Skip to content

נמלים פרטיים: המדינה עתרה לבג"ץ לבטל החלטת בי"ד לעבודה

מבקשת לבטל את ההחלטה לעכב את המכרזים להקמת ותפעול הנמלים הפרטיים החדשים. המדינה טוענת כי בסמכותה לקדם מדיניות ענפית לתחרות לטובת אזרחי המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדינה הגישה היום עתירה לבג"ץ בבקשה לבטל את החלטת בית הדין לעבודה מ-29 ביולי השנה הקובעת כי סכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות בי-15 ביולי, הוכרז כדין, וכי על המדינה לעכב את המכרזים להקמה ותפעול של הנמלים הפרטיים החדשים. המדינה פנתה לבג"ץ על מנת שיאפשר לה להמשיך לפעול למען פתיחת ענף הנמלים לתחרות ולמנוע מקומץ עובדים לפגוע באינטרס הציבורי הרחב.

"הכרזת השביתה לגיטימית ומוצדקת"

הדמיה של הנמל בצפון
הדמיה של הנמל בצפון

בית הדין לעבודה הורה להקפיא את מכרזי הקמת הנמלים הפרטיים באשדוד ובחיפה. בהחלטה הורו השופטים, בראשות סגן הנשיאה יגאל פליטמן, לעכב את הרפורמה בנמלים עד ל-1.9.13 והורו לצדדים להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי במטרה למנוע את השבתת הנמלים. השופט פליטמן ציין, כי אין הממשלה רשאית לקטוע את הליך ההידברות וכי הכרזת השביתה מצד ההסתדרות הייתה לגיטימית ומוצדקת. לטענת השופט, הממשלה פעלה באופן חד צדדי וכי היא לא נתנה מענה הולם לבעיית יסוד הנמלים.

המדינה טוענת בעתירה, כי סמכותה וריבונותה מאפשרות לה לקדם מדיניות פתיחת ענפים לתחרות על מנת להטיב עם כלל אזרחי המדינה, להוריד את יוקר המחיה במשק ולעודד את הסחר הישראלי. המדינה פועלת להקמתם של נמלים פרטיים חדשים על מנת לקדם את התחרות בענף הנמלים, ורואה חשיבות רבה גם בהבטחת כושר התחרות של הנמלים הקיימים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן