Skip to content

השמש זורחת לקרן פלס

גם אלבום חדש וגם הריון שני – קרן פלס חגגה בסופ"ש ב"הבימה" את השקת אלבומה "איך שהשמש תזרח" וגם בישרה לעולם שהיא בהריון. ומי לא הופיעה עם קרן? החברה הכי טובה מירי מסיקה, שנכחה באולם. בההפקה הוחלט שהמופע יהיה ללא זמרים אורחים. יובל אראל חזר מאוהב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אלבום אישי וחושפני. פלס ב"הבימה". צילום: יובל אראל

אחרי שלושה אלבומי זהב והתארים "זמרת השנה", "תגלית השנה" וכד', חגגה קרן פלס בסוף השבוע את השקת אלבומה הרביעי "איך שהשמש תזרח" במופע חגיגי ב"הבימה".

המופע, כפי שאמור להיות מופע השקה, לא כלל את רוב שירי האלבום החדש, אלא רק כמה מהם. יתר השירים הגיעו משלושת אלבומיה הקודמים. בין השירים במופע: "אם אלה החיים", "שיר לאסף", "שיר אהבה פיראטי", "איתי", "מי היה מאמין", "רצה הביתה", "אורח בעולם", "פיג'ו 92", "גם אני." הדרן: "נובמבר" ו"מבול." המופע הופק על ידי  דני "פילוני" קרק, יחד עם אבנר קלמר בכינור, אודי שמחון בגיטרות, אסף רוט בכלי הקשה, אקורדיון וחצוצרה, מיכאל פרוסט בגיטרת בס וקרן טפרברג על התופים.

שופעת אהבה לקהל וליצירה. פלס. צילום: יובל אראל

זה מה שכתבתי, בין היתר, על האלבום, שיצא לאחרונה לקראת יום האהבה:  "'איך שהשמש תזרח' מציג את הזווית הנשית לאהבה, זהו אלבום שאת ניצנו הראשון זרעה קרן לגדות אגם במהלך טיול בניו זילנד, מדובר באלבום אישי וחושפני, קרן מתעדת בו תקופה מאוד סוערת בחייה, זוגיות, אהבה בלתי אפשרית, פגישות, פרידות ובדידות, וכמובן הריון ולידה. קרן פלס, הנטועה היטב במיינסטרים הישראלי מאז שפרצה לתודעה לפני 13 שנים, הספיקה לכבוש את לב המאזינים, להחזיק ברזומה מכובד של יוצרת ומבצעת, אף לזכות בפרסי איכות ליצירה. אני ממליץ על האלבום לחג הקרב ובכלל."

נכון, יש המבטלים בהינף יד את המוזיקה של קרן פלס, ולעומתם רבים מעריכים את יצירתה ומאזינים לשיריה, שחלק לא קטן מהם הפכו ללהיטי הפלייליסט ברדיו.

החיבור של קרן פלס למירי מסיקה, חברתה לספסל הלימודים ב"רימון" הוא דבר ידוע והוביל לשיתופי פעולה בין השתיים. במהלך המופע החגיגי ציפיתי כי מירי תתארח במופע כזמרת, שתוסיף עוד דובדבן לקצפת שהרעיפה קרן על מאות האוהדים , המוזמנים והחברים, שמילאו את אולם חנה רובינא. אך ציפיתי לשווא. מירי לא באה להופיע. מההפקה נמסר כי מירי וקרן הן חברות טובות, מירי גם נכחה באולם, אולם ההפקה קבעה מראש כי המופע יהיה ללא אורחים – לא מסיקה, לא הראל סקעת ולא אף זמר או זמרת שמבצעים משיריה של פלס. נרגענו.

שירים לכל המשפחה. פלס. צילום: יובל אראל

קרן פלס היא אמנית, שאוהבת להשתפך בפני הקהל, לא רק באמצעות השירים, תמליליהם ומנגינותיהם, לא רק במחוות הגוף והריקוד מעת לעת, אלא גם בין לבין. היא פשוט שופעת אהבה גדושה לקהל וליצירה. במסגרת "השתפכות", פלס, שאת השיר הראשון שבאלבום כתבה כשנכנסה להריונה הראשון, הכריזה קבל עם, אולם ועולם כי עם השקתו של האלבום היא כבר בהריון נוסף.

מבלי לנתח יותר מידי את השירים ואת המופע, אומר כי לקרן פלס יש יכולת ליצור שירים לכל המשפחה, יש לה את היכולת הקולית ליצור דרמה בשירה ויש לה את הכישרון לעשות את כל זאת בחן רב. אני אהבתי את המופע – וכך גם הקהל הרב, שהגיע ל"הבימה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן