Skip to content

חילופי אש בין כוחות הביטחון למתבצרים במסגד בקהיר

בישיבת חירום הציע ראש הממשלה הזמני להוציא את תנועת האחים המוסלמים מחוץ לחוק. מאות עזבו בשקט את המסגד וכמה מאות נותרו בו ומסרבים להתפנות. אש נפתחה מהמסגד וכוחות הביטחון השיבו לעברה. בשעות אחר הצהריים פרצו כוחות הביטחון למסגד ופינו אותו מכל המתבצרים בו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חילופי אש פרצו היום (שבת) בין כוחות הביטחון המצריים לבין מאות תומכי מורסי המתבצרים במסגד "אל פתאח", סמוך לכיכר רעמסס בקהיר. בסביבות 15:00 נורו מטחי אש מתוך המסגד לעבר כוחות הביטחון המקיפים את המסגד. אלו השיבו באש שכוונה במיוחד לצריח המסגד, משם שיערו שהאש נורתה. הירי התבצע לעין מצלמות רשתות הטלוויזיה הפרושות באזור. בשעות אחר הצהריים פרצו כוחות הביטחון למסגד. לאחר שמפגינים התקיפו אותם באלות, מוטות עץ ומטות ברזל, השיבו השוטרים בירי גז מדמיע והצליחו לפנות את כל המתבצרים מהמסגד. נכון לעכשיו טרם ידוע על כמות הפצועים או ההרוגים אם יש כאלו.

raamses
מהומות בכיכר רעמסס בקהיר (צילום: איג'יפט אינדיפנדנט)

הוצאת המתבצרים מהמסגד על ידי המשטרה המצרית:

בטלוויזיה הממלכתית המצרית הועבר השידור בכותרת: "מצרים נלחמת בטרור". מפקד משטרת שכונת אל-אזבכיה במרכז קהיר, בקרבת מסגד אל-פתח, טען בשידור חי כי מדובר בפעילים של האחים המוסלמים שעלו על צריח המסגד והחלו לירות בשעה שכוחות מיוחדים החלו לפנות את המסגד. ואכן, הבוקר נכנסו חיילים למסגד, כך דיווחנו במגפון, ושוחחו עם המתבצרים בשקט וללא הפרעה. בעקבות השיחות החיילים הוציאו משם חלק גדול מהמתבצרים. אולם כמה מאות מהמתבצרים סירבו להתפנות ונותרו במסגד. אחרי שעות של המתנה, פרצו חילופי האש.

סמוך לכך דיווחה סוכנות החדשות AP כי כוחות הביטחון ירו גז מדמיע ופרצו לתוך המתחם שבו מתבצרים אנשי האחים המוסלמים. סוכנות הידיעות המצרית הרשמית  MENA דיווחה שחילופי האש החלו לאחר שאחד המפגינים ירה מצריח המסגד לעבר כוחות הביטחון.

חילופי האש בין המסגד לכוחות הצבא:

פינוי פצוע בכיכר רעמסס (צילום: אל ג'זירה)
פינוי פצוע בכיכר רעמסס (צילום: אל ג'זירה)

בכינוס מיוחד של הממשלה הזמנית במצרים שנערך היום בארמון הנשיאות בקהיר, הציע ראש הממשלה הזמני, חאזם אל-בבלאווי, להוציא אל מחוץ לחוק את תנועת האחים המוסלמים ש"ידיה מגואלות בדם". דובר הממשלה אמר כי השרים בוחנים את ההצעה, שאותה הפנה אל-בבלאווי לשר לענייני רווחה, שריף שאווקי, האחראי על מתן רישיונות לארגונים שאינם ממשלתיים. "ההוצאה אל מחוץ לחוק היא רק של אלה שידיהם מגואלות בדם", אמר שאווקי.

בתוך כך דיווח עיתון אל חיאט היוצא לאור בלונדון כי בנו של המדריך הרוחני הכללי של האחים המוסלמים, מוחמד בדיע, הוא אחד ההרוגים בעימותים שנרשמו אתמול ברחבי מצרים. ידיעה זו אושרה מאוחר יותר על ידי סוכנות הידיעות המצרית. מותו עלול להביא לגל מעשי נקמה במצב הנפיץ גם כך, שבו שרויה המדינה.

ככר העיר ריקה. תחריר
ככר העיר ריקה. תחריר היום (צילום: מקורות מצריים)
מודעת תמיכה בגנרל א-סיסי בככר תחריר (צילום: מוחמד ואהדי)
מודעת תמיכה בגנרל א-סיסי בככר תחריר (צילום: מקורות מצריים)

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן