Skip to content

לפחות 20 הרוגים בפיצוץ ענק במתחם החיזבאללה בביירות

הפיצוץ אירע באמצעות מכונית ממולכדת שהתפוצצה ברובע דאחייה בביירות. עשרות הרוגים וכמאתיים בני אדם נפצעו ונזק רב נגרם לסביבה. הפיגוע אירע לא רחוק מהכיכר בה נוהג מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה לשאת את דבריו. ארגון סוני בשם "גדודי אל-עאישה" לקח על עצמו אחריות למעשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפחות עשרים בני אדם נהרגו בפיצוץ עז היום (חמישי) אחר הצהריים, ברובע דאחייה, מעוז חיזבאללה שבפרבר דרומי של ביירות. יותר ממאה נפצעו. כך מוסר ערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה בלבנון. בתחילה לא נמסר באופן רשמי מה גרם לפיצוץ והאם מדובר בפיגוע המכוון נגד החיזבאללה או באירוע פלילי. במהלך הערב נודע כי מדובר במכונית תופת ממולכדת שהכילה ככל הנראה 60 ק"ג חומר נפץ לפחות, ופיצוצה גרם לפיגוע.

סוכנות הידיעות רויטרס פירסמה כי לפחות חמישה בניינים ניזוקו בפיצוץ ומכוניות רבות נהרסו. בעקבות הפיצוץ היתמר עשן שחור מעל דרום ביירות. שריפה גדולה פרצה במקום ואנשים נלכדו בבתיהם. אתר החדשות הלבנוני "דיילי סטאר" מדווח, כי הפיצוץ נגרם ככל הנראה ממכונית ממולכדת שהתפוצצה בכביש הראשי, שבין אזור א-רוויס לבין אזור ביר אל-עבד, אותו אזור שבו התפוצצה בחודש שעבר מכונית ממולכדת וגרמה לפציעתם של עשרות בני אדם. הפיגוע אירע לא רחוק מהכיכר בה נוהג מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה לשאת את דבריו.

צילום הפיגוע הרשת הטלוויזיה אל מיאדין הלבנונית
צילום הפיגוע ברשת הטלוויזיה אל מיאדין הלבנונית

שר הפנים הלבנוני, מרוואן שרבל, הגיב לפיגוע בערוץ הלבנוני LBC ומסר כי הפיצוץ נגרם ממכונית ממולכדת. גם רשת "אל-מנאר"  של החיזבאללה אישרה לא מזמן כי המידע מצביע על כך שמדובר במכונית תופת.  בצילומי "אל-מיאדין" נראים מימדי הרס והאש שאחזה במכוניות ובבתי אזרחים ברובע.

מאוחר יותר הערב קיבל על עצמו ארגון סוני בשם "גדודי אל-עאישה" את האחריות לפיצוץ. בסרטון וידאו שפרסם הארגון הבלתי מוכר, הופיע אדם רעול פנים שטען כי זו הפעם השנייה שבה פוגעים "גדודי אל-עאישה" בחיזבאללה. הוא הבטיח להמשיך לפגוע בארגון "בעזרת אללה".

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    16 באוגוסט 2013 @ 10:00

    על זה נאמר צדקים מלאכתם נעשת בידי אחרים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן