Skip to content

התחממות בשטחים: יותר פעולות של קיצוניים משני הצדדים

ידי משטרת ש"י וצה"ל מלאות עבודה. עשרות אירועי פח"ע ופעילות עוינת של מתנחלים ופלסטינים לא מתפרסמים או נבלעים ברצף החדשות. לקט חלקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התסכול הפלסטיני מזחילת המשא ומתן להסדר מדיני גורם להתחממות בשטחים. מנגד חש ציבור המתנחלים מאוים יותר ופעולות הקיצונים בקרבם מבעירות גם הן את השטח. ידיעות רבות על ידויי אבנים, השלכות בקבוקי תבערה, הצתות משני הצדדים, לא מגיעות לתקשורת או שהן נבלעות ברצף האירועים החדשותיים. התחושה היא כי המצב בשטחים נמצא לפני נקודת רתיחה. להלן מספר אירועים מיום שישי ועד הבוקר שלא פורסמו בהרחבה:

מטען צינור בבית"ר עלית

הבוקר (ראשון) מצא תושב שכונת הדר-בית"ר בבית"ר עלית בחצרו חפץ חשוד, שממנו מבצבצים חוטי חשמל. האיש הזעיק את חבלני המשטרה ואלו מצאו מטען צינור. בשלב זה פינו השוטרים את תושבי הרחוב וטרם החליטו אם יפוצצו אותו באורח מבוקר או שינטרלו ויסלקו אותו מהמקום. המשטרה עדיין בודקת אם מדובר באירוע פלילי או על בניסיון פיגוע.

(צילום אילוסטרציה: סוכנות מען)
(צילום אילוסטרציה: סוכנות מען)

סכין במערת המכפלה

סמוך לשעה 11:00 הבוקר נתפס פלסטיני  במחסום צלבנית ליד חברון, כשבכליו נמצאה סכין תקיפה. בתחקור ראשוני סיפר הפלסטיני כי נשלח להעביר את הסכין לידי פלסטיני אחר ומסר את מקום המסירה בצד המוסלמי של מערת המכפלה, אליו שם פעמיו, ואת תיאורו ופרטי לבושו. כוח משטרת הסיור במערת המכפלה, עם שוטרים נוספים וכוח מג"ב, נכנסו לאזור המוסלמי ועצרו את החשוד יחד עם שני חשודים נוספים שהגיעו איתו למקום. משטרת ש"י חוקרת כעת את החשודים.

תכננו לפגע במתנחל

אתמול (שבת) סוכל פיגוע בשומרון. ב-17:40 אחר הצהריים התקבל במשטרת ש"י דיווח מצה"ל לפיו שני פלסטינים, בני 19 ו-20, הגיעו ברגל למחסום חווה 5 ליד שכם. על גופם של השניים, תושבי שכם, נערך חיפוש ובמהלכו נתפסו על גופם סכינים. השניים הועברו על ידי צה"ל למשטרת ש"י ובפני חוקריה הודו  כי תכננו לפגוע במתנחל הראשון שיפגשו. השניים נעצרו והחקירה עדיין נמשכת.

תקפו את פעילי "שוברים שתיקה"

יום לפני כן, בשישי, נעצרו שני צעירים תושבי קריית ארבע וחיפה בחשד כי תקפו והכו את פעילי "שוברים שתיקה", שהגיעו לקבר הרוצח ברוך גולדשטיין. מפרטי האירוע עולה כי סיור של פעילי "שוברים שתיקה" בחברון הגיע לקבר ואז הותקף. שני העצורים הודו בתקיפה וטענו כי זעמם התעורר לאחר שמישהו מפעלי הארגון ירק על הקבר. השניים נעצרו לחקירה.

אקדח בתיקה של פלסטינית

מעט מאוחר יותר נתפס אקדח בתיקה של פלסטינית. האישה, תושבת רמאללה, נסעה ברכב הנהוג על ידי פלסטיני אחר, גם הוא תושב רמאללה. הרכב נסע על כביש 449 והגיע לשער האחורי של התנחלות עופרה, שם עוכב. בבדיקה שנערכה על ידי משטרת ש"י התגלה בתיקה אקדח. שניהם נעצרו לחקירה. תוך כך הסתבר כי נגד הפלסטיני בן ה-33 יש פקודת מעצר במשטרת ירושלים בחשד לשוד בו הוא מעורב לכאורה.

 

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    25 באוגוסט 2013 @ 18:54

    מה אתם מופתעים אבו מאזן פגש את ראשי מר"צוהבטיח להם הכל בדרכי שלום שאלו את ח"כ זהבה גלאון דרכי הפלסטנאים ל"שלום" ולא לפיגועים מזכיר לי קצת את ההתנהלות של אבו עמר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן