Skip to content

לבני: "במאבק שבין הרב לבית המשפט, אעמוד תמיד לצד בית המשפט"

"המערכת המשפטית צריכה לשרת את הציבור. כשטחנות הצדק טוחנות לאט, גם תחושת הצדק נשחקת", אמרה שרת המשפטים. הלו"ז של עורכי הדין צריך להתאים לצרכים של האזרח והצורך להעניק לו את הצדק שמגיע לו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"במאבק שבין הרב לבית המשפט, אעמוד תמיד לצד בית המשפט והחוק. השופט הוא הפרשן של החוק, והרב כפוף לחוק". כך אמרה הערב שרת המשפטים, ציפי לבני, בוועידת המשפט של מחוזות לשכת עורכי הדין בתל-אביב.

"הרב כפוף לחוק". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)
"הרב כפוף לחוק". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)

"יש לי אמון מלא במערכות המשפט ואכיפת החוק במדינת ישראל", אמרה לבני. "צריכים להתממש שני דברים: עצמאות של כל אחת מהמערכות מול רעותה, כך שכל אחד יפעל ללא מורא, אלא מורא החוק; וביקורת עצמאית ובלתי תלויה על כל אחד מהגופים.

"דוגמה טובה לכך היא הדרך בה גילינו כולנו שהרכב השופטים לא פגע בכבודה של נפגעת תקיפה מינית, ושבדברים שפורסמו אין אמת – דבר זה נעשה בזכות בירור של גוף ביקורת: נציבות תלונות השופטים. כך הוסר החשד שדבק בשופטים, וכך נוכל להשיב את אמון הציבור. כן, יש שופטים בודדים שנהגו באופן בלתי ראוי. הם טופלו ויטופלו ללא פשרות – אבל אין בהם כדי להעיד על המערכת כולה.

"חשוב וצריך שיהיה בית משפט במגזר הערבי – גם אם צריך להשקיע משאבים לשם כך. אני מאמינה שלצד הצרכים המקצועיים יש צרכים חברתיים שהמערכת צריכה לממש, ובית משפט כזה הינו אמירה חברתית וערכית", אמרה שרת המשפטים.

"המערכת המשפטית צריכה לשרת את הציבור. כשטחנות הצדק טוחנות לאט, גם תחושת הצדק נשחקת. לכן, כשהחוק קובע דיונים מיום ליום, כל מאיתנו צריך לתרום לזה. יש לסנכרן את המערכת – התרומה צריכה להיות מצד השופטים וגם מצד הפרקליטים, וגם מצדכם, חברי עורכי הדין. כולנו צריכים לשרת את הציבור. הלו"ז של עורכי הדין צריך להתאים לצרכים של האזרח והצורך להעניק לו את הצדק שמגיע לו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן