Skip to content

שר האוצר חתם על הצו המטיל מס על מוצרי יוקרה

יוטל מס על מקררים גדולים, על מטוסים, יאכטות, פרוות, ריהוט עתיק, ג'קוזי ועוד. יגדל המס הקיים על רכבי שטח, טרקטורונים ומסכי טלוויזיה ענקיים. ההכנסות מן המהלך הצפוי צפויות להגיע לכ-110 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר יאיר לפיד חתם על צו המטיל מס על מוצרי יוקרה. במטרה לצמצם את אי השוויון בנטל הכלכלי ולסייע בצמצום הגירעון, הוחלט במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2013 ו-2014 להעלות את שיעורי מס הקנייה המוטלים על מוצרי יוקרה החבים כבר היום במס קנייה וכן, להטיל מסים על מוצרי יוקרה נוספים שהיו פטורים ממס עד כה. המהלך, שגובש ברשות המסים ויצא לדרך בצו שנחתם היום על ידי שר האוצר, צפוי להגדיל את הכנסות המדינה ממסים בכ-110 מיליון שקל.

שיטת חישוב המס על רכב יוקרתי

הג'קוזי יעלה יותר (צילום: ויקימדיה)
ג'קוזים גדולים יעלו יותר (צילום: ויקימדיה)

הצו שנחתם על ידי שר האוצר כולל העלאה החל מה-1 בספטמבר 2013 של המס על כלי רכב יוקרתיים ששוויים יותר מ-300 אלף שקל – שרובם נמצאים בדרגת זיהום האוויר הגבוהה ביותר. מיסוי כלי הרכב יהיה על פי נוסחה המטילה מס נוסף של 20%, המחושב על ההפרש מהמחיר לצרכן של מכוניות שמחירן יותר מ-300 אלף שקל לבין 300 אלף שקל, כשהוא מחולק במחיר הרכב לצרכן; מס זה מתווסף למס בשיעור 83% הקיים כיום, המוטל על מחיר הרכב ליבואן. כך, למשל, רכב שמחירו לצרכן מיליון שקל ישלם מס קנייה בשיעור 97% ממחירו ליבואן, במקום 83%.

מיום ראשון הקרוב

בנוסף, כולל הצו גם העלאה מיום ראשון הקרוב של שיעור מס הקנייה הקיים על טרקטורונים ורכבי שטח מ-30% ל-50%, העלאה מ-15% ל-30% של מס הקנייה על מסכי טלוויזיה שגודלם יותר מ- 50 אינטש וכן, הטלה של מס קנייה בשווי 550 שקל למקרר שנפחו יותר מ-800 ליטר. עוד כולל המהלך הטלת מס על מוצרי יוקרה שעד היום לא היו חייבים במס קנייה כגון פרוות, ריהוט עתיק, יאכטות, אופנועי ים, מטוסים ועוד:

15 אחוז מס על יכטות (צילום: ויקימדיה)
15 אחוז מס קנייה על יכטות (צילום: ויקימדיה)

• מס קנייה בשיעור של 15% יוטל על מטוסים פרטיים (מלבד אלו המשמשים לצורך מתן שירות תעופה סדיר, לחקלאות או לכיבוי שריפות).

• מס בשיעור של 15% יוטל על יאכטות ומס בשיעור של 20% יוטל על אופנועי ים.

• מס בשיעור של 20% יוטל על פרוות וריהוט עתיק.

• מס קנייה יוטל על ג'קוזי בשיעור של 12% ותמ"א (תוספת מכסת אחוזים) בשיעור של 60%, כך שהמס האפקטיבי בייבוא יהיה בשיעור של 19.2%. מס הקנייה יוטל רק על ג'קוזי שאחת ממידותיו החיצוניות לרבות האלכסון עולה על 100 ס"מ. זאת על מנת לא לחייב במס קניה ג'קוזים קטנים, המשמשים לרוב לצרכים רפואיים.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    16 באוגוסט 2013 @ 12:24

    צעד נבון של שר האוצר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן