Skip to content

חרדים התפרעו אמש והיום בבית שמש ובירושלים

אתר בנייה של דיור לחרדים, שנבנה על ידי קבלן חרדי, הפך לשטח מריבה. פורעי חוק חרדים טוענים כי הבנייה מחללת קברים לא מזוהים שנמצאו במקום. המשטרה נדרשת להתערב, אוטובוסים נרגמים והתושבים משלמים את המחיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמאה חרדים הגיעו הבוקר לאתר בנייה ברמת בית שמש והתפרעו כדי למנוע את עבודות החפירה והבנייה במקום. לטענתם, יש במקום קברים יהודיים והעבודות מחללות את קדושת המקום.

במקביל התאספו חרדים אחרים בכיכר השבת בירושלים, התפרעו והבעירו פחי אשפה במחאה על התערבות המשטרה בבית שמש. הם החלו לידות אבנים על כלי רכב נוסעים, והמשטרה נאלצה להפנות תחבורה ציבורית לנתיבים חלופיים. לאחר כיבוי הפחים הבוערים על ידי מכבי האש נפתח שוב נתיב התנועה לתחבורה.  

(צילום: יעקב לדרמן - כיכר השבת)
עימותים עם המשטרה (צילום: יעקב לדרמן - כיכר השבת)

בבית שמש נעצרו 14 חרדים, מתוכם 13 בגין הפרת סדר ואחד על תקיפה שוטר. כשנודע למפגינים על עיכובם של החרדים המתפרעים, החלו עשרות אחרים ליידות אבנים לעבר אוטובוסים של אגד שעברו בבית שמש. איש לא נפגע, אך שמשותיהם של כמה אוטובוסים נופצו.

באתר כיכר השבת של החרדים זוהו המפגינים כחלק מקבוצת חרדים המכונה "אתרא קדישא", הנלחמים נגד העבודות במתחם בשל טענה להימצאות קברים במקום. על פי העדה החרדית, הקברים אינם מזוהים דווקא כקברים יהודיים. לחברי הקבוצה הזו זה לא משנה ולכן הגיעו הבוקר להפגין במתחם הבנייה.

מבעירים את השטח ברמת בית שמש (צילום: יעקב לדרמן, כיכר השבת)
מבעירים את השטח ברמת בית שמש (צילום: יעקב לדרמן, כיכר השבת)

אתמול בשעות הבוקר הגיעו מפגינים בודדים שנבלמו על-ידי העובדים במקום. אחר כך הפגינו במקום מספר פעילים לאחר שנודע להם כי הטרקטורים עלו לשטח והחלו לעבוד במתחם. אתמול (ראשון) בשעות הערב הגיעו כ-20 מפגינים שסולקו מהמתחם על-ידי כוחות משטרה. אתרי החרדים מציינים כי העבודות במתחם מאושרות על-ידי ראב"ד העדה החרדית, הגר"מ שטרנבוך, שטען כי אפשר לבנות במקום. זאת, בניגוד לבד"צ העדה החרדית, בראשות הגאב"ד הגרי"ט וייס, שפסק כי אסור לעבוד במקום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן