Skip to content

הרבנים הראשיים הושבעו ע"י נשיא המדינה

"עם ישראל זקוק לכם היום, אולי יותר מאי פעם, וצמא לפגוש את פניה המאירות של המסורת היהודית", אמר הנשיא פרס. עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון: "אין סיבה לחגיגה של נשיא המדינה וראשיה בטקס הצהרת אמונים, בו מצהירים הרבנים הראשיים נאמנות למדינת ישראל אך לא לחוקיה – רק ביזיון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס ערך הבוקר בבית הנשיא את טקס הצהרת האמונים הרשמי של הרבנים הראשיים לישראל. הנשיא פרס חתם על הצהרות האמונים שלהרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית והרב יצחק יוסף, הראשון לציון, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול.

הרים כוסית עם הרבנים הראשיים. הנשיא שמעון פרס (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
הרים כוסית עם הרבנים הראשיים. הנשיא שמעון פרס (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"עם ישראל זקוק לכם היום, אולי יותר מאי פעם, וצמא לפגוש את פניה המאירות של המסורת היהודית", אמר הנשיא פרס. "עם ישראל מתפלל לרבנות מכובדת ומוערכת, שתפעל לאחדות העם- רבנות עם נשמה, שתשיב רוח גדולה בערכי הנצח ובחיי היום-יום. הוא נושא אליכם את עיניו על מנת שתזכירו לו את מה שגלום בו, בעברו ובעתידו. שתדעו לקרב רחוקים, לכבד שונים, ולשאת ברמה את עשרת הדיברות".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר בנאומו: "תפקידנו לפעול בהתאם לאמון שנתנו בי ואני מתכוון לעמוד במצווה לקירוב לבבות". הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר: "אהפוך כל אבן בארון הספרים היהודי למצוא את הפתרון הראוי".

שרת המשפטים, ציפי לבני, בירכה את הרבנים ואמרה: "תקוותי כי תהפכו את היהדות למקרבת ולא רק לרשימת איסורים מרחיקה. לא די שלום עם שכנינו אם אין שלום בתוכנו- מי ייתן ותהיה בנו החוכמה לקבל את ההחלטות הנכונות והכוח להוציא אותן אל הפועל תוך כדי אחדות העם". סגן שר הדתות, הרב אליהו בן דהאן: "הרבנים הראשיים הם של מדינת ישראל כולה ומובילים את התחום המוסרי, הדתי והרוחני על פי ערכי התורה. אני מאמין ובטוח כי תובילו את כולנו ברמה הערכית ותחברו את הציבור הגדול לאותה מסורת משרשרת הדורות שספגו בבית אבא".

בעמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון, הגיבו: "אין סיבה לחגיגה של נשיא המדינה וראשיה בטקס הצהרת אמונים, בו מצהירים הרבנים הראשיים נאמנות למדינת ישראל אך לא לחוקיה – רק ביזיון. נוסח הצהרת האמונים מוכיח עד כמה הרבנות הראשית וממסד בתי הדין אינם סמל של מדינת ישראל אלא ישויות הכופרות בערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק, ואינן מכירות בחוקי המדינה ובסמכותה. השאלה היא מתי תחליט המערכת הפוליטית לכבד את אופיה הדמוקרטי של מדינת ישראל ותשים קץ לחרפה של רבנות פוליטית, כפייתית ואנכרוניסטית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן