Skip to content

רומני גבר על גינגריץ' בפלורידה

המועמד המורמוני ממסצ'וסטס זכה לתמיכתם של 50 צירים נוספים בוועידת המפלגה וחידש את תנופתו הפוליטית. גינגריץ': התוצאה מוכיחה שנותרו במירוץ הזה רק שני מועמדים רלוונטיים. הבאות בתור: מינסוטה ונוואדה מאת אורי קציר כל כך הרבה אש ספג מיט רומני מיריביו במפלגה הרפובליקנית. מה לא אמרו עליו – שהוא עושה קומבינות כדי שיוטל על הכנסותיו מס […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המועמד המורמוני ממסצ'וסטס זכה לתמיכתם של 50 צירים נוספים בוועידת המפלגה וחידש את תנופתו הפוליטית. גינגריץ': התוצאה מוכיחה שנותרו במירוץ הזה רק שני מועמדים רלוונטיים. הבאות בתור: מינסוטה ונוואדה

מאת אורי קציר

עוד 46 מדינות. מיט רומני

כל כך הרבה אש ספג מיט רומני מיריביו במפלגה הרפובליקנית. מה לא אמרו עליו – שהוא עושה קומבינות כדי שיוטל על הכנסותיו מס נמוך במיוחד, שאין לו עמדה נחרצת בשום נושא, שהוא לא באמת שמרן, שקיימת סכנה ממשית אם ייבחר מורמוני כמוהו לנשיא. אבל רומני ממשיל לרוץ, ואחרי הלילה גם פלורידה אצלו בכיס. עכשיו הוא עובד על הפריימריז במינסוטה ובנוואדה.

רומני זכה אתמול ב-46% מן הקולות בפלורידה, כשהוא מותיר מאחוריו במרחק ניכר את ניוט גינגריץ', שזכה ב-32% בלבד. 13% תמכו במועמדותו של הסנטור לשעבר מפנסילבניה, ריקסנטורום, ו-7% בלבד – – בחבר בית הנבחרים מטקסאס רון פול.

הניצחון מעניק לרומני את תמיכתם של כל 50 נציגיה של פלורידה בוועידת המפלגה הרפובליקנית, אבל חשוב לא פחות – תנופה חדשה למירוץ. התנופה הזו חשובה במיוחד לא רק בגלל ההתמודדות הקרובה בשתי מדינות המערב, אלא כחלק מהכנה ל"סופר טיוזדיי", 6 במארס, שבו ייערכו בחירות מקדימות בעשר מדינות שונות בעת ובעונה אחת.

אחד הסימנים לכך שרומני מצטייר יותר ויותר כמועמד ריאלי הגיע מהשירות החשאי, שבקרוב יצמיד למושל מסצ'וסטס לשעבר הגנה של סוכניו.

המאבק על פלורידה הביא את רומני וגינגריץ' לתקוף זה את זה על בסיס אישי, וחלק מההשמצות הללו היו מכוערות במיוחד. משקיפים בוושינגטון סבורים כי הדינמיקה המתפתחת של הבחירות הללו גורמת נזק גדול לרפובליקנים, שיפגע בסיכויי המועמד שיתמודד מול הנשיא אובמה בנובמבר.

לקול תרועות תומכיו, נשא רומני עם היוודע התוצאות נאום ניצחון, בו הודה לאנשיו על סיועם. "בחירות תחרותיות לא מפחידות אותנו", הכריז, "הן מכינות אותנו, ואנו ננצח".

גינגריץ' נמנע מלברך את יריבו המר על ניצחונו. כשדיבר אל תומכיו, שנופפו בשלטים ועליהם המשפט "עוד 46 מדינות", העדיף להתייחס אל תוצאות הבחירות כהוכחה לאי-הרלוונטיות של ריק סנטורום ורון פול. "עכשיו ברור שיהיה זה מירוץ בין שני אנשים בלבד, המנהיג השמרני ניוט גינגריץ' והמתון ממסצ'וסטס", אמר, כשהוא נמנע מלנקוב בשמו של רומני.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן