Skip to content

הוצא צו המחייב את שר הביטחון להסביר מדוע אינו מגייס חרדים

העתירה הוגשה בעקבות הודעתו של שר הביטחון מלפני כחודש, לפיה גם הגיוס המתוכנן יידחה עד לחודש דצמבר 2013 לפחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט העליון הוציא היום צו על תנאי המורה לשר הביטחון להתייצב ולנמק מדוע זה אינו אוכף את חוק שירות בטחון על כלל האוכלוסייה. הצו הוצא בעקבות הדיון שהתקיים בעתירתה של התנועה למען איכות השלטון, ביום שלישי, בנושא גיוס החרדים. עוד הוציא בית המשפט צו ביניים, המונע הפחתה של תקופת שירות לעניין גיוסם של בני הישיבות.

יעלון (צילום: דן בר דוב)
גם הגיוס המתוכנן יידחה. יעלון (צילום: דן בר דוב)

הצווים הנ"ל הוצאו לבקשתה של התנועה למען איכות השלטון, אשר ביקשה מבית המשפט לאכוף על שר הביטחון לקיים את התחייבויות הממשלה והצבא לפיהן יחלו בגיוסם של תלמידי ישיבות החל מחודש יולי 2013. זאת, לאחר שחלפה למעלה משנה מאז פג תוקפו של חוק טל. העתירה הוגשה בעקבות  הודעתו של שר הביטחון מלפני כחודש, לפיה גם הגיוס המתוכנן יידחה עד לחודש דצמבר 2013 לפחות.

בית המשפט קבע כי מתן צו הביניים אשר משמעותו הקפאת הזמן, מונע הפקת יתרון כלשהו על ידי אוכלוסיית תלמידי הישיבות אשר אינם מגוייסים – זאת עד להכרעה בעתירות, או עד להתפתחויות רלוונטיות אחרות.

יו"ר התנועה למען איכות השלטון בישראל, עו"ד אליעד שרגא: "צר לנו כי על אף שחלפה למעלה משנה מאז ביטולו של חוק טל, ועל אף שלל התחייבויות והבטחות ששמענו בשנה הזו, ממשיך שר הביטחון להפר בגלוי את פסיקת בג"צ ואת הוראות חוק שירות בטחון המחייבות אותו לפעול לגיוס כל צעיר במדינת ישראל המגיע לגיל 18, ובכך להמשיך לקיים את האפליה הקשה במדינת ישראל בין אדם לאדם ובין דם לדם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן