Skip to content

משרד החוץ נגד אונר"א: "תעמולה פוליטית חד צדדית"

"מצער מאד שאונר"א נכשלת באופן קבוע להפגין דבקות והתלהבות דומים כאשר היא מתבקשת לחקור חשדות המופנים כלפיה עצמה", נאמר בהודעת משרד החוץ. "בתחילת החודש, למשל, נאלצה אונר"א להודות כי התרשלה בהרשותה לגורם שלישי להשתמש בחלק ממתקניה כדי לארגן קייטנות שבהן ילדים פלסטינים ספגו הטפות לאלימות ולאנטישמיות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד החוץ תוקף הערב בחריפות יוצאת דופן את אונר"א – סוכנות הסעד והפליטים של האו"ם – בעקבות הודעת הגינוי שפרסמה אונר"א נגד מדינת ישראל וצה"ל, בעקבות האירוע במחנה הפליטים קלנדיה, שבו נהרגו שלושה פלסטינים, אתמול לפנות בוקר.

בהודעה שפרסם דובר משרד החוץ נאמר כי ישראל מצרה על הנפגעים בנפש כתוצאה מהפעולה הצבאית בקלנדיה, למעצרו של פלסטיני החשוד במעורבות בטרור. עוד נמסר בהודעה כי נפתחה חקירה רשמית על ידי צה"ל במסגרת הנוהל הקבוע במקרים של נפגעים אזרחים.

"מבלי להתייחס מראש לתוצאות החקירה, אנו מביעים את אכזבתנו (אף כי לא הופתענו) מההודעה לתקשורת שפרסמה אונר"א אתמול בעניין זה", נאמר בהודעת משרד החוץ. "תוך הימנעות מאזכור כל הקשר או סיבה לפעולה הישראלית, אונר"א נחפזה לצטט 'דיווחים מהימנים' על מנת לקבוע שאחד מעובדיה נורה 'בדרכו לעבודה, מבלי שהיה מעורב בפעילות אלימה'. פרט לעובדה שאונר"א כלל לא טרחה לברר עם מקור רשמי ישראלי כלשהו את הפרטים, יש לציין שהיא שיגרה בבהילות את הודעתה לעיתונות עוד בעיצומם של האירועים האלימים בקלנדיה. עולה השאלה, הכיצד זה הצליחה הסוכנות לאסוף ראיות פליליות, להצליב עדויות ראיה, ולהסיק מסקנות נחרצות כל כך תוך שעות ספורות בלבד.

מטה אונר"א בירושלים (צילום: ויקיפדיה)
מטה אונר"א בירושלים (צילום: ויקיפדיה)

"מצער מאד שאונר"א נכשלת באופן קבוע להפגין דבקות והתלהבות דומים כאשר היא מתבקשת לחקור חשדות המופנים כלפיה עצמה", נאמר בהודעת משרד החוץ. "בתחילת החודש, למשל, נאלצה אונר"א להודות כי התרשלה בהרשותה לגורם שלישי להשתמש בחלק ממתקניה כדי לארגן קייטנות שבהן ילדים פלסטינים ספגו הטפות לאלימות ולאנטישמיות. מיותר לציין שההודאה בחצי פה של אונר"א פורסמה רק לאחר 'חקירה ממושכת ומפורטת', בניגוד להליך החפוז והשטחי שבו נקטה אתמול.

"אנו קוראים איפוא לאונר"א לחזור ולעסוק במשימתה המקורית, שהיא הסיוע לפליטים הפלסטינים, ולהמנע מפעולות  של תעמולה פוליטיות חד צדדית", אומר משרד החוץ בהודעתו. "רק כך היא תוכל לקוות שישראל וקהילת התורמים הבינלאומית יתייחסו אליה ברצינות".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן