Skip to content

פיצוץ אדיר בצוללת הודית והרוגים בנמל מומביי

אש אחזה בצוללת שעגנה במספנה בנמל, לדברי הצי 18 מלחים לכודים על סיפונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
18 מלחים לכודים
18 מלחים לכודים

הפיצוץ בצוללת סינדהורקשאק בנמל מומביי בהודו התרחש אחרי חצות והלהבות שעלו ממנה נראו ברחבי העיר. כבאים עמלו שעות לכבות את הלהבות. 18 מלחים לכודים על סיפונה וכלי השיט המונע בדיזל ניזוק קשות.

א.ק אנטוני, שר ההגנה של הודו, לא מסר פרטים נוספים על האסון, אך אמר שהוא "עצוב" בגלל אלה שאיבדו את חייהם. לא ברור האם התכוון ל-18 הלכודים או להרוגים נוספים, אך קצין צי אמר ש"לשרוד פיצוץ בסדר גודל כזה", הוא דבר נדיר.

מלחים רבים הצליחו להימלט אחרי הפיצוץ, וצוללנים מחפשים עדיין אחרי ניצולים בזירת ההתרחשות. הצוללת עצמה שקועה למחצה במים. הצי ההודי הקים ועדת חקירה לבירור נסיבות האסון, אך דוברים רשמיים אמרו שהם חושדים שמדובר בטעות אנוש ולא במעשה חבלה.

הצוללת שנבנתה ברוסיה שודרגה לאחרונה בעלות 80 מיליון דולרים, הותקנו בה טילי שיוט וחייה בשירות הוארכו בעשר שנים. בעת הפיצוץ היא היתה טעונה בכל חימושה. החברה הרוסית ששדרגה את הצוללת טוענת שהיא היתה מבצעית לחלוטין כאשר הוחזרה להודו בינואר השנה.

הצוללת סינדהורקשאק, המונעת באמצעות מנוע דיזל וסוללות, היא אחת מעשר מסוגה שנקנו מרוסיה בשנים 1986 – 2000. היא חמושה בטילי שיוט רוסים מדגם קלאב-ס. היא נשלחה לרוסיה לשיפוצים בשנת 2010 אחרי שמלח על סיפונה נהרג מאש שפרצה בחדר הסוללות בעודה עוגנת בבסיס ימי.

הפיצוץ הבוקר התרחש ימים אחדים אחרי שהצי ההודי השיק את נושאת המטוסים הראשונה מתוצרת המדינה. ובשנה שעברה חכרה הודו צוללת גרעינית מרוסיה לעשר שנים תמורת מיליארד דולרים, צעד שהפך אותה לאחת מקומץ מדינות שיש ברשותן צוללות כאלה. הודו ורוסיה הן בעלות ברית ותיקות ורוסיה מספקת 70 אחוז מהציוד הצבאי ההודי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן