Skip to content

פיתוח ישראלי: אבחון מדויק ומהיר של דלקת נרתיקית

דלקות בנרתיק הן סיבת הפנייה השכיחה ביותר לביקור אצל רופא נשים. טעויות באבחון הדלקת מתרחשות ב-50 אחוז מהמקרים בשל אבחון אינטואיטיבי שלא מתבסס על בדיקת מעבדה כנדרש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דלקות בנרתיק ידועות כסיבה השכיחה ביותר לפניה לרופא נשים. כל אישה, כמעט, מכירה את התסמינים הלא נעימים: תחושת האי נוחות, גירוי, גרד, עקצוץ או צריבה והפרשות מהנרתיק שצבען וריחן שונה. 

ישנם מספר גורמים לדלקות בנרתיק: חיידקים (וגינוזיס בקטריאלית כ-40%), פטריה (קנדידה כ-25%) וטפיל (טריכומונאס כ-20%). פיתוח ישראלי חדש, VG Test, מאפשר אבחון מדויק של מחולל הדלקת בתוך 1-2 דקות, במקום לאחר שלושה ימים בבדיקת מעבדה, או כפי שנעשה בדרך כלל – אבחון אינטואיטיבי וטיפול שגוי. 

זיהום פטרייתי, קנדידה אלביקנס (צילום: Graham Colm, ויקימדיה)
זיהום פטרייתי, קנדידה אלביקנס (צילום: Graham Colm, ויקימדיה)

ד"ר דב לקסמן, מנהל תחום כירורגיה גינקולוגית במרכז לרפואת נשים "איה מדיקל" באסותא, המעניק את השירות הייחודי: "בדיקת מעבדה של משטח מצוואר הרחם משמשת כבסיס לאבחון מדויק ולמתן טיפול הולם. מחקרים מוכיחים, כי אחת משתי נשים לא זוכה לאבחון מדויק של בעייתה הרפואית. לרוב הרופא, מבסס את אבחנתו על מראה עיניים וניסיון ולא שולח תרבית למעבדה, שמימצאיה מתבררים לאחר כשלושה ימים".

כדי לאבחן בעזרת הפיתוח הרפואי החדש, הרופא נוטל משטח מהמטופלת ומכניס אותו למכשיר הרפואי שמזהה סמנים ביולוגיים אופייניים לשלושת הגורמים העיקריים לדלקות וגינליות בנשים, וקובע על פי כמותם את סוג הדלקת. בהתאם לממצאים, הרופא קובע טיפול מתאים לדלקת. הבדיקה מדויקת ב-95% מהמקרים, כך עולה ממחקרים שארכו יותר משבע שנים, לפי המפתחים.

בשל העובדה שהסממנים הביולוגיים האופייניים מאפיינים גם מחלות ותופעות אחרות כמו הרפס, פפילומה, אלרגיה, פסוריאזיס, זיהום בדרכי השתן ושינויים הורמונליים, רבות מן המטופלות ממשיכות לסבול מהדלקת לאורך זמן, ללא טיפול הולם, מוסיף ד"ר לקסמן.

הטכנולוגיה פותחה על ידי חברת QBD3 שחזונה לספק לתחום בריאות האישה כלי אבחון חדשים, שישפרו את בריאותן ורווחתן של נשים בישראל ובעולם. הטכנולוגיה זכתה לאישור  רשות הבריאות של מדינות האיחוד האירופי (CE) ומשרד הבריאות בישראל. הבדיקה ניתנת כשירות פרטי.

1 Comment

  1. ענת, אלטנוילנד
    30 באוגוסט 2013 @ 14:55

    נקווה שבקרוב זה ייכנס לסל, זה יחסוך המון המון כסף לקופות חולים. וסבל מיותר לנשים.

    חלק גדול מביקורים אצל רופאי נשים הוא בשל הדלקות האלה, אם תהיה בדיקה מהירה, ולפיכך גם טיפול מהיר, זה ממש יוריד עומס.

    תודה על המידע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן