Skip to content

סולר סיטי של אילון מאסק מעוניינת להרחיב פעילותה

חברת האנרגיה מתכוונת להגדיל את הכמות ההון בחברה • אחת המטרות השאפתניות של סולר סיטי היא לגייס מיליון לקוחות תוך חמש שנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סולר סיטי, ספקית אנרגיה נקיה, הודיעה על גיוס הון של 223.5 מיליון דולר. ההון יגוייס בהנפקה של מניות ואגרות חוב להמרה. ההחלטה לגייס הון נוסף נועדה, כנראה, לאפשר לחברה להגיע למספר גדול של לקוחות.

במהלך חודש אוגוסט השנה, החליטה סולר סיטי על רכישת פארמונט סולר, שכמו סולר סיטי – מתמחה בייצור ושיווק מערכות סולאריות ביתיות. לסולר סיטי ישנם כיום כ-68,000 לקוחות, והמטרה שמאחורי העסקה, שנאמדת בכ-120 מיליון דולר, נועדה לאפשר לחברת האנרגיה לגייס מיליון לקוחות לחברה במהלך חמש השנים הקרובות.

אילון מאסק עורך סיור לנשיא אובמה בשנת 2010 (צילום: נאס"א)
אילון מאסק עורך סיור לנשיא אובמה בשנת 2010 (צילום: נאס"א)

סולר סיטי צריכה לצמצם עלויות

כאן נכנסת לתמונה פארמונט סולר. פארמונט סולר היא חברה המאפשרת גישה למוצריה דרך האינטרנט. המפגש של פארמונט עם הלקוח שרק רשת האינטרנט מחברת בינהם, מוזילה את עלויות המכירה ומגבירה יעילות. פארמונט סולר מצטיינת בכך, וזאת הסיבה שסולר סיטי השתלטה על החברה.

 נשאלת השאלה: מה עכשיו? ההון שסולר סיטי מתכוונת לגייס נועד לעזור לה למצוא דרכים להגיע ליעדה. לשם כך, היא תבקש להשתלט על חברות נוספות עם טכנולוגיות או מערכות שיווק ומכירה שלסולר סיטי אין, כדי למצוא דרכים נוספות ויצירתיות לגייס לקוחות חדשים לחברה. מצד אחר, עם יעד של 200,000 לקוחות בשנה בחמש השנים הקרובות, סולר סיטי צריכה לדאוג לחומרי גלם עבור הפאנלים הסולארים, אותם היא מעוניינת לבנות על גגות הבתים הפרטיים של לקוחותיה.

למרות הציפיה לגיוס של מיליון לקוחות לחברה, צריך להסתכל על הנתונים בראיה מפוקחת. הכנסות של סולר סיטי ירדו ברבעון השלישי של שנת 2013 בכמעט 20%. יתר על כן, סולר סיטי רשמה הפסד נקי נוסף לרבעון השלישי של השנה, מגמה שלא השתנתה מאז הרבעון המקביל של השנה החולפת.

גיוס ההון יחד עם רכישתה של פארמונט, אמור להעלות את הכנסות החברה ולהוזיל עלויות. אך התהליך עלול לקחת זמן, וכנראה שהחברה תדע עוד מהמורות בדרך. השקעה בחברה היא עניין שמתאים יותר לספקולנטים מאשר למשקיעים שרצים למרחקים ארוכים.

סולר סיטי היא ספקית לאנרגיה נקיה הממוקמת בארצות הברית. היא הוקמה בשנת 2006 על ידי האחים פיטר ולינדון ריב. אימו של ריב היא אחותה התאומה של אימו של היזם, אילון מאסק, בין המקימים של חברת האינטרנט פייפאל, והבעלים של טסלה מוטורס וחברת החלל, ספייס אקס. הוא גם המשקיע הגדול ביותר של חברת סולר סיטי.

בין הלקוחות של סולר סיטי ניתן למצוא משקי בית, עסקים וחברות משרדי ממשלה וארגונים ללא כוונות רווח. החברה מממנת ובונה מערכות אנרגיה ביתיות, ובונה גם תחנות הטענה לרכבים חשמליים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן