Skip to content

הערב: צעדת מחאה בינ"ל נגד סבלם של בעלי החיים

תנועות שונות לזכויות בעלי-חיים יצעדו בראשונה כתף אל כתף בתל אביב, בצעדה תחת השם "תסתכלו להם בעיניים", הקוראת להישיר מבט וביקורתי אל התופעות השליליות הנלוות לניצול בעלי חיים בתעשיות הבידור, המזון, הביגוד, הניסויים ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במוצאי שבת (24.8.13) תיערך בראשונה בישראל צעדת מחאה בינלאומית להעלאת המודעות לסבלם של בעלי-החיים בתעשיות השונות. האירוע, שהחל כיוזמה ישראלית, מתקיים במקביל ב-20 מוקדים ברחבי העולם, בין היתר בלונדון, בסן-פרנסיסקו ובמוסקבה.

הקליקו על התמונה לדף הפייסבוק של האירוע

תנועות שונות לזכויות בעלי-חיים יצעדו לראשונה כתף אל כתף, בצעדה תחת השם "תסתכלו להם בעיניים", הקוראת להישיר מבט וביקורתי אל התופעות השליליות הנלוות לניצול בעלי חיים בתעשיות הבידור, המזון, הביגוד, הניסויים ועוד. בין הגופים השותפים לאירוע: אנונימוס לזכויות בעלי חיים, תנו לחיות לחיות, האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי-חיים, מאחורי דלתות המעבדה, 269Life ועוד. אורנה בנאי, מיקי חיימוביץ', שי גולדשטיין, אבי גרייניק, דליק ווליניץ, חני נחמיאס, שלי גפני, מיכאל גריילסאמר ונטלי עטיה פרסמו סרטונים הקוראים לציבור להשתתף בהפגנה.

ההתאספות תהיה ב-20:00 בשדרות רוטשילד פינת אלנבי, והצעדה המשותפת תתחיל בשעה 20:30 דרך כיכר הבימה עד לרחבת הסינמטק, בה יוקמו דוכני הסברה של העמותות המשתתפות. בסיום הצעדה מתוכנן מיצג ובו מאות מפגינים יעמדו מכוסי עיניים במחאה על האדישות הקולקטיבית לסבלם של מיליארדי בעלי חיים בשנה, בהם חיות הננטשות למותן ברחובות, אפרוחים המושלכים לאשפה או נמחצים באכזריות בתעשיית הביצים, תרנגולות הנכלאות לכל חייהן ללא מרחב תזוזה, סוסים המשמשים להובלות משא תוך ניצולם והרעבתם, בעלי חיים הניצודים לשימוש בפרוותם לתעשיית האפנה, חיות בר נכחדות ועוד. מטרת הצעדה לעורר שינוי תפיסתי באופי הצריכה החברתי של בעלי חיים לצרכים האנושיים השונים, ולשינוי במגמות החקיקה והאכיפה הקשורות בסוגיות ניצול בעלי חיים והתעללות בהם.

בעמוד הפייסבוק של האירוע נכתב: "הגיע הזמן שכולנו ביחד נצעד ונאמר בקול ברור: די לאלימות, די לניצול, די לשעבוד, די לאכזריות, די להחפצה, די לטבח בעלי החיים. הם אינם מוצר ואינם סחורה, הם יצורים חשים הראויים לחופש ולחיים, ומחובתנו לשמש להם קול". עד כה אישרו הגעה באירוע בפייסבוק מעל 4,000 איש.

40 ערים ברחבי אירופה, אוסטרליה, אסיה, אפריקה ואמריקה

ד"ר אסף הרדוף, מומחה למשפט פלילי, יוזם האירוע: "ההפגנה שתתקיים במוצ"ש היא הפגנה מיוחדת. עד כה, המאבק השונים למען בעלי החיים התנהלו בנפרד: המאבק בתעשיית המזון; המאבק בתעשיית הניסויים; המאבק בתעשיית העור והפרווה; המאבק בהמתת חיות הבית ובהזנחתן; והמאבק בתעשיית הבידור ובפגיעה בחיות הבר. בשבת, לראשונה בישראל, המאבקים כולם – מתאחדים. בשבועות האחרונים נזכרנו כולנו יחד שכל המאבקים הם אותו מאבק, שכל הניצול הוא אותו ניצול, שכוחנו באחדותנו, כוחנו בגיווננו. 40 ערים ברחבי אירופה, אוסטרליה, אסיה, אפריקה ואמריקה נסחפו אחרינו, ובכל העולם מתרגשים מאיתנו ועמנו. אשרינו שזכינו באנשים נהדרים מכל אפיקי החברה, שמוכנים להסתכל לבעלי החיים בעיניים ולזכור שיש להם רגש ולא רק גוף, לב ולא רק עור, נפש ולא רק בשר. שום אוכלוסיה אינה עוברת דיכוי נוראי כמו בעלי החיים באשר הם. הרוע האיום הזה נסמך על שיטה של הסתרה ושקרים. אילו היינו רואים את הדיכוי והסבל ולא רק את תוצריהם, אילו היינו מסתכלים להם בעיניים – היינו מתמלאים חלחלה, זעזוע וחמלה. בכולנו פועם לב, בכולנו יש נפש ורגש, כולנו סובלים כאב. כולנו שומעים את זעקת החיות, וכולנו נשמיע אותה, ביחד, למענם".

מהאגודה הישראלית נגד ניסויים נמסר: "כרבע מיליון בעלי-חיים מומתים מדי שנה במעבדות בישראל לאחר חיים רצופי סבל. מחקר בבעלי-חיים במעבדות כולל: ניתוחים ללא הרדמה, גרימת מחלות קשות, הרעבה, חישמול, גרימת כוויות, הלעטה ברעלים, הטלת מומים (כמו שיתוק, פציעה ועיוורון), נתיחות ללא הרדמה ועוד. זוועות  אלו המתבצעות במחשכי המעבדות , מתקיימות מאחורי דלתיים סגורות ואינם חשופות לביקורת הציבורית  כאשר רובם המוחלט של בעלי-החיים מסיימים את חייהם רוויי הסבל הפיזי והנפשי בארובות משרפות המעבדות.

כבר בדו"ח מבקר המדינה שהתפרסם בשנת 2011 התריע המבקר כי המערכת פועלת בניגוד אינטרסים וכי לא פעם אלו האמונים על שלומם של בעלי החיים הם אלו האחראים על הזוועה. עוד הדגיש המבקר את הצורך בהגברת השקיפות אודות המתרחש במעבדות, אך דבר לא נעשה.

מטרת ההפגנה היא לעורר מודעות ולקרוא להפסקתם המוחלטת של ניצולם של בע"ח בתעשיות השונות. אנחנו מאמינים כי הגיע השעה לאתגר החשיבה המיושנת לפיה בעלי חיים הם מוצר או סחורה, ופועלים ביחד על מנת לבסס  את ההכרה כי בעלי חיים הם יצורים חשים,הזכאים לכבוד, חמלה ואוטונומיה על גופם".

עדי וינטר, דוברת האגודה, אומרת: "העיקרון המנחה את האגודה הוא הגנה בלתי מתפשרת על זכויותיהם הבסיסיות של בעלי החיים לחיים ללא סבל ושעבוד, בעלי חיים אינם כלי לשימושו של האדם, אלא יצורים חשים הזכאים לחיות את חייהם מבלי שיחתכו בבשרם ובגופם לא עבור מוצר קוסמטי, ולא עבור בשרם או פרוותם. ניסויים בבעלי חיים אינם מוצדקים מבחינה מוסרית ואף מהווים טעות מדעית, הגיע זמנם לחלוף מן העולם והגיעה השעה להתקדם אל עבר עולם המכבד את כל בעלי החיים החולקים אתנו את כדור הארץ".

[related-posts title="כתבות נוספות"]

3 Comments

  1. צדוק התקוה
    24 באוגוסט 2013 @ 17:39

    רובו הגדול של העולם ניזון מבעלי חיים אז נכון זה יפה נחמד עוד גימיק אבל אני לתומי חשבתי שהערב: צעדת מחאה בינ"ל נגד סבלם של בני האדם הנטבחים בסוריה בסודן נגד הרעב והבערות בעולם השלישי נגד תעשית הזנות בתאילנד אונס ורצח נשים בהודו סקילה באבנים של נשים במדינות האיסלם עריפת ראשים …………………..

    • תרים את הכפפה
      25 באוגוסט 2013 @ 17:56

      tאם זה באמת כ"כ חשוב לך אתה מוזמן לארגן אחת.
      אני מבטיח לך שרבים מהמפגינים שבאו ביום שבת – כולל אני – יבואו גם להפגנה הזו

      • צדוק התקוה
        25 באוגוסט 2013 @ 18:58

        עזוב מפגני התרנגלות יאכלו אותי חי הם כבר כרתו כמה ראשי בקר ושפכו צבע אדום בכמה מקומות בטח שזה חשוב אבל עם ישראל אוהב לצפות על הפגנות מהכורסא עם בקבוק בירה קרה ראה איך נגמרה המחאה החברתית …………………..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן