Skip to content

הושלמה עסקת סובארו ישראל

סמל"ת רכשה את יפנאוטו במחיר של כ-200 מיליון שקל. סמלת פרעה את מלוא החוב של יפנאוטו לציבור בעלי האג"ח בסכום של יותר מ-100 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אורי להב
אורי להב

הושלמה העסקה לרכישת סובארו בישראל. היקף הרכישה מסתכם בכ-200 מיליון שקל. מסגרת העסקה מימנה סמל"ת את פרעון מלוא החוב של יפנאוטו לציבור בעלי האג"ח. ערכן הכולל של אגרות החוב הוא יותר ממאה מיליון שקל. 95% ממניות יפאנוטו יהיו בשליטת קבוצת סמל"ת וחמשת האחוזים הנותרים יהיו בידי שמעון ברזילי, המחזיק בסוכנות סובארו בירושלים. כמו כן, לברזילי ישנה האופציה להגדיל את החזקתו ביפנאוטו עד כדי 30 אחוזים. כך מסר היום אורי להב מנכ"ל קבוצת סמל"ת.

"מטרת קבוצת סמל"ת להתרחב ולצמוח. סובארו נחשב בעבר לאחד ממותגי הרכב המובילים בישראל ואנו שואפים להחזירו למקום זה ואף יותר מכך", ציין להב.

לדבריו, "רכישת סובארו תחזק את מקומנו בשוק הרכב הפרטי עם מגוון דגמים רב ביותר ותמשיך את מגמת ההתרחבות וההתפתחות של סמל"ת. בהמשך לרכישת IVECO בסוף 2012 וכניסה לשוק המשאיות והאוטובוסים ולרכישת חברת אוטו איטליה, שהינה יבואנית כל מותגי קבוצת פיאט, מזרטי וג'יפ ברומניה, אנו עומדים במטרות שהצבנו לעצמנו וממשיכים את האסטרטגיה בה התמקדנו בשנים האחרונות שהינה, חיזוק תדמית המותגים השונים, המשך שיפור המקצועיות ושמירה על רמת מחויבות גבוהה ללקוחותינו".

״אני מאוד שמח שהחברה יוצאת לדרך חדשה עם מותג חזק ואהוב ומשוכנע שהשותפות החדשה תוביל את סובארו להישגים מצוינים", אמר היום ברזילי.

אורן חסון מנכ"ל יפאנוטו אמר היום: "אני שמח ומברך על השלמת העסקה. מותג סובארו נמצא בתהליך צמיחה מתחילת שנת 2013 ועם רכישת השליטה בידי חברת סמל"ת, אני משוכנע כי נחזיר עטרה ליושנה".

יפנאוטו, יבואנית סובארו, השיקה ברבעון האחרון את האמפרזה, ספינת הדגל של החברה, המציבה רף חדש בקטגוריית המשפחתיות. כמו כן, במשך השנה החולפת יצאה החברה במהלך שבמסגרתו היא מעניקה 5 שנות אחריות לכל דגמי סובארו בישראל.

בעסקת הרכישה טיפלו עורכי הדין: אבי פילוסוף, דוני טולידאנו ואיתי לביא ממשרד צלרמאייר פילוסוף ושות', דליה טל, דנה יגור ואמיר סולר ממשרד מיתר ועו"ד ניצה פוזנר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן