Skip to content

הנושים החליטו לקחת לדנקנר את אי.די.בי

בנק קרדיט סוויס הצביע נגד ההסדר הזה ובנק לאומי הצביע בעד עם הסתייגויות לקבל אישורים רגולטוריים, בגלל שמדובר בקבלת מניות קבוצה שיש לה חברת תקשורת וחברת ביטוח. העיתון גלובס מסר, כי אדוארדו אלשטיין מנהל מו"מ עוקף דנקנר, שלפיו הוא יעביר לחברה 770 מיליון שקל תמורת כ-51% ממניות אי.די.בי פיתוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר. החליטו לקחת ממנו את החברה
נוחי דנקנר. החליטו לקחת ממנו את החברה

נושים של אי.די.בי אחזקות החליטו הערב, בתום אסיפת הנושים, שהתקיימה במלון סיטי טאואר ברמת גן ,לקחת מנוחי דנקנר את אי.די.בי. ההחלטה התקבלה לאחר שתי אסיפות מקדימות שבהן הוסמכו הנאמנים להצביע ב-100% בעד ההצבעה של חלוקה בעין של נכסי אי.די.בי אחזקות ונגד הצעת ההסדר אותה הציעה אי.די.בי.

אסיפת הנושים התקיימה לאחר שהבוקר החליט שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב לאפשר אורכה ודחייה של אסיפת הנושים, בתנאי שהמשקיעים המיועדים באי.די.בי יפקידו 430 מיליון שקל בחשבות נאמנות ותופקד ערבות בנקאים של 70 מיליון שקל בקופת בית המשפט. מכיוון שתנאי זה לא בוצע היום ומכוון שאת מועד האסיפה להיום קבע בחודש יוני בית המשפט החליטה נציגות הנושים לקיימה.

מסלול עוקף דנקנר

מאוחר יותר מסר העיתון גלובס, כי נציגות נושי אי.די.בי אחזקות מנהלת מו"מ מתקדם מול איש העסקים הארגנטיני אדוארדו אלשטיין, שלפיו אמור אלשטיין להעביר לקונצרן 770 תמורת כ-51% ממניות חברת אי.די.בי פיתוח. את ההסכם הנ"ל צפויה נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות להביא, לדברי גלובס, להצבעות המחזיקים במסגרת האסיפה ביום שלישי הקרוב. המו"מ מול אלשטיין הינו מסלול עוקף דנקנר, שכן בסיבוב הראשון שלו באי.די.בי, שאז השקיע בחברה כ-25 מיליון דולר, הצהיר אלשטיין כי התחייב לנהל מו"מ מול דנקנר בלבד.

ככל הנראה מבקשים מחזיקי האג"ח להשתלט על החברה, בהתאם למתווה החלוקה בעין, שזכה למרבית קולות המצביעים באסיפה שהתקיימה היום, לפיו יחלקו ביניהם את מניות החברה הבת – אי.די.בי פתוח, לפי היקף הנשייה של כל אחד מהנושים באי.די.בי אחזקות.

דוח אייל גבאי

אסיפת הנושים החליטה למעשה לקחת מידי נוחי דנקנר את אי.די.בי אחזקות בהתאם לדוח שהעביר לבית המשפט אייל גבאי, המומחה מטעם בית המשפט המחוזי בפרשת קבוצת אי.די.בי. בדוח קבע גבאי, כי יש להעביר את ניהול הקבוצה והשליטה בה לידי בעלי האג"ח. בדוח נאמר, כי אי.ד.בי אחזקות אינה עומדת בהתחייבויותיה, ועמידתה של אי.ד.בי פתוח בהתחייבויותיה, בטווח הבינוני, מותנית ביכולתה לממש את נכסיה.

"מסקנתי היא כי הצעד המתבקש מבחינת נושי אחזקות, הוא לפעול למימוש הסדר החלוקה בעין במלואו, לצד מיקוד המאמצים בניהול אי.ד.בי פתוח", כתב גבאי בדוח, "והואיל ומדובר בחברה (אי.די.בי) חדלת פירעון, איני רואה מקום להידרש לשאלת הסכמת החברה כתנאי למימוש הסדר כזה, שכן לכל היותר ידרוש הדבר מהנושים לפעול למינוי בעל תפקיד מטעמם מיידית, אשר ייתן את ההסכמה בשם החברה".

הצבעת הבנקים

בנק לאומי הצביע עם הסתייגויות בעד הסדר החלוקה בעין ונגד ההסדר של החברה. בדרישה לקבל אישורים רגולטוריים, מכיוון שבהסדר אמורים הנושים, ביניהם הבנק, לקבל מניות של קבוצה שיש לה מניות בחברת תקשורת ובחברת ביטוח. קרדיס סוויס נמנעו מהצעת ההסדר של אי.די.בי אך גם היו נגד הצעת ההסדר של הנציגות והנאמנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן