Skip to content

אירוע בפייסבוק סחף 3,000 מפגינים בת"א למען בעלי חיים

"הם אינם לבוש, אינם דברי מאכל, אינם מוצרי שעשוע, אינם מינים פולשים, אינם מעבדת ניסויים מהלכת. הם דבר אחד בלבד - בעלי חיים. יש להם בעלות על חייהם ומחובתנו לזכור אותה, לכבד אותה ולהחזיר להם אותה" אמרה אמש בהפגנה אורי שביט, פעילה למען בעלי חיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-3,000 איש השתתפו אמש בתל-אביב בהפגנה למען בעלי-חיים, והפגנות מקבילות מתקיימות ב-40 ערים ברחבי העולם. לראשונה משלבים כוחות כל הפועלים למען בעלי-חיים: מתנדבים בבתי מחסה לכלבים, מאכילי חתולים, עמותות נגד ניסויים בבעלי-חיים, ארגונים ופעילים פרטיים למען חיות במשקים.

אורי שביט, פעילה למען בעלי-חיים, מבקרת מסעדות ובעלת טור תזונה טבעונית בוויינט, אמרה באירוע: "אין להם קול, אבל יש להם נשמה. אין להם מילים, אבל יש להם רגשות. כמונו ממש, הם רוצים וצריכים לחיות. ולא להיות כלואים, משועבדים ומנוצלים בכל דרך שהדמיון האנושי מעוניין בה. הם אינם לבוש, אינם דברי מאכל, אינם מוצרי שעשוע, אינם מינים פולשים, אינם מעבדת ניסויים מהלכת. הם דבר אחד בלבד – בעלי חיים. יש להם בעלות על חייהם ומחובתנו לזכור אותה, לכבד אותה ולהחזיר להם אותה. לא רק כי אנחנו צריכים, אלא כי דווקא אנחנו, בעלי הקול, החזקים, יכולים".

(צילום: רויטל טופיול)
(צילום: רויטל טופיול)
(צילום: רויטל טופיול)
"תסתכלו להם בעיניים" (צילום: רויטל טופיול)

יוזם ההפגנה, ד"ר אסף הרדוף, פעיל למען בעלי-חיים ומומחה למשפט פלילי: "אני מתבייש במערכת המשפט שאני חלק ממנה: באוזלת ידה, בהתעלמות מבעלי החיים. מערכת שבה גריסת אלפי אפרוחים ביום למוות – חוקית. מערכת שבה החדרת חומרים כימיקליים לעיני ארנבים כפותים וחיטוט בגופם חסר האונים של קופים כבולים בעודם בהכרה – חוקיים. מערכת שבה סחר בפרווה שנקרעה מגופם של שועלים – חוקי. מערכת שבה הוצאה להורג של כלבים וחתולים פשוט משום שאין להם בית – חוקית. אבל אני גם גאה בכל מי שהגיע לכאן הערב. אנו פה, במאבק לחיים, עד שנוכל להסתכל להם בעיניים".

[related-posts]

המפגינים התאספו בשדרות רוטשילד וצעדו לרחבת הסינמטק בתל-אביב, שם נערך מיצג מחאה, שבמסגרתו עמדו מפגינים בעיניים מכוסות, במחאה על העיוורון והאדישות לנוכח סבלם של מיליארדי בעלי-חיים בשנה: חתולים וכלבים נטושים, אפרוחים המושלכים לאשפה עם בקיעתם מהביצה, תרנגולות הנכלאות בכלובים לכל חייהן, סוסים הרתומים לעגלות משא, עגלים המופרדים מאמותיהם, שועלים ודביבונים הניצודים עבור פרוותם, וחיות בר שסביבת חייהן הולכת ומצטמצמת.

האירוע בפייסבוק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן