Skip to content

המרחב האווירי בצפון נסגר חלקית, הרשויות נערכות למעבר לחירום

צה"ל ורשות שדות התעופה: המרחב סגור רק בפני המראה ונחיתה של מטוסים פרטיים, טיסות קו מסחריות פועלות כשגרה. למרות דברי "ההרגעה", הורה היום המשרד להגנת העוררף לכלל הרשויות המקומיות בארץ להערך למעבר משגרה לחירום כבר ביום ראשון הקרוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל הורה על סגירת המרחב האווירי בצפון באורח חלקי, כך נודע למגפון. על פי המידע שהגיע לעיתון, כלי התעופה פרטיים עברו היום (חמישי) לנמל תעופה בן גוריון, שם הוקצה שטח עבורם. גורמים צבאיים הסבירו למגפון כי המרחב האווירי איננו סגור לחלוטין. "צה"ל הורה לפני כשבוע ויותר על סגירת המרחב האווירי בצפון וזאת רק לטיסות פרטיות. כל טיסה שהיא טיסת קו יכולה לנחות ולהמריא כשגרה".

דובר צה"ל מסר, כי המרחב האווירי סגור חלקית כאמצעי זהירות בלבד. "המרחב האווירי", אמר הדובר, "פתוח בפני כל הטיסות המסחריות. אם נניח ארקיע מבקשת לנחות ולהמריא, איש איננו מונע ממנה. המרחב סגור רק לכלי טיס פרטיים וכל טיסה שרוצה להמריא מחיפה נשקלת באופן פרטני".

דובר רשות שדות התעופה עופר לפלר: "המרחב האווירי סגור לתנועת כלי טיס פרטיים בלבד. היום ניתן להם חלון זמן בן שעתיים להמריא ושמונה בעלי מטוסים פרטיים בחרו לעזוב". לפלר ציין כי על סגירת המרחב האווירי בצפון לתנועת כלי טיס פרטיים הודיעה הרשות כבר לפני שבועיים ולכן דבר לא התחדש. 

תוך כך הודיע המשרד להגנת העורף לכלל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ להיערך להפעלת תכנית שעיקרה מעבר משגרה לחירום תוך פרק זמן קצר עד ליום ראשון הקרוב. התכנית, המכונה "זמן יקר", כוללת בדיקה מקיפה של כלל הגורמים באשר למוכנותם לשעת חירום לקראת האפשרות להסלמה במצב הביטחוני.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן