מזו שהם צורכים. בשלושת המקומות הראשונים זכו, בהפרש קולות קטן, משלחות אוסטרליה, סין ושוודיה.

בית חכם בסגנון ארבעת המרחבים

המשלחת הישראלית, בראשות ד"ר יוסי קורי, ממתכנני הבניין הירוק של בית ספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר,  והאדריכל חן שליטא, תכננה ובנתה בית חכם ומודרני, שמסתמך על דגם הבית הישראלי העתיק – בית ארבעת המרחבים – המוכר מחפירות ארכיאולוגיות ברחבי הארץ. הבית החדשני בנוי מחומרים אקולוגיים ומצויד בשלל מערכות טכנולוגיות מתקדמות תוצרת כחול לבן. בין החידושים: זגוגיות לחלונות המכילות תאים פוטו-וולטאים ומייצרות חשמל; מערכת תרמו-סולרית יעילה במיוחד – לחימום מים גם בימים הקרים ביותר; מערכת מיזוג פורצות דרך שמקררת בעזרת אנרגיית השמש; ופלדה דקת-דופן שמאפשרת להרכיב את שלד המבנה תוך יומיים – ממש כמו לגו, עם חסכון עצום בזמן, בכוח עבודה ובכסף.

"בית כזה מוכיח שירוק זה כלכלי – ממש דיור בר-השגה, במובן העדכני ביותר של המילה," אומר ד"ר קורי. "מדובר במבנה מודרני ומעוצב של 85 מ"ר, זול להקמה ונוח למגורים, בריא וחסכוני, אטום ומבודד היטב, ואפילו עמיד בפני רעידות אדמה.  יותר מכך: בית כזה יכול בקלות להכפיל את מידותיו עם צמיחת המשפחה, ובהמשך להצטמצם לפי הצורך המשתנה."

עם תום התחרות ישוב המבנה הישראלי הביתה, ויוצג כאן כמודל לבנייה בת-קיימא, למען פיתוח הבנייה הירוקה בארצנו.

>>> עוד על הבית החדשני

ה-Solar Decathlon, תחרות בין מוסדות אקדמיים מובילים בכל העולם, נחשבת כיום לתחרות הבינלאומית החשובה ביותר בתחום האדריכלות הירוקה. למעשה, זוהי האולימפיאדה של דור העתיד באדריכלות העולמית, שמביאה עמה את חזית הטכנולוגיה של הבניה הירוקה.  האירוע של 2013, השמיני במספר, אורגן במשותף על ידי משרדי האנרגיה של ארה"ב וסין.

[related-posts title="כתבות נוספות"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן