Skip to content

האויב שבשער, צבא הטויוטות והאיסוזו

צה"ל כבר נערך ליום שבו כנופיות המורדים בחזית רמת הגולן יפנו את מרצם ונשקם אל "האויב הציוני". בבדיקת אפשרויות הפעולה עולה בברור כי אלו לא יהוו הרבה יותר ממטרד ברמת הביטחון שוטף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הראשונים שהשתמשו ברכבי PICK UP 4X4 אזרחיים היו הצדדים הניצים בלבנון. על רכבים אלו הותקנו בד"כ בידיים לא מיומנות, מקלעי 12,7 מ"מ ותותחי נ"מ קלים. הלוחמים האסלאמיים ברחבי עיראק, כבר עשו בהם שימוש נרחב מאוד וממושך.

צבא הטויוטות והאיסוזו - באדיבות PSASY 2012
צבא הטויוטות והאיסוזו - באדיבות PSASY 2012

לשיאה הגיעה התופעה במהלך המרד בנשיא לוב, מועמר קדאפי. רכבים אלו שהנם רכים ופגיעותם רבה, שעטו אז בהמוניהם ממוקד לחימה אחד למשנהו, כשהם נהנים ממטריה אווירית שסיפקו להם חיילות אוויר זרים (בעיקר מערביים).

אותה קולקציה של לוחמי ג'יהאד נקבצו ובאו מכל כנפות תבל אף לסוריה. נמנים עמם למשל צ'צ'נים "בוגרי" שתי המלחמות שם, לוחמים עזי נפש שתיאורי אכזריותם ומעשיהם התפשטו למרחקים.

בצה"ל נערכים ברצינות רבה ליום שבו יתכן שתגבר ידם של המורדים בסוריה, או שתושג הפסקת אש שבה חזית רמת הגולן תישאר בידי המורדים. או אז סביר שנישקם יופנה מערבה. במצב עניינים זה מול צה"ל לא ימצאו עוד כבעבר יחידות צבא מאורגנות וגדולות שבאפשרותן לנהל מבצעים מורכבים ואף להגיע להכרעות/הישגים. את מקומן הולך ותופס ערב רב של קבוצות לוחמים שלעיתים אף מסוכסכות אידיאולוגית זו עם זו. במקרה של עימות עימם, ימצא עצמו צה"ל לראשונה זה עשרות שנים פועל בשמים נקיים ממטוסי אויב וחשוב מכך, נקיים מטילי נ"מ בינוניים וכבדים.

חזית רמת הגולן הינה מצומצמת (גיאוגרפית) ומוגבלת למדי בניגוד למרחבים העצומים של המדבריות בעיראק ובלוב. על כן תהיה זו שעתם של מסוקי הנ"ט. ובעיקר כלי הטיס הבלתי מאוישים, לאתר ולהשמיד את רכבי שטח חמושים. גם הטנקים שרבים עסוקים לאחרונה בהספדתם עשויים לחדש בסיטואציה זו את ימיהם כקדם.

בתרחיש הגרוע ביותר, אם צה"ל יירדם בשמירה, יוכלו אולי לוחמים אלו לתקוף מוצב צבאי או חלילה לחדור ליישוב בקרבת הגבול. לכן, כבר בימים אלו מתגבר צה"ל ומעבה את המכשולים הפסיביים בגבול עם סוריה. אלו כוללים תעלת הנ"ט והחלפת הגדר הישנה בגדר/מכשול מסוג זו שהוקמה בגבול עם מצרים.

———————————————————————————————————————

דודי (דוד) ירון, סופר ומרצה, סא"ל מיל' בחיל האוויר. מחבר רומנים צבאיים עתידיים. בימים אלה יצא לאור ספרו החמישי "העם האיראני מעניק בזאת", רומן מתח אקטואלי העוסק בפעולה התקפית איראנית בלב לונדון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן