Skip to content

הרצוג: ב-21 בנובמבר אהיה יו"ר העבודה

במסיבת עיתונאים שכינס הרצוג הודיעו חברי הכנסת איתן כבל ואראל מרגלית על הסרת מועמדותם לראשות העבודה ועל תמיכתם בהרצוג. יחימוביץ': "התמודדות דמוקרטית פנימית על ראשות מפלגה הפכה אמנם לאירוע נדיר בנוף הפוליטי שבו יש שליטים יחידים, אך היא נשמת אפה של דמוקרטיה מודרנית, אנו גאים בכך, ונקיים בחירות נקיות והגונות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הגעתי לכאן כדי להודיע על התמודדותי לתפקיד יו"ר העבודה. ב-21 לנובמבר אהיה יו"ר המפלגה". כך הודיע היום ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, במסיבת עיתונאים שכינס כדי להודיע על התמודדותו מול שלי יחימוביץ' בפריימריז. חברי הכנסת איתן כבל ואראל מרגלית, שהתייצבו אתו במסיבת העיתונאים, הודיעו על הסרת מועמדותם ועל תמיכה בהרצוג.

"תנועת העבודה בה גדלתי לא הייתה תנועת מחאה ולא מפלגת נישה", אמר הרצוג. "העבודה היא כוח המבקש להוביל את החברה הישראלית ואת העם היהודי. זו מפלגה שידעה להוביל חזון מדיני לאורך השנים ולא פחדה לדבר על שלום. העבודה יכולה לחזור למלא את התפקיד הזה. השלום הוא חלק מהדי.אן.איי של התנועה הזו, לא משיקולי בחירות, לא משיקולי רייטינג – אלא כי הוא הכרח לקיומה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית.

"מפלגת העבודה תחת שלי יחימוביץ נכשלה", האשים הרצוג. "הימין הפסיד את הבחירות האחרונות. 43 מנדטים הלכו למפלגות הימין, לעומת 48 מנדטים שהצביעו לשמאל-מרכז. אלה 48 מנדטים שלא רצו בממשלה הזו, שלא רצו את ביבי, שמחויבים לדרך אחרת. מתוכם מפלגת העבודה אספה 15 מנדטים. פחות משליש. מה זה אם לא כישלון? אינני מתכוון לרוץ לתפקיד יושב ראש האופוזיציה, כי אם להנהגת המדינה".

"אני אהיה יו"ר המפלגה". ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: ציפי מנשה)
"אני אהיה יו"ר המפלגה". ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: ציפי מנשה)

ח"כ איתן כבל, שהודיע על תמיכתו בהרצוג, אמר: "החלטתי לעשות בעת הזו את מה שנראה בעיני לעשות לנכון עבור המפלגה וזה להתאחד סביב מנהיגותו של הרצוג. הגעתי למסקנה שיחד עם שלי יש תקרת זכוכית שלא נצליח לעבור אותה. מפלגת העבודה הפכה להיות סגורה ומסוגרת. אני מאמין שהעבודה צריכה להיות מפלגה פתוחה שמניפה את כל הדגלים בבת אחת, שיודעת להציב אלטרנטיבה, שיודעת להביא קהלים ויודעת להחזיר קהלים והיא איננה כזאת ותחת הנהגתה של שלי יחימוביץ היא גם לא תהיה.

"ביחד עם הרצוג, אנחנו יכולים לקחת את המפלגה למקומות שהיא היתה בהם פעם", אמר כבל. "הרצוג שחקן קבוצתי ואני מאמין שהוא יחזיר אותנו להיות קבוצה. אנחנו כאן כדי לנצח ולהוביל את המפלגה הזו למקומות שאנחנו חולמים עליהם כבר שנים".

גם ח"כ אראל מרגלית הודיע על תמיכתו בהרצוג ואמר: "לשלי יש זכויות כמי שהביאה את הכעס של העם מ-2011,  אבל אלטרנטיבה לא בונים מכעס אלא מתקווה והמפלגה תחת הנהגת יחימוביץ נכשלה. יש פילוג קשה בהרבה מקומות בתוך המפלגה, בין צעירים לוותיקים, מרכז ופריפריה וציבור שלם התרחק מהמפלגה. הרצוג יודע לאחד, הוא יודע לשחק את המשחק ביחד. הוא מביא איתו תפיסה מדינית ברורה, צעירה, תפיסה כלכלית סוציאל דמוקרטית כשר רווחה. הוא יכול להחזיר אלפי אנשים הביתה אל מפלגת העבודה וביחד נוכל להציב אלטרנטיבה ברורה וגדולה במרכז – שמאל הישראלי".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' בירכה את ח"כ יצחק הרצוג על הגשת המועמדות לראשות המפלגה, ואמרה כי הוא מתמודד ראוי. "התמודדות דמוקרטית פנימית על ראשות מפלגה הפכה אמנם לאירוע נדיר בנוף הפוליטי שבו יש שליטים יחידים, אך היא נשמת אפה של דמוקרטיה מודרנית, אנו גאים בכך, ונקיים בחירות נקיות והגונות".

ארבעה חברי כנסת – משה מזרחי, סתיו שפיר, מיקי רוזנטל ונחמן שי – מיהרו להודיע היום על תמיכתם בשלי יחימוביץ'.

"לשלי היכולות להנהיג את המפלגה ואת המדינה", כתב ח"כ מיקי רוזנטל בעמוד הפייסבוק שלו. "יש לה תבונה וכושר ניתוח מצוין של המציאות המורכבת, היא אדם ריאלי ופרגמטי. יש לשלי גם כושר לקבל החלטות קשות וגם אומץ לב להכריע, ויש לה ניסיון מוכח בהובלת אנשים… שלי היא בן אדם. כן, פשוט בן אדם ולכן יש בה פגמים. היא אנושית ולכן היא גם שוגה. אפשר לכעוס עליה על שגיאות שעשתה – אני מאמין ביכולת שלה לתקן ולשפר".

ח"כ נחמן שי: "הגעתי למסקנה כי נכון להעניק לשלי מנדט מחודש להוביל את מפלגת העבודה. אני שותף למסר האידאולוגי- ערכי שלה הן בתחום המדיני והן בתחום החברתי-כלכלי. זאת הדרך הנכונה למדינת ישראל כיום. מפלגת העבודה יוצאת למערכת בחירות וצריך להבטיח כי תסיים אותה מאוחדת וערוכה למאבקים הבאים".

סתיו שפיר: "החלטתי שבבחירות לראשות המפלגה אתמוך בשלי יחימוביץ', שמובילה בשנים האחרונות קו אידיאולוגי ברור שמייחד את מפלגת העבודה לעומת המפלגות האחרות, מימין ומשמאל, והופך אותנו לאלטרנטיבה שלטונית אמתית – שמבקשת לשנות סדרי-עולם".

ח"כ משה מזרחי: "אני סבור שהקו העיקש והאידיאולוגי שהובילה שלי יחימוביץ מאז הבחירות, בתוך הכנסת ומחוצה לה, יחד עם המאבק על שלטון החוק וטוהר השלטון, אלו הוכיחו את עצמם והחזירו את הציבור המאוכזב ממפלגות האווירה אל מפלגת העבודה".

עם סגירת רשימת המועמדים הערב התברר שעוד שני מועמדים – אלון גלעדי ותומר ישראלי – הציגו את מועמדותם לראשות מפלגת העבודה.

[related-posts]

2 Comments

  1. נרקיס
    31 באוגוסט 2013 @ 0:30

    כולי תקווה שתחזית זאת לא תתגשם. בוז'י היקר, אתה מתאים להיות מספר 2 או 3. אבל מספר 1 זה גדול עליך.
    אתה מביא אג'נדה לא מבוססת שגורסת שאתה יכול כל מה ששלי עושה וקצת יותר. דינג-דונג wake-up-call אין לך את היכולת הזאת.

  2. עזר
    27 באוגוסט 2013 @ 7:57

    הנסיך השתקן לא מתאים להיות יור ועד הכיתה אז ראש מפלגה ממשלה פחחחח
    R

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן