Skip to content

יוֹהוֹהוֹ, הילד הרע של הרוֹם – סיילור ג'רי

הרום המתובל, סיילור ג'רי, נוחת בחופי ישראל • המשקה נוצר על פי רוחו של המקעקע המפורסם מהוואי, נורמן קית' קולינס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיילור ג'רי, כינויו של אמן הקעקועים הנודע, נורמן קית' קולינס, הוא ממסך ייחודי רום מהאיים הקריביים, המתובל בתערובת תבלינים טבעית: קינמון, וניל ואגוז מוסקט. המשקה עם עוצמה של 40% כוהל, נחשב ל"ילד הרע" של עולם המשקאות.

המקעקע הנודע מהוואיי - נורמן קולינס (באדיבות "סיילור ג'רי")
המקעקע הנודע מהוואיי - נורמן קולינס (באדיבות "סיילור ג'רי")

נורמן קולינס, שנולד בשנת 1911, נחשב לפורץ דרך בתחום תרבות הקעקועים של אמריקה. הוא זכה לכינוי "ג'רי המלח" כאשר קיעקע מלחים בצי האמריקני. הוא אמנם מת בשנת 1973, אך עד היום נפוצות בעולם כמה מהדמויות שעיצב, ויצירתו מהווה השראה לאמני קעקוע רבים בעולם.

חברת "סיילור ג'רי", מייצרת את הרום המתובל (המכונה גם הרום של חיל הים האמריקני), הנושא על תווית הבקבוק נערת הולה מהוואיי, כפי שיצר סיילור ג'רי. הרום עצמו מזוקק באיי הבתולה האמריקניים, ומקבל השפעה משאר הרום המיוצרים באיים הקריביים. עם זאת, בשנת 2010, גרנט'ס, משפחה המייצרת וויסקי איכותי כבר למעלה מ-125 שנה, רכשה את המותג והחליטה להופכו לקצת פחות מתוק. הייתה מעט תרעומת בנושא מצד חובבי המותג הוותיקים, אך החברה התעקשה, ובצדק, על הנוסחה החדשה – ומאז המשקה נחשב מבין הרום המצליחים ביותר בברים ברחבי העולם.

ניתן לשלב את הרום "סיילור ג'רי" בממזגים עם קולה, ג'ינג'ר אייל, לימונדה ועוד. עם זאת, הכי מומלץ לשתות אותו נקי או עם שתי קוביות קרח. המשקה בייבוא של חברת "הכרם", ובחנויות הכוהל נמכר בקבוק של 700 מ"ל בכ-145 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן