Skip to content

מכתב לשרים: לסיים מיזם בית חולים לשעת חירום ברמב"ם

ראש עיריית חיפה יונה יהב ומנהל בית החולים רמב"ם פרופסור רפי ביאר: במלחמת 2006 למדנו שחיפה היא יעד מועדף על ארגוני טרור ואויבי מדינת ישראל. לא יעלה על הדעת שבעת שאנו מנסים לחזק את מוראל התושבים, שיבואו חשבים וביורוקרטים ויתקעו מקלות בגלגלי פרויקט כה חיוני שאמור להסתיים תוך חודשיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש עיריית חיפה יונה יהב ומנהל בית החולים רמב"ם פרופסור רפי ביאר מוחים במכתב לשר האוצר, שרת הבריאות והשר להגנת העורף על כוונת משרד הבריאות לעכב כספים לבית החולים הקרקעי החדש שנבנה במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. להלן המכתב:

שרים נכבדים, 

 לאחרונה נדהמנו לשמוע שחשב משרד הבריאות הורה לעכב את העברת התשלום הסופי החיוני לסיום העבודות על בית החולים התת קרקעי לזמן חירום שאמור לשרת את איזור חיפה וצפון המדינה. 

חניון ובית חולים לשעת חירום - הדמיה (מקור: אתר רמב"ם)
חניון ובית חולים לשעת חירום - הדמיה (מקור: אתר רמב"ם)

כפי שבוודאי ידוע לך, בבית החולים רמב"ם בחיפה נבנה בשנים האחרונות בית חולים תת קרקעי הגדול מסוגו בעולם: בימי שלום חניון למבקרים, מאושפזים וסגל, ובעת חירום – בית חולים לכל דבר, שישמש כמתקן רפואי לקליטת 2,000 חולים ופצועים מכל אזור הצפון ויאפשר טיפול גם תחת התקפת טילים וגם אם יהיה שימוש בנשק כימי נגד מדינת ישראל. מדובר בלקח עיקרי ממלחמת לבנון השנייה – אז ספגה העיר חיפה עשרות טילים. 

כל בר דעת מבין שגם במלחמה צריך להמשיך לטפל ביולדות, בחולים אונקולוגים, חולי דיאליזה, פצועים ועוד. המלחמה גם הוכיחה שמרפאות ובתי חולים לא מוגנים לא תפקדו! הפרויקט זכה לתמיכה ראשונית מאיש העסקים סמי עופר ז"ל ולתמיכה נלהבת של פיקוד העורף ומשרדי ממשלה, שהגדירו את המתקן כבעל חשיבות אסטרטגית לצפון מדינת ישראל. בזמן התקפה יועברו חולים ופצועים מתחת לקרקע למתקן  שיכול להיאטם לעולם החיצון, עם שקעי חמצן, גזים רפואיים, תקשורת מחשבים וכל אביזר חיוני לבית חולים שכבר מוטמעים בקירות. 

הבנייה ידעה קשיים כמו כל פרויקט מסובך והיא נמצאת כעת בישורת האחרונה שלה – בהמתנה לתשלום האחרון ממשלת ישראל. החלטה זו של החשב היא אבסורד שאינו מתקבל על הדעת, דווקא עתה, כשהאזור על סף רתיחה וצריך לדחוף לסיום פרויקטים מסוג זה בכל הכוח והמהירות. 

במלחמת 2006 למדנו שחיפה היא יעד מועדף על ארגוני טרור ואויבי מדינת ישראל. לא יעלה על הדעת שבעת שאנו מנסים לחזק את מוראל התושבים ולדחוק בהם לגלות עמידות מול פני סכנות, שיבואו חשבים וביורוקרטים ויתקעו מקלות בגלגלי פרויקט כה חיוני שאמור להסתיים תוך חודשיים. 

אנו דורשים שתפעיל את סמכותך להורות על העברה מידית של התקציב הנחוץ.  

יונה יהב  – ראש עיריית חיפה, פרופ רפי ביאר – מנהל רמב"ם.

במשרד הבריאות אומרים כי הנושא נמצא בבירור אצל החשב הכללי במשרד האוצר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן