Skip to content

ישראל נדרשה לפצות את בלגיה על סירוב לשחק טניס בכיפור

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, פנה לנשיא איגוד הטניס הבינלאומי פרנצ'סקו רי'צי ביטי, כדי שיבטל את תשלום הפיצוי שהוטל על איגוד הטניס הישראלי בשל סירובה של נבחרת ישראל לשחק מול בלגיה ביום כיפור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנכ"ל עמותת חדו"ש  לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, פנה לנשיא איגוד הטניס הבינלאומי פרנצ'סקו רי'צי ביטי, כדי שיבטל את תשלום הפיצוי שהוטל על איגוד הטניס הישראלי בשל סירובה של נבחרת ישראל לשחק מול בלגיה ביום כיפור. רגב מבקר בחריפות את מה שהוא מגדיר "חוסר רגישות" ו"חוסר אחריות "בקביעת התאריך בלי להתחשב בלוח השנה היהודי. הוא דורש שבעתיד לא יקבעו משחקים למועדים הקדושים ביותר לעם היהודי וכן לדתות המרכזיות האחרות".

הרב אורי רגב (צילום: ויקיפדיה)
ומה היה קורה לו היה נקבע משחק טניס בחג המולד? הרב אורי רגב (צילום: ויקיפדיה)

משחק הטניס בין ישראל לבלגיה במסגרת שלב הפליי אוף על הזכות לעלות לגמר גביע דיוויס נקבע ליום כיפור הקרוב. איגוד הטניס הישראלי סרב לשחק במועד זה. איגוד הטניס הבינלאומי קבע שמועד המשחק יוזז  אבל חייב את האיגוד הישראלי לפצות את הבלגים בעשרת אלפים יורו על הוצאותיהם. מדובר בסכום גבוה מבחינת האיגוד הישראלי אשר יפגע בפעילותו. .

רגב, לשעבר נשיא האיגוד העולמי ליהדות מתקדמת, כתב לביטי כי "התאכזבתי מאוד מהאופן הלקוי בו ניהל איגוד הטניס הבינלאומי את המשבר". לדבריו, "הרעיון שאיגוד הטניס הישראלי צריך לפצות את האיגוד הבלגי כדי שטניסאים ישראלים יוכלו לכבד את היום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי מהווה זלזול בוטה בשחקני הקבוצה הישראלית, באמונתם ובמסורת שלהם. זו התעלמות מוחלטת מהזכות האוניברסלית לחופש דת המעוגנת בהצהרה הבינלאומית לזכויות האדם".

לדברי רגב, "לא  ניתן להעלות על הדעת מצב בו איגוד הטניס הבלגי היה נדרש לפצות את מתחריו כדי להעביר משחק שנקבע לחג המולד.. זאת, במידה רבה בשל המציאות בה איש לא ישקול לקבוע משחקים בחג המולד. מדוע לא יזכו  ליחס זהה גם החגים המרכזיים  של כל הדתות העיקריות בעולם"? שואל מנכ"ל חדו"ש.

לדברי הרב רגב השימוש  שעשה איגוד הטניס הבינלאומי בביטוי פיצוי במקום קנס "מחטיא את הנקודה. איגוד הטניס הבינלאומי היה צריך מלכתחילה לגלות יותר התחשבות ולוודא כי המשחקים אינם מתנגשים עם ימי חג דתיים מרכזיים.  אם האיגוד היה מגלה רגישות רבה יותר לחופש הדת של חבריו, אפשר היה להימנע בקלות מהמחלוקת המצערת ומתוצאותיה, שהכתימו את תדמיתו בעיני שוחרי חופש הדת".

רגב קרא לביטי "לשקול מחדש את ההחלטה לחייב את האיגוד הישראלי בתשלום פיצוי לבלגים ולא פחות חשוב: להביא בחשבון את חופש הדת בקביעת משחקים וטורנירים עתידיים, כדי שכל חברי הפדרציה הבינלאומית לטניס יוכלו להשתתף ולהינות מספורט נפלא זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן