Skip to content

הפצוע הסורי הוותיק ביותר שוחרר מהמרכז הרפואי זיו

הוא טופל במשך חודשיים וחצי, מתוכם יותר מחודש במחלקת טיפול נמרץ במצב קשה. כל משפחתו נהרגה בפיצוץ פגז בהפגזה באזור דרעא. בבית החולים עדיין מאושפזים 14 פצועים סורים ממלחמת האזרחים, שמונה מהם הובאו על ידי צה"ל ביומיים האחרונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפצוע הסורי הוותיק ביותר שאושפז במרכז הרפואי זיו, החל מימי הקרבות הקשים הראשונים באזור הגולן הסורי, שוחרר מבית החולים והועבר לידי צה"ל כאשר הוא במצב טוב. הוא עדיין זקוק להחלמה ומנוחה וחבוש היטב בכל אזור בטנו עקב הפציעות הקשות שעבר. 

(צילום:- מחמד מרוואן)
הפצוע משוחרר מבית החולים ומועבר לידי צה"ל (צילום:- מחמד מרוואן)

הפצוע הובא למרכז הרפואי לפני כחודשיים וחצי כאשר הוא במצב אנוש, עם פגיעת בטן קשה מפיצוץ פגז בביתו, בהפגזה באזור דרעא.

במהלך שהותו בבית החולים, עבר מספר ניתוחים מורכבים ושהה מעל לחודש במחלקת טיפול נמרץ, כשכל העת נשקפה סכנה לחייו, מרבית הזמן היה מורדם ומונשם.

כאשר התעורר במחלקת טיפול נמרץ ונרגע מעט, סיפר בכאב רב לצוות הרפואי והסוציאלי, כי כל משפחתו נהרגה בפיצוץ באזור מגוריהם ואין הוא יודע איזה עתיד צפוי לו בלעדיהם.

צוות השירות לעבודה סוציאלית, המלווה את כלל הפצועים הסורים, טיפל בפצוע במהלך כל שהותו והעניק לו סיוע ותמיכה בעיבוד תהליך האבל על אובדן משפחתו. כמו כן נעשו מאמצים בסיוע הצלב האדום והאו"ם לאתר בני משפחה נוספים שייתכן כי הצליחו להימלט מהתופת בסוריה לאחת המדינות השכנות.

הוא נפרד מהצוות הרפואי שסעד אותו לאורך התקופה הקשה. הפצוע הודה לצוות על הטיפול המסור, הדאגה לכל צרכיו האישיים והניסיון לאתר את משפחתו. הפצוע הסורי נשא תפילה והביע תקווה, כי יצליח לשקם את חייו למרות הטרגדיה שעבר ואיחל שלום לעולם.

במרכז הרפואי זיו עדיין מאושפזים 14 פצועים סורים ממלחמת האזרחים, שמונה מהם הובאו על ידי צה"ל ביומיים האחרונים. סך הכל טופלו עד כה במרכז 66 פצועים סורים ממלחמת האזרחים.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    21 באוגוסט 2013 @ 19:27

    כתבות כאלה לא מפורסמות בעיתונות הבנלאומית בהבלטה ולא בתקשורת האלקטרונית בעולם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן