Skip to content

נעצרו מנכ"לית באג ומנהל חנויות החברה בנתב"ג

נירית מודן וירין סקורצרי הובאו הבוקר למעצר ושחרורו בערבות בבית משפט השלום בראשון לציון, בחשד, כי במטרה להונות את המכס פצלו עסקאות של מכירת עגלות ילדים וקונסולות משחק, שמחירן עולה על 200 דולר, לשתי עסקאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נירית מודן, מנכ"לית חב' באג מוליטי סיסטם, המפעילה תחת אותו רישיון של המכס חנות לממכר צעצועים וחנות לממכר בגדים פטורות ממס בדיוטי פרי בנתב"ג, ומנהל החנויות ירין סקורצרי, הובאו הבוקר למעצר ושחרורו בערבות בבית משפט השלום בראשון לציון, בחשד, כי במטרה להונות את המכס פצלו עסקאות של מכירת עגלות ילדים וקונסולות משחק, שמחירן עולה על 200 דולר, לשתי עסקאות ובכך, הטעו על פי החשד את הקונים כשהסבירו להם שאינם צריכים להצהיר על אותם המוצרים בכניסתם לארץ ואפשרו להם להשאיר את המוצרים בארץ במסגרת הסדר הפטור ושמור, וכל זאת במטרה להגדיל את המכירות של המוצרים.

לא פעם ראשונה

אין זו הפעם הראשונה שמתבצעות עבירות מכס בחנות דיוטי פרי של באג בנתב"ג. בשנת 2009 צילמו, בסמוי, חוקרי מכס נתב"ג, עובדות בחנות הדיוטי פרי של הרשת בנתב"ג, כשהן מוכרות מוצרי חשמל בלי לבקש דרכון או כרטיס עלייה למטוס, כנדרש בחוקי המכס. בנובמבר 2009 נחשדו נירית מודן ואביה עודד מודן, הבעלים של באג, כי רשלנותם אפשרה לעובדות להתנהל שלא בהתאם להוראות המכס.

נוסעת עם שתי חשבוניות

כפי שמתברר מבקשת המעצר, לפני כחודשיים נתפסה על ידי מכס בנתב"ג נוסעת במסלול הירוק, כשברשותה עגלת ילדים של חברת "מקלרן" ארוזה וחדשה. בדיקה קצרה שנערכה הצביעה כי מחיר העגלה 359 דולר, דבר המצריך תשלום מסים ונקיטת צעדים עונשים כנגד הנוסעת, מאחר ולא טרחה להצהיר על טובין שערכם מעל 200 דולר. הנוסעת טענה להגנתה, כי ברשותה חשבונית שהוצאה מחב' באג לפיה פוצלה עסקת רכישת העגלה לשניים: העגלה תומחרה ב-200 דולר ואביזרים תומחרו ל-159 דולר. לדבריה, נאמר לה בחנות, כי אם יעברו 2 נוסעים אז יהיו זכאים לפטור ממסים. בדיקה קצרה של חוקרי המכס בנתב"ג גילתה, כי במקרה האמור נמכרה עגלת ילדים אחת והפיצול במחיר נעשה על מנת להטעות את הנוסעים והמכס.

המגבלה 200 דולר

עפ"י נהלי המכס לא ניתן למכור לנוסע מוצר שערכו מעל 200 דולר על מנת שיאוחסן עד חזרתו מחו"ל במחסן "פטור שמור". הדבר נועד למנוע מקונים תמימים לרכוש מוצרים בערך העולה על 200 דולר לאחסנם במחסן הפטור שמור מתוך סברה כי בעת המעבר במכס המוצר יהיה פטור ממיסי יבוא.

פעילות סמויה

בעקבות החשדות בוצעה פעילות סמויה של מכס נתב"ג שבמהלכה תועדו בצילומי ווידיאו, מוכרים שונים בחנות, כאשר הם מוכרים את המוצרים כמקשה אחת וכשלא ניתנה אפשרות לפצל את העסקה קרי לקנות עגלה לחוד ואביזרים לחוד. אחד המוכרים תועד כשהוא אומר "אנחנו עושים קומבינה למכס". בנוסף, נערכה קניית ניסיון על ידי עובד מכס במהלכה נרכשה עגלה אחת במחיר 359 דולר – העסקה פוצלה בחשבונית לעגלה 200 דולר ולאביזרים 159דולר, בעוד שבפועל נמכרה עגלה אחת על כל מרכיביה ולא היה בעת הקנייה שום יכולת לפצל את העסקה.

עגלות ילדים וקונסולות משחק

כפי שנטען בבקשה, החשודים, שידעו היטב את נוהלי המכס, החליטו להונות את המכס ואת הקונים שרכשו מוצרים בחנויות ומשראו, לפני כ-3 שנים, כי עגלות ילדים שמתומחרות במחירים של 359 דולר ו-400 דולר אינן מצליחות להימכר מאחר ולא ניתן להשאירם במחסן הפטור ושמור, החליטו לפצל את המכירה לשתי עסקאות פיקטיביות – עגלה ואביזרים, כאשר עגלה מתומחרת במחיר 200 דולר והאביזרים במחיר 159 דולר. בנוסף, לפי החשד, לפני כמה חודשים החליטו החשודים להרחיב את המהלך לקונסולות משחק מסוג סוני פלייסטיישן 3 ולפצל לקונסולה ולשלטים. הקונסולה נמכרה כמקשה אחת במחיר 319 דולר – והעסקה פוצלה: קונסולה 200 דולר ושלטים ואביזרים במחיר 119 דולר. במהלך זה הצליחו למכור כמויות גדולות של פריטים מסוג זה.

הכירו את נהלי המכס

עוד עולה מבקשת המעצר כי מנהל החנויות הודה בחקירתו, כי הדבר נעשה על פי ידיעתה ובשיתוף פעולה מלא של מנכ"לית החברה. בנוסף הודה, כי נהלי המכס בנושא ידועים לו היטב וכי בפעילותם זו נעברו עבירות מול המכס בנתב"ג. החשודה מסרה בחקירתה, כי ידועים לה היטב נוהלי המכס לגבי שמירת טובין במחסני הפטור שמור, וכי היא מאשרת את גרסת החשוד לגבי הפיצול ומאשרת, כי בפועל נמכרו עגלות על כל מרכיביהן כמקשה אחת וכנ"ל לגבי קונסולות המשחק, אך סירבה להודות שהדבר בוצע על מנת להונות את המכס.

בהתאם להחלטת השופטת שרית זמיר שוחררו החשודים תחת מגבלות, דרכונם הופקד במשרדי היחידה החוקרת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן