Skip to content

ח"כ הנגבי לא נכנע ללחץ ויופיע בכנס שדולת ג'יי סטריט

יו"ר ארגון הימין "אם תרצו", רונן שובל, פנה לח"כ הנגבי וביקש ממנו להתנער לאלתר מכל קשר עם ארגון ג'יי סטריט ולבטל את ביקורו בכנס השנתי שלהם: "אמור 'לא!' לשתדלנים האנטי ציוניים של ג'יי סטריט". הנגבי השיב: "חשוב שקולו של הליכוד יושמע באזניהם בבהירות ובאופן חד. אינני מאמין בהחרמות. זו אינה דרכנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 ח"כ צחי הנגבי (ליכוד) דחה היום את פנייתו של רונן שובל, יו"ר ארגון הימין "אם תרצו" – לבטל את נוכחותו בכנס השנתי של ארגון J Street. ג'יי סטריט היא שדולת שמאל אמריקנית שהוקמה בשנת 2008, ודוגלת בפתרון בדרכי שלום לסכסוך הישראלי-ערבי ולסכסוך הישראלי-פלסטיני. ח"כ הנגבי אמור להופיע שם, במסגרת של פאנל שבו ישתתפו ששה חברי כנסת ממפלגות שונות.

"זו אינה דרכנו". צחי הנגבי (צילום: מעמוד הפייסבוק של ח"כ הנגבי)
"זו אינה דרכנו". צחי הנגבי (צילום: מעמוד הפייסבוק של ח"כ הנגבי)

 "לאחרונה פורסם כי תשתתף בספטמבר הקרוב בכנס של השדולה היהודית אמריקאית J Street", נאמר במכתבו של רונן שובל. "ברצוני  לקרוא לך לשקול שנית את הסכמתך ולהתנער לאלתר מכל קשר עם ארגון זה, כפי שעשו כל חברי הכנסת מתנועת הליכוד עד היום ונציגים רשמיים של מדינת ישראל.

"כל הסימנים מעידים שארגון J Street הינו ארגון אנטי ישראלי ואף פרו ערבי מובהק הלוקח חלק ואף מוביל לעיתים את ניסיונות הדה-לגיטמציה נגד מדינת ישראל. הדבר בא לידי ביטוי בדיון בוועידת העלייה והקליטה בתאריך 24-3-2011 כאשר הארגון הוגדר בתום הוועדה כ'ארגון פרו-פלסטיני'".

שובל מנה במכתבו כמה מפעילויות הארגון המוכיחות, לטענתו, כי מדובר בארגון אנטי ציוני מובהק הפועל נגד האינטרסים של מדינת ישראל. בין השאר טען כי מייסד-שותף ב- J Street דניאל לוי פרסם מאמר בו תוארה הקמתה של מדינת ישראל כ"טעות ופעולה שהשתבשה"; כי ג'יי סטריט ביחד עם השדולה הפרו-איראנית (NIAC) התנגדו למאמצי ישראל להטיל סנקציות כבדות על איראן; כי     תנועת הסטודנטים של ג'יי סטריט, הפועלת בקמפוסים ברחבי ארה"ב, החליטה להסיר את המילים "פרו-ישראלי" מהסלוגן המקורי של הארגון – ועוד.

"ח"כ הנגבי, כוונותך בוודאי טובות", כתב רונן שובל, "אולם עליך להבין שביקור של ח"כ ציוני בכנס של ארגון אנטי ישראלי שכזה יהווה בעיני יהדות ארה"ב וחברי קונגרס וסנאט אמריקאי גושפנקא לפעילות השדולה כארגון פרו-ישראלי על אף שההפך הוא הנכון. אני קורא לך להתנער לאלתר מכל קשר עם הארגון ולבטל את ביקורך בכנס השנתי שלהם. אמור 'לא!' לשתדלנים האנטי ציוניים של ג'יי סטריט".

היום דחה ח"כ הנגבי את פנייתו של שובל. וכך כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "קבעתי פגישה עם אנשי 'אם תרצו' על מנת להבין ביתר פירוט את עמדתם. עם זאת, אני מתקשה לקבל את הגישה המעדיפה חרמות על פני דיאלוג. האתר הרשמי של הארגון האמריקאי מגדיר את חבריו כ'אמריקנים ציונים, פרו-ישראלים ותומכי שלום, הפועלים מתוך אהבה ודאגה עמוקה לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית'. גם אני, כרוב המוחלט של אזרחי ישראל, ציוני פרו ישראלי התומך בשלום.

"הוויכוח ביני לבין אנשי j street , כמו עם כל תומכי השמאל, נוגע לקווים האדומים שחובתנו לעמוד עליהם במשא ומתן", כותב הנגבי. "חשוב שקולו של הליכוד יושמע באזניהם בבהירות ובאופן חד. אינני מאמין בהחרמות. המחנה שלנו הוחרם מראשית ימי המדינה כאשר בן גוריון קבע עיקרון פסול מיסודו: 'בלי חרות ומק"י!'. זו אינה דרכנו. אני מעדיף שיח, ויכוח קשה והאזנה הדדית, בוודאי כאשר מדובר בחלק מבני העם שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן