Skip to content

פקחי האו"ם מבקרים באזור התקיפה הכימית סמוך לדמשק

ממשלת סוריה והמורדים הסכימו על הפסקת אש כדי לאפשר לפקחים לאסוף עדויות בבטחה. מנהיגי צבא מארצות הברית, בריטניה ובעלות בריתן התכנסו היום בעמאן, בירת ירדן. שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, אמר ל-BBC שאפשר לנקוט פעולה גם בלי הסכמת האו"ם אם יתברר שקיים "צורך אנושי גדול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השמדת העדויות
השמדת העדויות באזור התקיפה?

פקחי האו"ם עברו היום בדרכם לאזור התקיפה הכימית באזורים שחלקם בשליטת המשטר הסורי ואחרים בשליטת המורדים. על פי המנדט שניתן להם עליהם לקבוע האם נעשה שימוש בנשק כזה, ולא מי האחראי לשיגורו. הם אמורים ליטול דגימות אדמה, דם ורקמות לבחינות במעבדה. ממשלת סוריה והמורדים הסכימו על הפסקת אש כדי לאפשר לפקחים לאסוף עדויות בבטחה.

עם זאת, ממשלות המערב מבקרות את סוריה על שהתמהמהה לפני שהתירה לפקחים לבקר באזור שמאות אנשים מתו ואלפים נפצעו בו בתקיפה כימית ביום רביעי בשבוע שעבר. פרק הזמן שחלף איפשר כנראה לחומר להתנדף וההפגזות שנחתו על האזור בימים האחרונים השמידו גם את אמצעי פיזור החומר.

אסד (צילום: ויקימדיה)
לא בובה של המערב. אסד (צילום: ויקימדיה)

בראיון שהעניק לכלי תקשורת רוסיים הזהיר הנשיא אסד את ארצות הברית מפני התערבות צבאית, והתנבא שתסתיים בכישלון. "אם מישהו חולם להפוך את סוריה לבובה של המערב, זה לא יקרה", אמר אסד לכתב האיזווסטיה. לטענת גופים רשמיים הארה", אין כמעט ספק בכך שכוחות סוריים השתמשו בנשק כימי, אך הנשיא אסד דוחה את ההאשמות בבחינת: "עלבון לשכל הישר". לדבריו, איך זה ייתכן שפגע גם באנשים שלו. בכיר במפלגת הבעת' של הנשיא אסד אמר היום: "יש לנו נשק אסטרטגי ואנחנו יכולים להגיב. הנשק האסטרטגי הזה מכוון לישראל". 

בינתיים הגבירה ארצות הברית את נוכחותה הימית במזרח הים התיכון, ומנהיגי צבא מארצות הברית, בריטניה ובעלות בריתן התכנסו היום בעמאן, בירת ירדן. שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, אמר ל-BBC שאפשר לנקוט פעולה גם בלי הסכמת האו"ם אם יתברר שקיים "צורך אנושי גדול".

שר החוץ של טורקיה, אחמט דבוטוגלו, אמר שיותר משלושים מדינות דנות בפעולה נגד סוריה אם האו"ם אינו יכול להסכים על כך. לדבריו, ממשלתו תצטרף לכל קואליציה נגד בשאר אסד, עם או בלי תמיכת האו"ם.

רוסיה בעלת בריתה של סוריה, קידמה בברכה את ההחלטה לאפשר לפקחים לבקר באזור האירוע והזהירה את המערב מפני קביעת התוצאות מראש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן