Skip to content

25 חיילים מצרים נטבחו בסיני במארב חמושים

המחבלים ירו טילי RPG ממארב לעבר שני אוטובוסים מצריים סמוך לאל עריש. החיילים אולצו לרדת מהאוטובוסים, הושכבו על האדמה ונורו למוות. הצבא המצרי מבצע עתה מרדף אחר התוקפים. השוטרים שנורו הם חלק ממנגנון הביטחון המרכזי שפרוש לאורך גבול ישראל-מצרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפחות 25 חיילים ושוטרים מצרים נטבחו הבוקר (שני) במתקפת חמושים על שני אוטובוסים בכפר אבו אווילה שאזור א-סאדות באל עריש שבצפון סיני. כך מדווחות סוכנויות החדשות הזרות. על פי דיווח של AP, המחבלים שיגרו אל הרכבים טילי RPG  ואז השתלטו על האוטובוסים. סוכנות החדשות מען מדווחת על פי מקור רשמי, כי החיילים הוצאו מהאוטובוסים, הושכבו על האדמה באיומי נשק ואז ירו בהם למוות. שלושה חיילים נוספים נפצעו. הליקופטר צבאי הטיס את גופות ההרוגים לקהיר.

חיילים מצרים היום ברפיח (צילום: סוכנות מען)
חיילים מצרים היום ברפיח (צילום: סוכנות מען)

עוד נמסר כי השוטרים שנורו הם חלק ממנגנון הביטחון המרכזי שפרוש לאורך גבול ישראל-מצרים. בניגוד לדיווחי AP  ומען, מדווח עיתון אל-מאסרי אל-יום, כי רק 15 חיילים נהרגו מהמארב שהוטמן להם בעת שהיו בדרכם לביתם. העיתון נמצרי מדווח כי שני חיילים נוספים נפצעו וכי גורמי צבא דיווחו לעיתון שמפקד הארמייה השנייה, גנרל אחמד וספי, וחבורת הפיקוד הבכיר בסיני, מלווים בראשי שבטים בדואים, הגיעו למקום וכי הצבא המצרי מצוי כעת במרדף אחרי התוקפים באזורים הרריים אליהם נמלטו.

זו התקרית הקשה השנייה מאז ביצעו חמושים, בראשית אוגוסט 2012, מתקפה על שוטרי משמר הגבול המצרי, שהיו בעיצומה של שבירת צום הרמדאן במוצב בגבול רפיח. בתקרית נהרגו 16 שוטרים והמחבלים ניסו לפרוץ לתוך ישראל עם שריונית מצרית עליה השתלטו, ונעצרו בתוך שטח ישראל לאחר שכלי טיס של חיל האוויר ירה לעברם. ב-22 ביולי השנה נהרגו שישה מאנשי הצבא המצרי בהתקפות חמושים בחצי האי סיני,  ברפיח ובאל עריש.

גופות ההרוגים במארב (מתוך דף הפייסבוק - sinainow.tv)
גופות ההרוגים במארב הבוקר על פי דף הפייסבוק - sinainow.tv

אתמול נהרגו 38 מתומכי מורסי בבית כלא אבו-זעבל בקהיר, בעת שחבורת חמושים ניסתה לפרוץ אל הכלא ולהבריח ממנו אסירים. בית הכלא הזה ידוע כאחד ממתקני הכליאה הגדולים במצרים. על פי דיווחי התקשורת המצרית, בזמן ניסיון הפריצה לכלא התחוללה מהומה בתוך כתליו ובמהלכה עשו הסוהרים שימוש בגז מדמיע לדיכוי המהומה. שלטונות מצרים אישרו את הדברים ומשרד הפנים המצרי מסר כי מספר לא ידוע של אסירים נחנקו למוות משאיפת הגז.

 על פי הדיווחים הצליחו האסירים להשתלט על אחד מקציני הכלא וביקשו להשתמש בו כבן ערובה. בשלב זה ירו הסוהרים גז מדמיע והצליחו לחלץ את הקצין שנפצע קשה ואושפז בבית חולים. 

שלשום, בשבת נהרגו 6 בני אדם ו-17 אחרים נפצעו באל-עריש במהלך עימותים שפרצו בין תומכי האחים המוסלמים לבין כוחות הביטחון. על פי דיווחי התקשורת הזרה והמצרית, תקפו המתפרעים מחסומי בידוק צבאיים והעלו אותם באש באמצעות צמיגים בוערים שגלגלו לעברם. באותו אזור נהרגו ארבעה חיילים מצריים ביום חמישי שעבר מאש שנפתחה לעברם על ידי תוקפים חמושים שנמלטו מהמקום.

גופות ההרוגים מרוכזות במסגד (צילום בלעדי: מקור בעיתונות המצרית)
גופות ההרוגים מרוכזות במסגד (צילום בלעדי: העיתונות המצרית)
מסגד שרוף בקהיר (צילום בלעדי: העיתונות המצרית)
מסגד שרוף בקהיר (צילום בלעדי: העיתונות המצרית)

על פי נתונים רשמיים, אותם פרסמה אמש הממשלה הזמנית בקהיר, נהרגו במדינה מאז יום רביעי בו פרצה המחאה ועד אתמול, כ-900 בני אדם. מתוכם 79 נהרגו בעימותים הקשים שפרצו ביום שבת ועוד 550 בני אדם נפצעו. 

בסיני ממשיך הצבא המצרי באמצעות הארמיה השנייה להתקדם באיטיות ולבער את כיסי החמושים. ישראל אישרה לצבא המצרי להכניס לתוך חצי האי עשרה גדודים של חיל רגלים, מסוקי אפצ'י וטנקים – מעבר למגבלות ההסכם בין המדינות. המודיעין המצרי דיווח כי לפחות 600 חמושים אנשי חמאס הצליחו לחדור לסיני מתוך רצועת עזה וחברו לארגוני ג'יהאד הפועלים בצפון חצי האי.

המצרים הגבירו את השמירה ההדוקה על עזה והצליחו לסגור, לדבריהם, יותר מ-80 אחוז מהמנהרות שפרושות לאורך הציר בין רפיח המצרית לעזתית. מדובר בציר הפרוש על פני 14 ק"מ, שכונה בישראל "ציר פילדפי", שנחפרו בו, פי הערכת מומחי מודיעין, יותר מ-1,200 מנהרות המהוות בסיס כלכלי של החמאס ואפשר להבריח דרכן לרצועה סחורות, דלק ונשק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן