Skip to content

יאהו עוקפת את גוגל במספר הגולשים

לראשונה מזה כשנתיים, מספר הגולשים שנכנסו לאתר יאהו היה גבוה מזה של גוגל, על פי סקר אינטרנטי שנערך לאחרונה • מגע הקסם של המנכ"לית החדשה של יאהו עם הגיק שיק, מריסה מאייר, והאסטרטגיות העסקיות אותן היא נטלה, מתחילות לתת את אותותיהן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הסקרים, comScore, פרסמה במהלך שבוע שעבר תוצאות על התפלגות הכניסות של גולשים באתרים מרכזיים ברשת. התוצאות הראו, כי בפעם הראשונה מזה כשנתיים, יאהו עקפה את גוגל במספר הכניסות לאתר האינטרנט שלה.

מתוך 225 מיליון מבקרים שאתר comScore בדק, כ-196 מיליון ביקרו באתר יאהו. הנתון מייצב את מנוע החיפוש הוותיק במקום הראשון, תוך שהוא משאיר מאחור את גוגל, מיקרוסופט ופייסבוק. בפעם האחרונה שיאהו הייתה במקום הראשון בדירוג הכניסות של comScore הייתה במאי 2011.

מטה יאהו במערב קליפורניה (ויקימדיה)
מטה יאהו במערב קליפורניה (ויקימדיה)

אז מה גרם ליאהו, שרבים כינו אותה כ"דינוזאור אינטרנטי”, להצליח לאחר כל כך הרבה הספדים, לחזור לאור הזרקורים? יש שמשייכים את ההצלחה לשינויים שביצעה המנכ"לית החדשה של יאהו, מריסה מאייר.

מעבר לשינוי התדמיתי, שמאייר ביקשה לעשות לאתר הבית של יאהו ויותר מכך לעצמה, כפי שעולה מצילומי המגזין "ווג”, המציגים מראה גיק שיק של המנכ”לית, נטלה מאייר שינויים אסטרטגיים שכנראה הביאו לנתונים אותם פרסמה comScore.

השינויים כללו בין היתר עיצוב מחדש של המוצרים המרכזיים של יאהו, כמו שירות הדוא"ל ואתר שיתופי התמונות פליקר. מאייר החליטה להתרכז בשיפור היכולות של מוצר הדגל של החברה – מנוע החיפוש של יאהו, ובתוך כך לוותר על ה”גרוטאה” האינטרנטית אלטה ויסטה, מנוע החיפוש הוותיק.

שינויים קוסמטיים לא פסחו על האתר הבית של יאהו

שירותי מידע וחדשות, החל מפוליטיקה, ספורט, כלכלה, פיננסים, שירותי חזאות וכדומה, שהשוו לאתר תדמית חדשנית, העלו כנראה את מספר הכניסות לאתר.

הפנים החדשות של עמוד הבית של יאהו (צילום מסך)
הפנים החדשות של עמוד הבית של יאהו (צילום מסך)

מאייר, פליטת גוגל, או עובדת מספר 20 של מנוע החיפוש הפופולארי, גם לא חששה לפתוח את הכיס השמן של יאהו. מאז שהיא נכנסה לתפקיד החליטה מאייר על מספר רכישות מאסיביות, כאשר המרכזית שבהן הייתה הרכישה של טאמבלר, רשת החברתית שאמורה לתת מענה לפופולאריות הגואה של רשתות חברתיות כמו פיאינטרסט.

כל זאת הפכו את אתר יאהו לפופולארי בקרב הגולשים, וניכר כי יאהו עולה על דרך המלך. אך עדיין מצפה ליאהו עבודה רבה. השאלה המרכזית היא איך תהפוך יאהו את הפרסום הסלולארי לכסף, היא שאלה שצריכה להעסיק את מאייר ורבים וטובים בחברה.

הפרסום הסלולארי, שכבר שנים טובות תופס תשומת לב מצד חברות כמו גוגל ופייסבוק בגלל הפוטנציאל הכספי הרב הטמון בו, יהיה המטרה הבאה של יאהו, אם היא תרצה למשוך אליה מספר גדל והולך של גולשים, כפי שניכר בסקר האחרון.

1 Comment

  1. דותן
    25 באוגוסט 2013 @ 13:18

    עמוד הבית זה דבר אחד, אבל שימוש בשירותי אינטרנט זה דבר אחר לגמרי.

    מה הנתונים האלה בכלל אומרים על השימוש בשירותי החיפוש?

    מה הם אומרים על השימוש בשירותי המייל? שירותי עריכת המסמכים? אחסון קבצים?

    התשובה: כלום.

    ליאהו!(?) יש עמוד בית שהרבה אנשים נכנסים אליו. זה לא אומר כלום על אימוץ יאהו!(#) בתור פתרון אינטרנטי.

    אולי, לכל היותר, זה מעיד על כך ששירותיה של גוגל זמינים למשתמשים הרבה יותר, כך שהם לא צריכים להגיע אל איזשהו "עמוד בית" כדי להשתמש בזה.

    ותחשבו על זה…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן