Skip to content

סוריה הזמינה מרוסיה מערכות הגנה נגד מטוסים

הנשיא הסורי, המעודד מהתקפלות בריטניה ומהודעת הגרמנים כי אינם תומכים במהלך צבאי, איים היום כי ארצו תכה בכל מי שיעז לתקוף אותה. "אנחנו נמשיך לחסל טרוריסטים שפועלים למען אנטרסים של ישראל ומדינות המערב", אמר. נשיא צרפת גיבה את אובמה והודיע כי צרפת נחושה לתקוף את סוריה אבל באורח מידתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא סוריה, בשאר אסד, הזמין מרוסיה במהלך הימים האחרונים ארבע מערכות הגנה נגד מטוסים מדגם S-300 והעביר מיד תשלומים על חשבון ההזמנות למפעלי התעשייה הביטחונית הרוסית. כך מדווח היום (שישי) אתר החדשות איג'יפט קום המצרי.  לפי הדיווח העביר אסד על חשבון הזמנת המערכות ו-36 מטוסי אימון קרב מתקדמים מדגם יאק 130 מאות מיליוני דולרים כתשלומים ראשוניים.

רכב שיגור לטילי S-300 נגד מטוסים מנמיכי טוס (צילום: ויקימדיה)
רכב שיגור לטילי S-300 נגד מטוסים מנמיכי טוס (צילום: ויקימדיה)

על פי הפרסום, עסקת המערכות מסוג S-300 עומדת על מיליארד דולר, כשמתוכם העבירה סוריה 20 אחוז מהתשלום. על עסקת המטוסים, ששוויה 550 מיליון דולר, שילמה סוריה 10  אחוזים כמקדמה.

מקורות בתעשייה ביטחונית הרוסית מסרו לאיג'יפט קום, כי על העסקה מפקח מקרוב מוחמד מחלוף, דודו של אסד מצד אמו, ששוכן השבוע ברוסיה במלון גורד שחקים שעל גדות הנהר במוסקווה.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, גיבה היום את נשיא ארצות הברית ברק אובמה ואמר, כי אחרי ההתקפלות של לונדון צרפת תומכת בצעד של ענישה תקיפה כלפי סוריה. בראיון שהעניק הבוקר לעיתון "לה מונד" הצרפתי, אמר הולנד: "כל מדינה עצמאית בבחירתה להשתתף בפעולה או לא. כלל זה תקף בבריטניה כמו בצרפת וארצי תומכת בענישה תקיפה אך מידתית".

פרנסואה הולנד (צילום ארכיון: עמית מנדלזון)
ארצי תומכת בענישה. פרנסואה הולנד (צילום ארכיון: עמית מנדלזון)

מנגד אמר הבוקר שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה, כי לא הוצע למדינתו להשתתף בפעולה צבאית, ומבצע כזה אף איננו נשקל על ידי הממשלה בברלין. אמש הכריע בית הנבחרים הבריטי נגד תקיפת סוריה, בניגוד לעמדת ראש הממשלה דיויד קמרון. "למרות שאני סבור כי אחרי שהצבא הסורי תקף 14 פעם בחומרים כימיים, חייבים לבהיר באופן תקיף לאסד שיש גבול  שאיננו יכול לחצותו", אמר קמרון לאחר המפלה שספג,  "אני מקבל את עמדת הפרלמנט, שמייצג את דעת הציבור הבריטי".

בתגובה להחלטת הפרלמנט הבריטי נמסר הלילה (שישי),  מהבית הלבן: "נמשיך להתייעץ עם ממשלת בריטניה, מבעלות בריתנו הקרובות, אך כפי שטענו בעבר, תהליך קבלת ההחלטות של הנשיא אובמה יהיה מונחה לפי מה שנכון לארצות הברית". בהצהרה שנמסרה נכתב עוד, כי "אובמה מאמין שישנם כאן אינטרסים חיוניים בסיכון, וכי מדינות המפרות את החוק הבינלאומי בעניין השימוש בנשק כימי יישאו בתוצאות".

שר ההגנה הבריטי, פיליפ המונד, הגיב אמש על החלטת הפרלמנט הבריטי ואמר כי ארצו אכן לא תיקח חלק בפעולה שכזאת. והוסיף כי ארצות הברית תהיה מאוכזבת מההחלטה, אך הוא לא מצפה שחוסר השתתפותה של בריטניה תביא לביטולה של המתקפה בסוריה.

נשיא סוריה, מעודד מההחלטה של הפרלמנט הבריטי ומתמיכתה של רוסיה במניעת המתקפה הצבאית,  הודיע הבוקר כי מתקפה על ארצו תיענה בתקיפה קשה של התוקפים. כך מוסרת סוכנות החדשות הרשמית של המשטר הסורי. בפגישה שנערכה עם חברי פרלמנט מתימן אמר אסד, כי דווקא מתקפה על ארצו תעודד אותו להחליט החלטות עצמאיות שנובעות בהבנתו את הצרכים של סוריה למען העם הסורי, כמו המשך החיסול של המורדים. "סוריה, הנשענת על עם יציב ואיתן וצבא אמיץ, תמשיך לחסל טרוריסטים אשר משמשים את ישראל וארצות המערב לקידום האינטרסים שלהם לריסוק האזור", אמר אסד.


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן