Skip to content

מטוס מטען התרסק באלבמה

המטוס מדגם איירבס A300 של חברת UPS. שני הטייסים נהרגו. המינהל הארצי לבטיחות התחבורה (NTSB) אירגן צוות חקירה כדי לחקור את נסיבות ההתרסקות של מטוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס מטען, איירבס A300, של חברת יו.פי.אס (UPS) התרסק לפנות בוקר ועלה בלהבות בעת גישה לנחיתה בנמל התעופה בירמינגהם באלבמה. שני הטייסים שהיו במטוס נהרגו ושברי המטוס הבוערים התפזרו על פני שטח נרחב. המינהל הארצי לבטיחות התחבורה (NTSB) ארגן צוות חקירה כדי לחקור את נסיבות ההתרסקות של מטוס.

מטוס המטען של UPS עולה בלהבות זמן קצר לאחר ההתרסקות
מטוס המטען של UPS עולה בלהבות זמן קצר לאחר ההתרסקות

 

שברי מטוס המטען באזור ההתרסקות. צילום: רלף הייקס NTSB
שברי מטוס המטען באזור ההתרסקות. צילום: רלף הייקס NTSB

"מותם של הטייס וטייס המשנה נקבע בזירת האירוע", אמר אייבור ברוקס (Ivor Brooks) מפקד כיבוי אש של בירמינגהם. "כל אתר האירוע בער והכיבוי הסתיים מאוחר יותר בבוקר".

"המטוס התרסק בשדה פתוח בפאתי נמל התעופה הבינלאומי בירמינגהם", סיפר טוני חררה-באסט (Toni Herrera-Bast), דובר רשות שדות התעופה של העיר, "ההתרסקות לא השפיעה על פעילות נמל התעופה, למרות שהמטוס הפיל עץ ועמוד חשמל".

חלקו העליון של העץ שנשבר, שברים מעמוד החשמל וגפיים של בני אדם התפזרו על הכביש הסמוך לאזור ההתרסקות. קטעים מגוף המטוס ומנוע נותרו על ראש הגבעה והדשא באזור הפגיעה השחיר בגלל השריפה.

"לא ידענו בהתחלה מה בדיוק נשא המטוס", דיווח ג'ף וואפורד (Jeff Wafford) הדובר של UPS, "ידענו רק שהמטוס נשא מגוון רב של מטענים".

עדת ראיה המתגוררת סמוך לנמל התעופה סיפרה, כי לפני עלות השחר בהיותה במיטה היא שמעה מנועים מקרטעים, כאשר המטוס עבר מעל ביתה. "זה נשמע כאילו הדלק במטוס נגמר, אבל כמה דקות אחר כך שמענו קול בום חזק", היא אמרה. תושב אחר המתגורר ישירות מול המסלול של נמל התעופה סיפר גם הוא, כי שמע את המטוס קצת לפני עלות השחר וראה להבות בוקעות ממנו שניות לפני שהתרסק. "הוא בער לפני שנפגע", הדגיש.

מטוס מטען אחר של UPS התרסק ב -3 בספטמבר 2010, באיחוד האמירויות הערביות, מחוץ לאזור דובאי. שני הטייסים נהרגו.

מטוס מטען איירבס A300 של חברת UPS
מטוס מטען איירבס A300 של חברת UPS

"מטוס המטען איירבוס A300 של UPS, שהמריא מלא מלואסוויל, קנטקי, התרסק בסביבות 05:00 לפנות בוקר במרחק של כ-800 מטר ממסלול הנחיתה", מסרה קתלין ברגן (Kathleen Bergen), דוברת מינהל התעופה הפדראלית (FAA).

חברת איירבוס מסרה, כי המטוס שהתרסק נבנה בשנת 2003 ושהוא ביצע 11 אלף שעות טיסה, ביותר מ-6,800 טיסות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן