Skip to content

החל מראשון: פסטיבל קולנוע אמריקני עצמאי בישראל

"States of Minds - פסטיבל לקולנוע אמריקני עצמאי עכשווי יתקיים לראשונה בישראל. בפסטיבל, שייפתח ב-25 באוגוסט, יוקרנו 12 סרטים, שעוסקים בנושאים בעלי חשיבות חברתית, סביבתית ופוליטית, תוך התמקדות באתגרים שעמם מתמודדים מיעוטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל "States of Minds" לקולנוע אמריקני עצמאי, יתקיים לראשונה בישראל החל מיום ראשון, 25 באוגוסט ועד ה-28 באוגוסט במספר מתחמים: קולנוע לב בדיזנגוף סנטר בתל אביב, סינמטק ירושלים, סינמטק חולון, בית הגפן בחיפה ופארק הגליל בכרמיאל. בערב הפתיחה החגיגי של הפסטיבל, ב-22 באוגוסט, כמה ימים לפני הפתיחה הרשמית, יוקרן בקולנוע לב בתל אביב סרט הפתיחה: "בעיניים של מייזי" של הבמאים סקוט מק'גי ודיוויד סיגל.

סרט הפתיחה, "בעיניים של מייזי"

"בעיניים של מייזי" מספר בחוכמה וברגישות יוצאת דופן את סיפורה של מייזי, ילדה בת 6 שנלכדת בעיצומה של מערכת גירושים סוערת בין אימה, כוכבת רוק יפה ועסוקה, ואביה, סוחר אמנות בריטי. כשהמתח בין ההורים הולך ומתעצם, מייזי מוצאת נחמה דווקא בבני הזוג החדשים והצעירים של הוריה. "בעיניים של מייזי" מספק הצצה אנושית ואמיתית לאחת הסיטואציות המוכרות והמסובכות שאנו חווים, מנקודת מבט שרק לעיתים רחוקות מובנת לנו.

הפסטיבל הוא יוזמה של ליזבת' שרמן, שגם מנהלת אותו אמנותית יחד עם הבמאי עמוס פו. הפסטיבל, שמבקש לקדם ולפתח את הקשר התרבותי בין ישראל וארצות הברית, יוקדש לקולנוע אמריקני עצמאי עכשווי, ויוקרנו בו 12 סרטים, רובם בבכורה ארצית, ביניהם סרטי עלילה, סרטים תיעודיים וסרטים קצרים של במאי קולנוע מוכרים לצד במאים צעירים יותר. בחירת הסרטים, לדברי המארגנים, מייצגת נושאים בעלי חשיבות חברתית, סביבתית ופוליטית, תוך התמקדות באתגרים עמם מתמודדים מיעוטים.

אירועי הפסטיבל יכללו גם כנס בנושא מדיה וטכנולוגיה, כנס בנושא העצמה נשית ופאנל עם נשים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, סדנאות וכיתות אמן, תוכניות חינוכיות ותוכנית לדיפלומטיה קולנועית (כל מה שקשור למועדי הפצה של סרטים, מחירי ייבוא לסרט עצמאי, מועד הפצת ביקורות קולנוע ועוד). בנוסף יש כוונה להפגיש בין יוצרי קולנוע מהארץ עם אורחים מחו"ל, שיגיעו לפסטיבל.  "בידור, דיפלומטיה קולנועית, טכנולוגיה וחינוך מתמזגים יחד ולדינאמיקה הנוצרת יש כוח לחולל שינוי חברתי", אומרת שרמן.

במסגרת הפסטיבל יוקרנו הסרטים "ברוקלין קאסל" של קייטי דלמג'ורה, שאף תגיע להקרנה; "מחוברים" של טיפאני שליין; "מנותקים" של הנרי אלכס; "הגנרל של הקיסר" של פיטר וובר; "יוצרות: הנשים שעושות את אמריקה של ברק גודמן; "משימת בתולות הים" של סוזן רוקפלד; ו"תחת אותו ירח" של ליז'יאה וילאלובוס. בנוסף, יוקרנו סרטים עצמאיים, ביניהם "עיר ריקה" ו"עמק קסום". מידע על מועדי הקרנה ורכישת כרטיסים, ניתן למצוא כאן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן