Skip to content

צה"ל פרש סוללת כיפת ברזל בגוש דן

לפנות בוקר נפרשה הסוללה ופניה לצפון. "במקרה של הפניית האש לכיוון ישראל, ברור לכל מנהיג באזורנו ובעולם כולו כי המחיר יהיה כבד וההפסד של אויבנו צורב וקשה", הזהיר הרמטכ"ל. אסד מנצל בינתיים את חלון הזמן שנפתח עבורו באדיבות רוסיה ובריטניה ומשנע עשרות טילי סקאד ומאות משגרים מבסיס ליד דמשק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצה"ל ממשיכים להיערך הגנתית. מערכת כיפת ברזל הוצבה הלילה (שישי) בגוש דן בנוסף לאלו שפרש צה"ל בצפון הארץ. להבדיל מהפעמים הקודמות, אז קידמה הסוללה טילים מעזה, הפעם הוצבה המערכת עם הפנים לצפון. 

סוללת כיפת ברזל הוצבה במרכז הארץ (צילום: דו"צ)
סוללת כיפת ברזל הוצבה במרכז הארץ (צילום: דו"צ)

נשיא סוריה בשאר אסד מנצל בינתיים את חלון הזמן שנפתח עבורו באדיבות רוסיה ובריטניה ושינע עשרות טילי סקאד ומאות משגרים מבסיס שבמורדות הרי קלאמון הסמוכים לדמשק. כך מסר אתמול (חמישי) קפטן פיראס ביטאר, בכיר בכוחות המורדים, לסכנויות הידיעות  הזרות.

על פי רויטר'ס, המורדים עקבו אחרי המתרחש במפקדה של בריגדה 155, השייכת לצבא אסד – יחידת טילים שמוצבת בין דמשק לחומס. לדברי המורדים, נצפו עשרות משגרי סקאד שמשונעים מהמקום אתמול בבוקר. גורמים אחרים בקרב המורדים הוסיפו כי ראו משגרים מכוסים בבד ומשאיות שהובילו טילים וציוד נוסף. 

"נערכים לכל תרחיש". גנץ (צילום: דו"צ)
"נערכים לכל תרחיש". גנץ (צילום: דו"צ)

על פי דיווחי המורדים, צבא אסד פינה ככל הנראה את הבסיס באזור סאייה דרומית לדמשק, שממנו נורו עשרות טילים ורקטות לעבר פרבריה הדרומיים של הבירה הסורית. הצבא הפסיק לשגר ממנו טילים והבסיס נראה שומם וריק מאדם. רויטר'ס גם מדווחת כי פשיטות של כוחות המורדים וקרבות הניטשים בדרכי גישה מרכזיות באזור סאיה בו מרוכזים כוחות הצבא הסורי, מנעו פינוי נרחב יותר של מאות אנשי ביטחון וכוחות הצבא מהבסיסים.

בטקס ההנצחה השנתי לחללי חיל הים, שנערך אמש באשדוד, אמר אתמול הרמטכ"ל בני גנץ: "אין לנו חלק באירועים המתרגשים בקרבתנו, אך במקרה של הפניית האש לכיוון ישראל, ברור לכל מנהיג באזורנו ובעולם כולו כי המחיר יהיה כבד וההפסד של אויבנו צורב וקשה. ניתחנו את המשמעויות השונות מכל התפתחות אפשרית, ומתוך האחריות המתבקשת, אנו נערכים לכל תרחיש".

גנץ הוסיף כי "פיקוד העורף ימשיך וייתן את המענה לכל אזרח, ויימצא בקשר שוטף עם אזרחי ישראל באשר לכל שינוי בהערכת המצב. אזרחי ישראל יכולים להמשיך בביטחון בשגרת יומם".  דברי ההרגעה האלה לא מנעו תורי ענק בתחנות החלוקה בירושלים, תל אביב וחיפה. יותר מעשרת אלפים ערכות מגן חולקו אתמול לאזרחים מודאגים. אך למרות הלחץ הקשה הודיע פיקוד העורף כי לא יפתחו תחנות חלוקה נוספות וכי היום, שישי, לא ייפתחו גם תחנות החלוקה הקיימות.

(צילום: נירה ידין)
יותר מעשרת אלפים ערכות חולקו אתמול (צילום: נירה ידין)

צה"ל גייס בימים האחרונים מערך מילואים מצומצם לתגבור פיקוד העורף, יחידות המודיעין, ההגנה האווירית ומפקדות תומכות לחימה. לדברי גורמים בצה"ל יגויסו כאלף חיילים. תוך כך ביטל הצבא את כל היציאות מבסיסי צהל ומוצביו בצפון והחיילים נותרו בהם בכוננות חירום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן