Skip to content

שלושה בדואים הואשמו בניסיון הברחה של 40 ק"ג חשיש

מכתב האישום עולה סיפור מרדף שלא היה מבייש סרט מתח אמריקני. סיפור נוסף על אחד מנתיבי הברחת הסמים לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה בדואים, שניים משבט אל עזאזמה ואחד מביר האדג' בדרום, הואשמו הבוקר בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשירת קשר עם תושבי מצרים וניסיון לייבא חשיש במשקל של כ- 40 ק"ג. הם נעצרו על ידי כוח צה"ל במהלך העברת הסמים דרך הגבול.

עובדות כתב האישום מזכירות מרדף טלוויזיוני. חמישה מצרים הגיעו ב-5 באוגוסט באחת וחצי בלילה מן הצד המצרי לקרבת גדר הגבול כשהם נושאים עימם שלושה שקים ובהם חבילות סם מסוכן מסוג חשיש במשקל כולל של  40.5 ק"ג, סולם ואמצעים לראיית לילה. הם התקרבו לגדר הגבול הישנה (תלתלית), חתכו אותה ועברו דרכה לתוך שטח ישראל, מול מחסום הגדר החדשה, כשהם נושאים עימם את חבילות הסמים. הסולם נועד אפשר להם לטפס על הגדר החדשה ולהעביר את הסמים לצד השני. בהגיעם לגדר, הם הניחו את הסולם על הגדר והניחו את חבילות הסמים על הקרקע צמוד לגדר, כשאחד מהם נשא עימו נשק.

הנאשמים, שהגיעו ברכב מסוג מיצובישי פג'רו למקום המפגש, הבחינו במצרים והחלו בנסיעה לאחור על מנת לקרב את הרכב לנקודת המפגש ולהעמיס את הסמים על רכבם. כשהם "נוסעים על ציר המכונה א' לכיוון ציר פילדלפי, וזאת על מנת לחבור אל האחרים, בנקודת מפגש אותה תאמו עימם". הם נסעו באורות כבויים להימנע מגילוי על ידי משטרה או צבא  בתוואי המיועד לצבא בלבד. הם המשיכו ועברו לציר צבאי המכונה ב', ונעו עליו על לנקודה דיווח 191 שעל הגדר. כשהגיעו לנקודת המפגש שסוכמה מראש, הבהב אחד מהנאשמים בפנס לצד השני והם עצרו את רכבם חמישה מטרים מנקודת המפגש. מהצד השני נענו באיתות ואז הם נעו באיטיות לאחור על מנת לקרב את רכבם ולהעמיס את הסמים.

בשלב זה נכנס כוח צה"ל לפעולה. הוא פרץ וביצע ירי לעבר המצרים, הנאשמים הותירו את הסמים שהועברו להם על פני הקרקע, זינקו לרכבם והחלו להימלט בציר ב' לכיוון הר חריף. במהלך המנוסה עלו על ציר פילדלפי ופעמיים עצרו את הרכב בנסותם למצוא נקודות מסתור להיחבא בהן. כוח צה"ל, שקיבל דיווח על המרדף, ביצע חסימות על פני הציר ובנקודות נוספות על מנת לחסום את הרכב הנמלט. כשהנאשמים הבחינו בכך, הם נטשו את הרכב  וניסו להימלט רגלית, רק שאז הבינו שהם מכותרים ולכן עלו שוב לרכב והמשיכו בניסיון הבריחה. הם נתקלו במחסום, יצאו מהרכב ונעצרו בידי צה"ל.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רוית מרום מפרקליטות מחוז דרום, מואשמים השלושה בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון לייבא סמים מסוכנים, כניסה למקום צבאי והסתייעות ברכב לביצוע פשע.

2 Comments

  1. איתי הגדול
    22 באוגוסט 2013 @ 20:49

    חשיש הוא לא סם מסוכן.

  2. נמרוד
    22 באוגוסט 2013 @ 20:45

    עלק סם מסוכן מסוג חשיש !!! חשיש זה לא סם מסוכן ! זה אפילו פחות מזיק ומסוכן מהאלכוהול !! אז צאו מהסרט !!! אתם בזבוז של כסף כל הכוחות של המשטרה שעסוקים בזה !! יש לנו פשע אמיתי בחרובות אז תפסיקו להיתעסק בשטויות ותתחילו לעבוד!!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן