Skip to content

פורנו באתר עיתון הארץ

מה שעשו באתר עיתון הארץ זה למעשה הצבת מראה מול הפרצוף. אפשר לראות בסרטון הפורנוגרפי שלהם מהלך שיווקי ואפשר לראות בו מהלך חתרני. אם לשפוט על פי כמות התגובות, הסרטון עשה את העבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרבה צקצוקי לשון נשמעו היום, לאחר שנחשף המהלך השיווקי הבלתי צפוי של אתר העיתון לאנשים חושבים, שהפסיד מאה אלף קוראים מאז החל לגבות תשלום עבור הקריאה של מאמריו המלאים.

מין סרטון זול וגס שבו נראים בחור ובחורה "מתעלסים" בעירום חלקי או, בעצם, מנענעים את גופותיהם המתחככים זה בזה בתנועות לא מפתות בעליל. משהו שנראה כמו סרט פורנוגרפי לבמאי המתחיל, שהוא בעיקר מביך ודוחה. 

זה נראה כמו מהלך נואש של עיתון מכובד, שממילא קוראיו הצפויים לא יבחרו לצפות בסרטון כזה כשהם נכנסים לאתר חדשות. אותם קוראים, גם אם הם אוהבים פורנוגרפיה, בוודאי יעדיפו משהו יותר מתוחכם. משהו יותר "מעודן", יותר "אמנותי"  ו"תרבותי". המהלך יכול להיתפס כהנמכת רף מכוונת המיועדת למשוך קוראים אחרים מאלה המסורתיים של עיתון הארץ. 

קשה להבין מי הגה את הרעיון המוזר הזה, אבל מצד אחר, אם כל מה שהוא רצה לעשות זה באזז תקשורתי, הרי המטרה הושגה במלואה. על הדרך יצטרך עמוס שוקן להתמודד עם כמה שאלות נוקבות, ומן הסתם להצטדק ולהתפתל סביב השאלה: "מה זה"? 

 השאלה הזו מתחדדת ככל שעוקבים אחר עלילותיו של עיתון הארץ בשנה האחרונה: סגירת מוספים פוליטיים ותרבותיים, מעבר הרפתקני למכירת תכני אינטרנט, פיטורי כתבים מקצועיים. כמו מה זה נשמע לכם? 

ועדיין, הארץ מתמיד בקו המערכתי הביקורתי והמתנשא שלו שבו מובלטת כל טענה של פלסטיני, מוצדקת או לא, כי מי בודק: העיקר לתקוף כל מה שמריח כמו ישראלי קרתני, שעל פי מונחי הארץ הוא מלה נרדפת לגזען, אלים וברברי, כמו בכותרות כל יום, כמו בכותרת המקרית  של היום, האומרת: "פלסטיני התלונן נגד מתנחלת והתיק נסגר ללא בדיקה"

כתב אישום חמור נגד מחוז ש"י שסגר את תיק התלונה. יש לציין כי המצח הגבוה הזה, הפומפוזיות הביקורתית הזו נגד כל מה שנראה כהפרת זכויות אדם, נראה פתטי במיוחד על רקע הסרטון שבחר אתר העיתון לקדם בו את עצמו. סרטון שיכול להחשב כפגיעה ברגשות ציבור הקוראים, למשל. 

האם הארץ ירה לעצמו ברגל במהלך של היום, או שהוא קרץ לקוראים "נמוכים" שאינם מהזן שלו ובכך הנמיך אותם עוד יותר? או שהוא עשה את שלו בעצם המהומה שעורר?

בקיצור, האם הארץ ירוויח משהו מהמהלך הזה? אם כן, הרי זו תעודת עניות שלנו, הקוראים, והצלחה מסחררת של הצבת המראה מול פרצופנו הלא אנין.

עובדי הארץ, מכל מקום, התקוממו נגד הקמפיין והביעו מחאה שהתייחסה בעיקר להיבט המיזוגניה שלדעתם נשקף ממנו. בעיני, הגבר והאישה גם יחד מושפלים בסרטון הזה.

2 Comments

  1. ארבם
    13 באוגוסט 2013 @ 7:40

    כל העיתונים בעולם עוברים אותו תהליך – תהליך של הוצאת הלב והשארת השלד בלבד.
    עיתון הארץ אינו שונה מהגארדיאן, הטיימס או הפוסט וגם לא מידיעות אחרונות ומעריב שעברו ועוברים תהליך זהה.
    בתמצית ניתן לומר שהעיתונים משנים את דמותם ומגופים שמטרתם לייצג אינטרסים של קבוצות גדולות של בני אדם הם עוברים לשרת את בעליהם ואת הקבוצה קטנטנה של אצולת ההון שאת מטרותיה הם מקדמים ללא בושה – כל עיתון והשוע שלו.

    מה שחבל הוא כל הדיבורים והתקיפות האלו על רקע ימין ושמאל – כאילו שהבעיה של עיתון הארץ שהוא שמאלני או אליטיסטי. זאת לא הבעיה שלו כי יש מקום לעיתון כזה ולדעה שמאלנית במדינת ישראל. הבעיה של הארץ היא הבעיה של כולנו – ציבור קטן ביותר של אנשים לוקח מאתנו את הזכות לשמוע, להשמיע ולהישמע והופך את כלב השמירה של הדמוקרטיה לפודל הפרטי של אשתו שלוקת אותו איתה כשהיא נוסעת בג'יפ היוקרתי לעשות מניקור.

    טוב שיש אתרי חדשות אלטרניטיבים כמו מגפון אבל אם אפשר להמנע מליפול לבורות של העיתונות הפשטנית שרק רואה סרטון פרסומת טיפשי ולא את הבעיה המהותית יותר ואת ההשפעה העצומה שיש לה (ולא לסרטון) על החיים של כולנו.

  2. צדוק התקוה
    12 באוגוסט 2013 @ 18:40

    אם העיתון לאנשים חושבים צריך היה לעשות סרטון כזה כדאי למשוך קוראים אז כנראה יש לו בעיה ………….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן