Skip to content

אסד סגר את נמל התעופה בלטקיה מחשש לתקיפה

אמש הורה הצבא הסורי לכבות את כל האורות בנמל התעופה היחיד שפעל ללא חשש בסוריה. במהלך הלילה נפרשו עמדות נ"מ מגובות בעשרות טנקים מסביב לשדה. תנועת המטוסים הופסקה ועד כה לא חודשה. בצה"ל נמשכת הכוננות הגבוהה ופיקוד העורף הודיע כי יוסיף היום תחנות חלוקה לערכות מגן. נתניהו: "לאויבינו יש סיבות טובות מאוד לא לבחון את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שדה התעופה של לטקיה, שבו ובקרבתו מרוכזים כוחות הנשיא בשאר אסד ובסיסי ה"היועצים" הרוסים, נסגר אמש (מוצ"ש) לתנועה אווירית. הסורים חוששים כי כי התקיפה האמריקנית הצפויה תפגע בנמל התעופה הבטוח שנותר למשטר הסורי ולכן עם ערב כבו האורות והשדה נסגר לתנועה. היום התברר כי אסד חשש שבנוסף למתקפת טילי הטומהוק ינסו המורדים לתקוף את נמל התעופה מיד לאחר התקיפה האווירית. טנקים ואמצעי נ"מ נפרשו מסביב לשדה התעופה ותנועת המטוסים הופסקה ועד כה טרם חודשה. 

נמל התעופה בלטקיה. אסד חשש ממתקפת מורדים אחרי המתקפה האמריקנית
נמל התעופה בלטקיה. אסד חשש ממתקפת מורדים אחרי המתקפה האמריקנית

ראש ממשלת סוריה, ואיל נאדר אל-חלקי, התראיין אמש ואמר כי "הצבא הסורי בכושר מלא ומוכן לפעולה עם אצבע על ההדק. הצבא יתעמת עם כל תרחיש שהם (האמריקנים) מתכננים לבצע". סוריה עצמה לא הגיבה עדיין באופן רשמי להחלטת נשיא ארה"ב לדחות את המתקפה הצפויה לפחות בתשעה ימים, עד לכינוסו של הקונגרס לאחר הפגרה. ניכר כי הצבא הסורי נפרש לאורך הגבול עם ישראל וריכז כוחות מול מתקנים חיוניים לצבא. עשרות טילי סקאד הועתקו ממתקן צבאי בצפון לאזור אחר יחד עם מאות משגרים.

צה"ל לא הסיר את הכוננות במהלך סוף השבוע והשלים את פריסת סוללות "כיפת הברזל" בצפון כולל אחת בגוש דן ואחת בדרום למקרה שארגוני טרור ינסו לנצל את המצב לירי טילים לעבר ישראל מסיני. היום נפתחו תחנות חלוקת ערכות המגן לציבור ובפיקוד העורף הודיעו כי יתגברו את מערך כוח האדם בנקודות החלוקה ויפתחו גם תחנות נוספות.

למרות הכוננות הוחלט בצה"ל בסופו של דבר לשחרר חלק מהחיילים בצפון והם בילו את השבת בחיק משפחותיהם. עם זאת, מבדיקה שערך מגפון, הציבור הישראלי לא התרשם יתר על המידה מהמתיחות והתפוסות בצימרים ובבתי המלון בצפון הארץ בסוף השבוע היו רגילות לעונה.

"ישראל שלווה ובוטחת בעצמה. אזרחי ישראל יודעים היטב שאנחנו ערוכים לכל תרחיש אפשרי, ואזרחי ישראל צריכים גם לדעת, שלאויבינו יש סיבות טובות מאוד לא לבחון את עוצמתנו – הם יודעים למה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו הבוקר בהתייחסו לנושא סוריה. ראש הממשלה לא התייחס, כצפוי, להודעתו של אובמה כי יבקש את אישור הקונגרס לתקיפה בסוריה.

בהזדמנות הזאת, בירך ראש הממשלה את התעשייה האווירית ואת חברת חלל על השיגור המוצלח של הלוויין עמוס 4 אמש מבייקונור שבקזחסטן. "יש מעט מאוד מדינות בעולם שיכולות להתברך בהישג כזה", אמר נתניהו. "כראש ממשלת ישראל אני וגם השרים כאן גאים בכך. זאת אחת מן הבשורות הטובות שנתבשרנו בשבוע האחרון".


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן