Skip to content

אחוזי הנכות של ניצולי שואה יעוגלו כלפי מעלה

תקנות המסדירות צעד זה נחתמו על ידי שר האוצר יאיר לפיד. עלות המהלך נאמדת בכ-7.5 מיליון שקלים בשנה. לפיד: "עיגול אחוזי הנכות יאפשר לזכאים לקבל תגמול גדול יותר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד

שר האוצר, יאיר לפיד, חתם היום על תקנות המסדירות את סמכותן של הוועדות הרפואיות לעגל לניצולי השואה את אחוזי הנכות כלפי מעלה. זהו צעד משמעותי שיאפשר להעלות תגמולים חודשיים לניצולים, כיוון ששיעורי התגמול נקבעים ביחס ישיר לאחוזי דרגת הנכות. עלותו התקציבית של המהלך נאמדת בכ- 7.5 מיליון שקלים בשנה.

השיטה

כיום משולם התגמול בהתאם לדרגת הנכות שנקבעת על ידי וועדה רפואית. דרגת הנכות יכולה לכלול שבר אחר השלם, למשל 38.1%. משמעותו של השינוי תהיה קביעת התגמול בהתאם לדרגת הנכות הבאה, כלומר 39%. התקנות החדשות ייכנסו לתוקפן אחרי פרסומן ברשומות.

מדובר בצעד נוסף במסגרת התכנית הרב שנתית שנועדה להקל על ניצולי השואה במיצוי זכויותיהם. עלותם הכוללת של צעדי הסיוע נאמדת בכ-100 מיליון שקל לשנה למשך חמש שנים.

"בראש סדר העדיפויות"

עפרה רוס
מברכת. עפרה רוס

"עיגול אחוזי הנכות הנקבעים לניצולים יאפשר לזכאים לקבל תגמול גדול יותר באופן שיאפשר להם לחיות בכבוד וברווחה להם הם ראויים. הסיוע לניצולי השואה והדאגה שכל ניצול יוכל למצות את הזכויות המגיעות לו מהמדינה, עומדים בראש סדר העדיפויות שלנו", מסביר שר האוצר, יאיר לפיד.

מנהלת הרשות לזכויות ניצולי השואה, עפרה רוס אמרה: "אני מברכת על המהלך של שר האוצר שיאפשר להגדיל את הסיוע שניתן לניצולי השואה".

1 Comment

  1. קורינה הסופרת
    29 באוגוסט 2013 @ 1:14

    האם ללכת לבית הכנסת, לתקוע בשופר או במגפון ולהודות לבורא העלאת שברי האחוז לאחוז – כשהאמת והצדק דורשים לבטל לחלוטין ומיידית את הוועדות הרפואיות שהן הן צוואר הבקבוק והמבצר שמשרד האוצר מתחזק בו את העושק?

    לא עיגול פירורי אחוז נדרש אלא קביעת גמלה מלאה למוכרים כניצולי – מנוצלי – שואה. בלי וועדות רפואיות תחתונות ועליונות, המצפצפות על החלטות בית המשפט, בלי מחלקת משפטים שנלחמת בבית המשפט בניצולי השואה המעזים לערער. פשוט גמלה חודשית אחת מלאה לזכאי/ת.

    נכון שבעקבות כך צריך יהיה למצוא פרנסה אחרת לרופאים שבוועדות ולחלק גדול מ-130 המועסקים ברשות לזכויות ניצולי השואה העמלים במחלקה המשפטית ובמזכירויות הוועדות ובחישובי פירורי האחוזים.

    מקסימום יועסקו בהקשבה לניצולי השואה, בדאגה למיצוי זכויותיהם וצרכיהם. לא להיבהל. אפשר למצוא מה לעשות, בלי להשפיל כמו היו ניצולי וניצולות השואה קבצני פירורים ולא מי שנעשקו ונגנבו גמלאותיהם שנים על שנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן