Skip to content

שוב עימותים בין חרדים למשטרה בבית שמש

מתחם הבנייה ברמת בית שמש הפך זה היום השלישי למוקד התפרעות של חרדים מטורי קרתא. שניים מהם נעצרו. מפגין אחד ושוטר מג"ב נפצעו קל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העימותים האלימים נמשכו גם היום (רביעי), זה היום השלישי ברציפות, במתחם הבנייה בבית  שמש. קבוצת חרדים טוענת כי כי התגלו במקום קברים יהודים. שניים מהחרדים עוכבו לחקירה. אחד מהמתפרעים נפצע קל בראשו בחילופי מהלומות עם השוטרים במקום. כמו כן נפצע קל אחד משוטרי מג"ב במהלך העימותים.

מאבטח של המתחם, מטעם חברה פרטית ששכר הקבלן החרדי, עוכב על ידי המשטרה אחרי שהחליט להשיב לחרדים אבן תחת אבן ויידה אבנים לעברם בתגובה לכך שגידפו אותו. שכרו שולם לו בפיטוריו מיידים על ידי מעסיקו. בשעות אלו העבודות נמשכות כסדרן תחת אבטחה של כוחות משטרה.

שלט המתיר את החפירה באתר המריבה (צילום: יעקב לדרמן, כיכר השבת)
שלט המתיר את החפירה באתר המריבה (צילום: יעקב לדרמן, כיכר השבת)

הסכסוך הוא בין קבוצת חרדים ובתוכה הקבלן החרדי, שקיבלה הכשר מבד"צ לבנייה ולחפירות, לבין קבוצת חרדים אחרת, אתרא קדישא" מנטורי קרתא, שרבם פסק ההיפך. אלו גם אלו עושים במקום כבתוך שלהם. אתמול הוחלט על פסק זמן בעקבות מינוי הרכב הדיינים חרדים שילבנו ויישבו את הבעיה. ההחלטה לחדש היום את העבודות התקבלה על-ידי אותם רבנים וזאת בתנאי שהעבודות יבוצעו במקומות לגביהם אין מחלוקת כי אין בהן קברים.

"זה מדהים לראות כיצד החרדים עושים מה שהם רוצים במדינה בה החוק והסדר מסתיימים מול הרבנים", אמר למגפון  י.ל. תושב, בית שמש.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן