Skip to content

הנשיא המודח מוחמד מורסי יעמוד לדין על הסתה לרצח מפגינים

האישומים מתייחסים לאירועים אלימים שהתחוללו מחוץ לארמון הנשיאות בקהיר בחודש דצמבר 2012 כאשר שבעה בני אדם לפחות נהרגו בהתנגשויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנשיא המצרי שהודח בהפיכה האחרונה, מוחמד מורסי, יעמוד לדין על סעיף של הסתה להרג מפגינים. יחד עמו יועמדו לדין ארבעה עשר פעילי תנועת האחים המוסלמים באותן האשמות, ביניהם מנהיגי האגף הפוליטי של התנועה, מוחמד אל-בלטאגי ועיסם אל-אריאן.

מוחמד מורסי - מאיגרא רמה לבירא עמיקתא
מוחמד מורסי - מאיגרא רמה לבירא עמיקתא

האישומים מתייחסים לאירועים אלימים שהתחוללו מחוץ לארמון הנשיאות בקהיר בחודש דצמבר שחלף, כאשר שבעה בני אדם לפחות נהרגו בהתנגשויות. רבבות מפגינים התכנסו מחוץ לארמון הנשיאות בליל הארבעה בדצמבר 2012 ויום למחרת, כדי למחות על מה שתואר כצו בלתי חוקי של מורסי, שהעניק לו סמכויות בלתי מוגבלות, ועל מהלכיו לשינוי חוקת מצרים.

אתמול (ראשון) נמסר בכלי התקשורת המצריים שמורסי הורה למשמר הרפובליקה ולשר המשטרה לשבור את הפגנת השבת, אך הם סירבו לציית לפקודה. אז קראו עוזרי הנשיא לתומכיהם מקרב האחים המוסלמים לטפל במפגינים. לפחות שבעה בני אדם נהרגו בהתנגשויות ומאות נפצעו. תומכי הנשיא המודח טוענים שבאותו אירוע הם הגנו על ארמון הנשיאות מפני מפגינים שתקפו אותו.

קודם לכן הואשם מורסי ב"רצח בכוונה תחילה של כמה אסירים, קצינים וחיילים", כאשר הוא וכמה ממנהיגי האחים המוסלמים שוחררו בכוח מכלא בקהיר בינואר 2011. כמו כן הוא נאשם בתכנון תקיפות על בתי סוהר במהלך ההתקוממות שהפילה את הנשיא לשעבר חוסני מוברק, ובקשירת קשר עם ארגון חמאס.

מורסי מוחזק באתר חשאי מאז הודח מהשלטון בחודש יולי, וזהו התיק הראשון שבגינו יתנהל נגדו משפט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן