Skip to content

"ההצעה הטובה ביותר": הסרט הטוב ביותר של ג'פרי ראש

השחקן ג'פרי ראש והבמאי ג'וזפה טורנטורה מגישים מותחן צבעוני, הרמוני ומרתק, שמזכיר את מיטב יצירותיו של היצ'קוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

התסריטאי והבמאי ג'וזפה טורנטורה מנסה שנים רבות לפרוץ את חומת השפה האיטלקית ולמצוא פרויקט דובר אנגלית שיחזק את הצלחתו הבינלאומית. לאחר סרט קוטף אוסקרים, "סינמה פרדיסו" (1988), סרטיו המאוחרים יותר – "באריה", "אגדת הפסנתרן" ו"מלנה", אמנם אמנותיים ומושקעים באותה מידה, אך לא הצליחו להביא לקולנוע את הקהל הנרתע משפות זרות.

עכשיו הוא מוציא את סרטו הראשון דובר אנגלית, שצולם והופק כולו באיטליה. "ההצעה הטובה ביותר" מביא את המשחק הטוב ביותר אי פעם של ג'פרי רָאש ("ניצוצות", "נאום המלך"), בסרט עשיר בוויזואליות מדהימה, הנמשכת 124 דקות, ומתנגן הרמונית לאורך הפסקול של אניו מוריקונה ("הטוב, הרע והמכוער", "היום זמנים באמריקה").

אמנות, מיסתורין ורומנטיקה. ראש

רָאש מגלם את הכרוז ובעל בית המכירות הפומביות, וירג'יל אולדמן (משחק מילים ל"בתול זקן"), כאדם בודד ונרגן הנוהג לסעוד לבדו. כל מה שמעניין אותו הם חיי האמנות, והמקדש המיועד ליצירות יפות המוסתר בביתו המעוצב והמרוהט להפליא. הוא אדם שקט, ויש לו ידיד אחד בלבד, השוהה קבוע במהלך המכירות הפומביות, בילי וויסטלר (דונלד סאת'רלנד, "משחקי הרעב"). רק ידידו יודע שיש לו בבית חדר סודי עצום ועשיר ביצירות אמנות, שאולדמן נהנה להתפעל מהן במשך שעות ארוכות.

אבל יום אחד אולדמן שובר שיגרה, כשהוא מקבל שיחת טלפון מיורשת מסתורית, המעוניינת שהוא יגיע להעריך את פרטי האמנות בבית הוריה שמתו לא מכבר. הוא מגלה כי היורשת, קלייר (סילביה הוקס, "טירמיסו"), סובלת מאגרופוביה וניכר היא חרדה בשל טראומה היסטורית. היא מסתתרת בביתה ולא מאפשרת לאף אחד לראותה. הם מנהלים שיחות טלפון ארוכות ויוצרים קשר ייחודי, שמתחיל לפרוח, עד שאולדמן מחליט להציץ כיצד היא נראית. לצורך קידום אינטרסים רומנטיים עם זוגתו המסתורית, אולדמן מתייעץ עם אדם המתמחה בתיקון מכשירים שבורים, רוברט (ג'ים סטרג'ס, "ענן אטלס").

למרות שהסרט מלא ביצירות אמנות מתחילתו ועוד סופו, "ההצעה הטובה ביותר" אינו אמנותי כמו שהוא מותחן, המזכיר את מיטב יצירותיו של אלפרד היצ'קוק. משחקם של הוקס, סטרג'ס וסאת'רלנד בהחלט טובים, אך אין ספק שזהו סרטו הטוב ביותר של רָאש, וסביר להניח שיגיע לרשימה הקצרה של המועמדים לפרס האוסקר למשחק הטוב ביותר השנה. דמותו משעשעת, חדה כתער, עם ניואנסים מלבבים, על אף אופיו האנטי חברתי וקצר הרוח.

"ההצעה הטובה ביותר" זכה בפרס דונטלו (האוסקר האיטלקי) לסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר, ואכן הוא בהחלט מומלץ, ובטח שאחת מן ההצעות הטובות ביותר המוצעות כיום בקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן