Skip to content

ביצהר החליטו שדרוזים לא יעבדו במוצב צה"ל וגירשו את ה"ערבים"

"אנחנו רואים את המעשה בחומרה רבה וכן את הפגיעה בכוחות הביטחון שמגנים על היישוב", נמסר מדובר צה"ל. בעדה הדרוזית כועסים וביצהר דווקא מרוצים: "אנחנו בעד עבודה עברית". לשאלה מדוע מנעו מדרוזים לעבוד הם טענו שמדובר בשני ערבים ודרוזי אחד". המשטרה עצרה שלושה מהמתפרעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעדה הדרוזית זועמים וטוענים ליחס גזעני. שלושה עובדים שהגיעו לבצע עבודות עבור הצבא ביצהר, נתקלו בתושבים זועמים שמנעו את כניסתם בטענה שהם ערבים. הם גם ניפצו חלון ברכבו של אחד מקציני צה"ל שניסה לאפשר את כניסת העובדים. האירוע החל אתמול (רביעי) בשעות הבוקר, כאשר שני נהגי טרקטור ומשאית ניסו להיכנס ליישוב באישור צה"ל, לצורך ביצוע עבודות במוצב.

ביצהר לא אהבו בלשון המעטה את עובדת כניסתם של בני מיעוטים ליישוב. הם חסמו את כניסת הרכבים והכלים לשטח. למקום נקראו כוחות משטרה, משמר הגבול וצה"ל כדי לסייע לפועלים ולהגיע בבטחה עם חומרי הבנייה למוצב הצבאי. ביצהר לא אהבו גם את זה. מרגע הגעת הכוחות החל האירוע להידרדר ונוצר עימות בין הכוחות לתושבים. לבסוף, כך טוענים תושבי יצהר, מחאתם הצליחה והעובדים הלא יהודים הוחלפו בעובדים יהודים.

"אנחנו רואים את המעשה בחומרה רבה וכן את הפגיעה בכוחות הביטחון שמגנים על היישוב", נמסר מדובר צה"ל. לתושבי יצהר ישנה זווית התבוננות שונה. "ביישוב יצהר מעסיקים יהודים בלבד", הם טוענים, "זאת כערך יהודי וציוני  שלא נס לחו גם בימים אלו". לשאלה מדוע פגעו בדרוזים, משיבים ביצהר כי מדובר בשני ערבים ודרוזי אחד.

את הטענות על האלימות שהפעילו דוחים אנשי יצהר ואומרים: "מחאת התושבים נגד הכנסת פועלים ערבים לצורך עבודות בינוי צבאיות הייתה שקטה ופסיבית  לכל אורך האירוע. להפך, חיילים ושוטרי מג"ב הביעו התמרמרות מופגנת מהמערבולת אליה נקלעו על ידי מפקדיהם. לנו לא נותר אלא להצטער שההחלטה להבקיע דרך למשאית הערבית לוותה בשימוש באלימות קשה כלפי נשים ותינוקות – עד לתוצאה הלא נעימה שביצע נער בודד כלפי רכבו של הקצין שליבה את האירוע מתחילתו וסירב להיענות לפשרה, שהייתה הופכת את העימות למיותר. העובדה היא שבסופו של דבר צה"ל נענה לבקשת היישוב והביא פועלים יהודים. זו מלמדת כי האלימות נגד התושבים הייתה מיותרת לחלוטין".

קופטאן חלבי, יו"ר העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי זועם: "חיילים דרוזים משולבים בכל זרועות צה"ל כולל היחידות המובחרות. אני מבקש שהאירוע ביצהר יגונה לאלתר על ידי כל שרי הממשלה ובמיוחד השר נפתלי בנט, שבמסע הבחירות שלו קרא לדרוזים 'אחים'. כולי תקווה שדברים כאלה לא יקרו יותר לעולם".

גורם צבאי בכיר אמר למגפון כי בצה"ל רואים את התקרית בחומרה ויותר מכך: "המוצב הצבאי נמצא במערב הישוב ובא לאבטח את היישוב עצמו מפעילות עוינת. אתמול הגיע למקום קבלן שנשכר לביצוע עבודות תחזוקה במקום. לשם כך היה צורך להכניס כלי עבודה לשטח. בתחילה הייתה מחאה קולנית, אבל זו הפכה להיות התנגדות אלימה מאוד. תושבי יצהר רגמו באבנים את כוחות המשטרה, את מג"ב ואת חיילי צה"ל. הם ניפצו באבנים את שמשות הרכב של אחד מקציני צה"ל כשהוא היה בתוך הרכב. וניקבו את צמיגי מכוניתו". הגורם הוסיף כי צה"ל פועל למפות את המתפרעים ולדאוג שאלו יובאו לדין פלילי.

ממשטרת ש"י נמסר, כי "אתמול במהלך העימות בצומת יצהר נעצרו שלושה בגירים. אחד בגין התפרעות, השני על הפרת צו הרחקה והשלישי נדרש לחקירה. מפר הצו והבחור שנדרש לחקירה הועברו לטיפול ימ"ר ש"י והמתפרע לטיפול חקירת מרחב שומרון". לטענה כי בסופו של דבר הוחלפו העובדים בעובדים יהודים, השיב הגורם כי זה כבר לא בשליטת צה"ל. "הקבלן החליט להחליף עובדים", אמר הגורם, "אנחנו יודעים לאבטח ולהגן על שנדרש מאיתנו לאבטח".




 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן