Skip to content

משרד התיירות מבקש הצעות להפעלה מחדש של תדמור

משרדי התיירות והאוצר בוחנים אפשרויות להעברת הפעילות של בית הספר המרכזי למלונאות תדמור למסלול הפעלה חדש. זאת, באמצעות מכירת מותג החברה, מתן זיכיון או בכל דרך אחרת. נשיא התאחדות המלונות בישראל, המלונאי עמי פדרמן, סבור ש"למכור את המותג תדמור, נראה לי כמו למכור היום את המותג בטר פלייס"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת בחינת האפשרויות השונות להמשך הפעילות המבוצעת היום על ידי חברת תדמור, פרסם הבוקר משרד התיירות "קול קורא" לקבלת הצעות ורעיונות לרכישת המותג של בית הספר למלונאות תדמור, זאת לצורך ביצוע פעילות החברה על ידי אחרים, כחלק מבדיקת אפשרות של יציאה למכרז בעתיד.

בית הספר נקלע לחובות כספיים בהיקף של מיליוני שקלים, בין השאר בגלל הפעלת המלון שהכניסה אותו לגרעון שאין לו מימון.

מתוך אתר האינטרנט של בית הספר למלונאות תדמור. שיעור ההשמה של בוגרי תדמור עומד על כ-95%
מתוך אתר האינטרנט של בית הספר למלונאות תדמור. שיעור ההשמה של בוגרי תדמור עומד על כ-95%

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, אמר השבוע בפגישה עם עיתונאים, כי עקב מגבלות תקציב לא ניתן היה להעביר כספים למיזמים אליהם התחייבה הממשלה. מאחר שהחברה מתוקצבת עד לסוף שנת 2014, סוכם כי עד סוף שנת 2014 יימשכו ההכשרות במקום כסדרן ובזמן הזה יחפשו פתרון, בשיתוף עם משרדי האוצר, התמ"ת והתיירות.

מהלך זה של משרד התיירות נוגד את החלטת ועדת השרים לענייני הפרטה שהתקבלה בפברואר השנה, לפיה יעבור בית ספר תדמור לידי זכיין פרטי.

עוד לא החליטו על מכרז

לפי הפרסום, מכירת המותג אינה כוללת את מכירת החברה, נכסיה או המקרקעין בהם מתקיימת הפעילות. שוויו של מתחם תדמור בהרצליה פיתוח, לא רחוק מהים, מוערך ב-60-70 מיליון שקל.

מטרת הפנייה היא לבחון התעניינות של גורמים רלוונטיים ברכישת המותג "תדמור" והיא אינה מהווה מכרז או הזמנה להציע הצעות. כמו כן משרד התיירות והאוצר טרם החליטו האם ובאיזה אופן לפרסם מכרז או הזמנה להציע הצעות בנוגע לנושא פנייה זו.

היקף פעילות תדמור נכון להיום כולל בית ספר תיכון ובו 7 כתות לימוד (2 כתות בכל שכבה י'- יב' , כתה אחת יג'); קורסי הכשרה למבוגרים בתחומי הקולינריה (טבחות סוגים 1-5 קונדיטאות); 10-12 קורסים שנתיים בכל שנה בממוצע ועוד 15 קורסים פרטיים קצרים בתחומי הקולינריה; קורסי הכשרה למבוגרים בתחומי הניהול המלונאי (מלונאות, מנהל בכיר); סדנאות חד יומיות וקורסים קצרים; פעילות שיווק ומכירות, פיתוח תכניות לימודים ועוד.

חלק מפעילות זו מבוצעת מכוח התקשרות של משרד הכלכלה עם תדמור וחלק מהפעילות מפוקחת על ידי המשרד ואינה ממומנת על ידו. שיעור ההשמה של בוגרי תדמור עומד על כ-95%.

התאריך אחרון להגשת ההצעות והרעיונות: 16.10.2013.

פדרמן: אין הגיון בהיעדר רציפות שלטונית

נשיא התאחדות המלונות בישראל, המלונאי עמי פדרמן, סבור ש"למכור את המותג תדמור נראה לי כמו למכור היום את המותג בטר פלייס. לכשעצמו אין לו ערך. ערכה של תדמור הוא בצמידות לנכס, שהוא בית הספר והמלון. מקובל עלינו לחלטין שתדמור אמור להיות מופעל על ידי גורם פרטי. המתכונת של מכירת המותג לגורם אחד ואת הנכס לגורם אחר, נראית לי שגויה. יכול להיות שאני טועה, אבל אם לא – אז שוב הפסדנו זמן".

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן: בית הספר במרכז הארץ ובאזור יוקרתי, מעניק חשיבות לנושא המלונאות והקולינריה
נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן: בית הספר במרכז הארץ ובאזור יוקרתי, מעניק חשיבות לנושא המלונאות והקולינריה

לדעת פדרמן, אין מדובר כאן בהשקפת עולם פוליטית, אלא בנושא מקצועי שאנשי מקצוע דנו בו ארוכות "ואז נכנסה אדמיניסטרציה חדשה במשרד התיירות והחליטה שכל מה שנעשה בעמל רב עד אז – לא טוב, וצריך לעשות משהו חדש. אני לא מבין את ההגיון שבהיעדר רציפות שלטונית: הוחלט על מתווה אחרי שעות של דיונים והסכמות, והנה זורקים הכל ומתחילים מהתחלה".

תדמור כולל את בית הספר ולידו מלון. פדרמן מציין שכדי שהנכס יניב לאוצר בין 60-70 מיליון שקל, הוא צריך להיות מיועד לבנייה למגורים. אלא שייעוד הקרקע הוא למלונאות, וככזה שוויו נמוך בהרבה. "אם ימכרו את הקרקע למי שרוצה לבנות עליה בנייה למגורים, יצטרכו לעשות שינוי ייעוד והאוצר לא יראה מזה כסף בשנים הקרובות".

לעומת זאת, אם משרד התיירות יאמץ את מתווה ההפרטה, כפי שהציעו המומחים, האוצר יוכל לבחור זכיין ואז לראות כסף גם מדמי השכירות של המקום שישמש למה שנועד: בית ספר מרכזי למלונאות וקולינריה, שבוגריו יקבלו בסיום לימודיהם תואר אקדמי ותוך כדי הלימודים יפעילו את המלון ומסעדה הצמודים כמו בבתי הספר הטובים בעולם ובהם בעיר לוזאן ובאוניברסיטת קורנל בארה"ב. "יש די חברות שירצו לחכור את המקום ל-20 שנה ולהשקיע בו", הוא מדגיש.

פדרמן סבור שמיקומו של בית הספר, במרכז הארץ ובאזור יוקרתי, מעניק חשיבות לנושא המלונאות והקולינריה, לצד ביקוש של אורחים ללינה במקום "ויוקרה לתלמידים מהפריפריה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן