Skip to content

מצרים מתכוננת להפגנות יום הזעם של האחים המוסלמים

האחים המוסלמים קוראים למיליוני מוסלמים לצאת אחרי תפילות הצהריים להפגנה שהם מכנים "יום הזעם". אתמול הוצתו ונרגמו באבנים עשרות כנסיות ברחבי מצרים. "המכה הקשה מצד כוחות הביטחון גרמה להם לצאת מדעתם ולפעול ללא שום פיקוח. אנו עומדים לפני אמוציות קשות בקרבם שאי אפשר לאמוד", אומר דובר הצבא המצרי. תמרון צבאי משותף עם ארה"ב נדחה לפי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מלחמת דת גלויה – עשרות כנסיות הותקפו אתמול (חמישי) ברחבי מצרים והועלו באש. כך מדווח הלילה (חמישי) עיתון אל אהראם המצרי. על פי הדיווח הותקפו עשרות כנסיות ברחבי המדינה והוצתו בידי תומכי האחים המוסלמים. בהודעה שנמסרה מטעם ארגון MYU – Maspero Youth Union, שומרי הכנסיות, דווח כי 36 כנסיות הוצתו ברחבי המדינה, ביניהן שלוש מרכזיות בערים מיניה, סוהג וא-סיוט. כנסיות אחרות נרגמו באבנים ונעשו בהן ניסיונות השחתה. "כנסיות מצריות משלמות את מחיר התנגשויות הדמים", אומר אנטואן עדל, דובר הארגון, "במיניה בלבד הוצתו 11 כנסיות".

הלילה (שישי) נאכף העוצר  בקהיר, עליו הכריז הצבא המצרי כשהוא נעזר בכוח מתנדבים גדול מתומכי הצבא. האחים המוסלמים קוראים למיליוני מוסלמים לצאת לרחובות ליום הזעם לאחר תפילות הצהריים של יום שישי, בעקבות טבח הדמים שנעשה בהם על ידי הצבא.

חורבות מסגד רבעאה אל-דאחייה בשכונת נאסר בקהיר
חורבות מסגד רבעאה אל-דאחייה בשכונת נאסר בקהיר (צילום: אל אהרם)
כנסיית סנט ג'ורג' מפויחת והרוסה לאחר שהוצתה בידי האחים המוסלמים (צילום: אל אהרם)
כנסיית סנט ג'ורג' מפויחת והרוסה לאחר שהוצתה בידי האחים המוסלמים (צילום: אל אהרם)

"המכה הקשה מצד כוחות הביטחון שספגו האחים המוסלמים, שאיבדו את מרכזי התיאום שלהם ואת איי ההתבצרות בקהיר ואובדן יכולתם להשחית, גרמה להם לצאת מדעתם ולפעול ללא שום פיקוח", אמר הלילה גנרל גיהד אל-חדד, דובר הצבא. לדבריו, הצבא המצרי נערך לגל מעשי טרור ברחבי המדינה ובעיקר באלכסנדריה ובקהיר. "אחרי המכה הקשה והמאסרים וההרוגים שספגו תומכי מורסי", אמר חדד, "אנו עומדים לפני אמוציות קשות מאוד בקרבם שאי אפשר לאמוד את היקפן ותוצאותיהן". לדבריו הצבא המצרי וכוחות הביטחון ערים לקריאות הנקם שיצאו מקרב משפחות מוסלמים, שקוראות החל מאתמול בגלוי ל"מעשי נקם והקרבת חייהם בתגובה לרצח יקיריהם בידי הצבא". ממשלת מצרים מסרה הודעה רשמית בה נכתב, כי "הם נחושים לפעול נגד מעשים טרוריסטיים בידי האחים המוסלמים". 

מספר ההרוגים עלה

נכון להיום מוסר משרד הבריאות על 638 הרוגים ובתוכם 48 שוטרים ואנשי כוחות הביטחון, האחים המוסלמים טוענים ל-2,000 הרוגים. מספר הפצועים עמד הבוקר על 3,572. 250 מגופות ההרוגים מוחזקות במסגד בצפון הבירה. ממשלת מצרים הודיעה למשפחות כי הן יכולות לקחת את הגופות לאחר שיחתמו על מסמך בו הן למעשה מטהרות את כוחות הביטחון מאשמות רצח. לאלו שיסרבו לחתום נמסר כי אי חתימה על המסמך יגרור בדיקות וחקירות שיארכו זמן רב.

גינוי באו"ם וקריאה לכל הצדדים לנהוג באיפוק

מועצת הביטחון של האו"ם קראה לצדדים במצרים לשים קץ לאלימות ולהפגין איפוק מרבי. 15 חברות המועצה התכנסו הלילה (חמישי) בניו יורק לדיון מיוחד בעקבות הדיכוי האלים של מחאת האחים המוסלמים. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, קרא אתמול להפסקת האלימות והודיע כי ארצו דוחה לפי שעה את התמרון הצבאי שתוכנן עם הצבא המצרי. כמו כן הושעתה עסקת מטוסים עם מצרים.

לשכת הנשיאות במצרים מסרה בתגובה, כי דבריו של אובמה על ההתרחשויות במדינה אינם מבוססים על עובדות. לפי השלטון בקהיר, הגינוי האמריקני וביטול התמרון המשותף רק יחזקו ויעודדו קבוצות אלימות במצרים. במקביל קראה ארה"ב לאזרחיה לעזוב את מצרים באופן מידי עקב האלימות שהגיעה שלשום לשיא בקהיר. בהודעה שפרסם אתמול משרד החוץ האמריקני נקראו אזרחי ארה"ב לא להגיע למדינה עקב חשש לביטחונם.

אמש הודיעה טורקיה על החזרת שגרירה מקהיר לשם התייעצויות. ראש הממשלה הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן גינה בחריפות את הפינוי האלים בקהיר וקרא לעולם להתערב בנעשה במצריים ולא לשתוק.  "כמו ששתקתם על הנעשה בעזה, בפלסטין ובסוריה, כך אתם שותקים על הטבח במצרים", אמר ארדואן. בתגובה לדבריו ולהחזרת השגריר הטורקי מקהיר,  הודיעה קהיר כי היא מחזירה את שגרירה בטורקיה לקהיר להתייעצויות. להפתעת המצרים גינתה טורקיה את המעשה וקראה לקהיר לחזור בה מההחלטה.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    16 באוגוסט 2013 @ 10:35

    הצביעות זועקת לשמים נוצרים קופטים נרצחים במצרים[דבר לא חדש]כנסיות מועלות באש הכס הקדוש שותק בישראל קולה של הקהילה הנוצרית לא נישמע אני לא רואה הפגנות מול השגרירות מצרים בת"א או בעיר נצרת או בבית לחם אבל כאשר מפגרים יהודים שורפים מסגד או פוגעים בכנסיה מיד כל "יפי הנפש הנאורים" זועקים לשמיים חומר למחשבה ואני לא רוצה לחשוב אם יהודים היו רוצחים נוצרים בגלל הדת שלהם ……………..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן