Skip to content

ארדואן: ישראל עומדת מאחורי ההפיכה במצרים והדחת מורסי

לטענת ארדואן יש בידיו אסמכתאות המעידות ש"אינטלקטואל יהודי-צרפתי", שבשמו לא נקב, אמר לשר המשפטים הצרפתי כי: "האחים המוסלמים לא יהיו בשלטון גם אם יזכו בבחירות" וכי "דמוקרטיה אינה נקבעת בקלפי". תגובת משרד החוץ: "הדברים אינם ראויים לתגובה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל עמדה מאחורי ההפיכה במצרים והיא גרמה להדחתו של מוחמד מורסי מהשלטון". כך אומר הבוקר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן.

ממשיך לתקוף את ישראל. ארדואן (צילום: ויקיפדיה)
ממשיך לתקוף את ישראל. ארדואן (צילום: ויקיפדיה)

"יש לי הוכחה לכך" טען ארדואן בפגישה שכינס הבוקר עם חברים ממפלגת "הצדק והפיתוח" שבראשה הוא עומד. "לטורקיה יש הוכחות ומסמכים המעידים על מעורבותה של ירושלים. ההפיכה הוצנחה על מצרים. ומי עומד מאחורי זה? ישראל".

לטענת ארדואן יש בידיו אסמכתאות המעידות ש"אינטלקטואל יהודי-צרפתי, שנפגש ב-2011 עם שר המשפטים של צרפת, לפני הבחירות הדמוקרטיות במצרים", אמר לו כי: "האחים המוסלמים לא יהיו בשלטון גם אם יזכו בבחירות. דמוקרטיה אינה נקבעת בקלפי". ארדואן לא ציין מיהו אותו "אינטלקטואל יהודי צרפתי", שעליו הוא מדבר, אולם הכוונה היא כנראה לברנארד אנרי לוי.

לגבי הפגנות הדמים של האחים המוסלמים במצרים, אמר ארדואן, הידוע כתומך נלהב של מורסי ושל האחים המוסלמים ואף הבטיח לבקר בעזה כתומך החמאס, כי "הציבור במצרים יודע שהוא צודק, ולכן הוא לא מוותר על עמדותיו. מדובר בהפיכה מדממת לכל דבר. יש בה הרוגים, כולל נשים שדמן נשפך ללא רחמים".

טורקיה ומצרים הודיעו בשבוע שעבר על החזרת שגריריהן להתייעצויות בשבוע שעבר. אנקרה הודיעה על כך לראשונה ובתגובה הודיעה מצרים כי היא מחזירה את שגרירה במקביל. להפתעת המצרים, זעם ארדואן על החזרת השגריר המצרי לקהיר, ואמר כי זהו מעשה חסר אחריות.

בהתייחסו לנעשה בטורקיה, נזף ארדואן במפגינים  שמחו על גזרי הדין הקשים שנגזרו בשבוע שעבר על הרמטכ"ל לשעבר ועל הקצינים הבכירים מצבא טורקיה. "הפגנות? אלימות?", אמר ארדואן, "לא בא בחשבון. אם ברצונכם בשינוי – הביעו זאת בבחירות הקרובות".

במשרד החוץ הגיבו על טענותיו של ארדאן: "הדברים אינם ראויים לתגובה".

יו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס במהלך סיור בערד לדבריו של ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, ואמר כי ״כל מי ששמע את דבריו מלאי השנאה וההסתה של ארדואן, מבין מעבר לכל ספק שמדובר בממשיך דרכו של גבלס ועלילותיו הן בנוסח משפט דרייפוס וזקני ציון״.  ״אני מציע היום לכל אלו שתקפו אותי ואת ישראל ביתנו, על התנגדותנו הנחרצת להתנצל בפני הטורקים על אירועי המרמרה, להסיק מסקנות ולעשות דין וחשבון עם עצמם״.

ארה"ב ומצרים גינו את דברי ראש ממשלת טורקיה. סגן דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט אמר אתמול: "אנחנו מגנים בתוקף את ההצהרה של ראש הממשלה ארדואן, לפיה ישראל אחראית באופן כלשהו לאירועים האחרונים במצרים. אלה דברים פוגעניים, לא מבוססים ולא נכונים". ארנסט הוסיף כי הצהרות כאלו רק מסיחות את הדעת מפעולה משותפת ומועילה – הדרושה כדי להתמודד עם המצב "הנזיל והמסוכן" השורר במצרים כלשונו.

גם מצרים גינתה את דבריו של ראש ממשלת טורקיה. הטלויזיה המצרית ציטטה גורמים מדיניים בקהיר שאמרו כי סבלנותה של מצרים כלפי טורקיה פוקעת.

2 Comments

  1. sofar
    20 באוגוסט 2013 @ 16:56

    הוכחה נוספת לכך שהאיש הוא פסיכופאט!

    • דותן
      21 באוגוסט 2013 @ 13:04

      לא פסיכופת ולא נעליים.

      מי יכול להתרכז במהפכה האלימה שעברה בשנים האחרונות על טורקיה, כאשר כל הזמן המדינה הטורקית מרכזת את תשומת הלב בנושאי חוץ, שרובם-ככולם איזוטריים מבחינתה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן