Skip to content

שכבת בידוד מפני מים ואש תחסוך מיליארדי דולרים

שכבת בידוד חדשה ומהפכנית יכולה לבודד ממים ולהגן מפני אש, עד לטמפרטורה של 300 מעלות צלזיוס • הפיתוח יוכל למנוע נזק, שנאמד בכ-7 מיליארד דולר לשנה, משריפות ביתיות בארצות הברית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הנאנו–טק האמריקנית, "נאנו לאבס", הודיעה על פיתוח חדשני של שכבה מבודדת מפני מים ואש. משקיעים זריזים זיהו את הפוטנציאל, ואת האפשרות כי יהיו גורמים בעלי עניין שירצו לרכוב על גל ההצלחה, ורכשו ממניית החברה, מה שגרר לעליות שערים של יותר מ-10% במחירה. המסחר התאפיין בתנודתיות רבה, והמניה ידעה גם ירידות במהלך יום המסחר.

שריפה במפעל (באדיבות: nokhoog_buchachon, http://www.freedigitalphotos.net)
שריפה במפעל (באדיבות: nokhoog_buchachon, http://www.freedigitalphotos.net)

יתרונה של שכבת הבידוד טמון ביכולות שלה. היא מגנה מפני אש, והיא מסוגלת להגן מפני טמפרטורות שיכולות להגיע עד ל-300 מעלות צלזיוס. ניתן להשתמש בשכבה להגנה ובידוד מפני מים בכל משטח החל מעץ, בד ומתכת, ואין צורך להיפטר משכבות בידוד אחרות, כאשר משתמשים בפיתוח החדשני.

הפיתוח מהווה נקודת ציון חשובה עבור החברה, שקיימת 30 שנה, וגם עבור האסטרטגיה העסקית שלה. המוצר הייחודי, שאותו הספיקה החברה לרשום כפטנט על שמה, עתיד להימכר בהיקפים מסחריים. השוק האמריקני הוא אחד מהיעדים המרכזיים של המוצר.

בארצות הברית בלבד נפגעים כ-400,000 בתים בכל שנה משריפות הנגרמות בתוך כתלי הבית. הנזק השנתי המוערך מאותן שריפות מסתכם בכ-7 מיליארד דולר. המוצר אותו פיתחה חברת נאנו לאבס מתברר כמצרך יסוד בכל בית.

“באמצעות טפלול החומר במימדים קטנים, אנחנו יכולים ליצור תרכובת חדשה, שכוחה חזק באופן מסך חלקיה", אמר ד"ר ויקטור קסטאנו, ראש חטיבת המחקר בנאנו לאבס. "שכבת הבידוד", מוסיף ד"ר קסטאנו, "צריכה להיות חלק אינטגראלי בכל משק בית. בשכבת הבידוד טמון פוטנציאל כלכלי רב, לא רק בארצות הברית אלא במדינות רבות נוספות".

חברת "נאנו לאבס”, היא חברת נאנו–טק המפתחת מוצרים מהפכניים בשילוב טכנולוגיית הנאנוטכנולוגיה. החברה נסחרת משנת 2012, ומאחוריה עשרות שנים של מחקר ופיתוח. מוצרי החברה פונים בעיקר לתחומי הצריכה, אנרגיה ובריאות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן