Skip to content

אסון במצרים: לפחות 73 הרוגים בקטטה במשחק כדורגל

בסיום משחק בין שתי קבוצות צמרת במצרים פרצו אוהדי המנצחת למגרש והחלו לרדוף אחר שחקני הקבוצה המפסידה. הדבר הביא לקטטה המונית ביציעים, שבמהלכה נחנקו ונדרסו למוות עשרות אנשים ונפצעו למעלה מאלף באחד מאסונות הכדורגל החמורים בהיסטוריה. הפרלמנט המצרי יתכנס מחר לישיבת חירום מאת אורי קציר משחק כדורגל שנערך הערב בעיר המצרית פורט סעיד גבה לפחות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסיום משחק בין שתי קבוצות צמרת במצרים פרצו אוהדי המנצחת למגרש והחלו לרדוף אחר שחקני הקבוצה המפסידה. הדבר הביא לקטטה המונית ביציעים, שבמהלכה נחנקו ונדרסו למוות עשרות אנשים ונפצעו למעלה מאלף באחד מאסונות הכדורגל החמורים בהיסטוריה. הפרלמנט המצרי יתכנס מחר לישיבת חירום

מאת אורי קציר

האוהדים פרצו למגרש. כך החלה מהומת הדמים

משחק כדורגל שנערך הערב בעיר המצרית פורט סעיד גבה לפחות 73 קורבנות, באסון שמסתמן כאחד הקשים שידע עולם הספורט בעשרות השנים האחרונות. האסון, שגרם להלם כללי במצרים, כלל גם למעלה מ-1000 פצועים. כך מסר דובר מטעם משרד הבריאות המצרי.

הדובר, ד"ר הישאם שינה, אמר כי מתוך אלף הפצועים כ-150 נמצאים במצב קריטי. רבים מהם סובלים מזעזוע מוח ומחתכים, אמר.

הכל קרה במשחק שנערך הערב בין קבוצת אל אהלי מקהיר לקבוצת אל מסרי מפורט סעיד, שתי קבוצות שבין אוהדיהן קיימת יריבות מרה וארוכת שנים. בניגוד לכל הציפיות, הביסה אל מסרי את הקבוצה המפוארת מהבירה בתוצאה 3:1. עם סיום המשחק פרצו אוהדי אל מסרי אל המגרש והחלו לרדוף אחר שחקני אל אהלי. אחריהם נהרו אל המגרש אלפי אוהדים, ובידיהם חפצים שונים ואבנים, שאותם זרקו על שחקני ואוהדי אל אהלי. ביציע פרצה מהומה גדולה, שהפכה לקטטה המונית. עשרות אוהדים נרמסו ונחנקו למוות. גם מספר שוטרים נהרגו. שחקני אל אהלי, אגב, הגיעו בשלום אל חדרי ההלבשה, שאליהם לא עלה בידי האוהדים לפרוץ. מאוחר יותר הועברו שחקני אל אהלי וחלק מהאוהדים, על ידי שני מטוסים של חיל האוויר המצרי, חזרה לקהיר.

עשרות אמבולנסים הוזעקו אל האיצטדיון וטיפלו בפצועים השרועים על הדשא וביציעים.

בין שתי הקבוצות יש היסטוריה קשה של עימותים אלימים. בין אוהדי הקבוצות כבר פרצו לא מעט קטטות בעבר, לרבות כאלה שבהן נשפך דם.

אש ביציעים. האלימות במגרשים התגברה מאז המהפכה

רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה מוסרת כי מאז המהפכה במצרים, התחוללו לא מעט קטטות אלימות במגרשי הכדורגל. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא היעדרותם של כוחות שיטור מהמגרשים. זאת, בעקבות הביקורת הציבורית החריפה שנמתחה על המשטרה על התפקיד שמילאה בדיכוי האלים של מפגיני המחאה.

האוהדים שנשארו ביציעים הבעירו את כיסאות הפלסטיק, וחלקים מן האיצטדיון עלו באש. אש פרצה גם באיצטדיון אחר בקהיר, אם כי עדיין לא ברור אם בשל נסיבות דומות.

שחקנה של אל אהלי, מוחמד אבו טרייקה דיבר בזעזוע לאחר שהובררו ממדי האסון. "זו מלחמה ואנשים נהרגים לנגד עינינו", קרא, "לא הייתה שום אבטחה במקום. אני קורא להתאחדות לכדורגל לבטל את הליגה. זה מצב  נורא ואיש לא ישכח זאת לעולם".

ההתאחדות המצרית ביטלה מייד  משחק נוסף בקהיר, בין זאמאלק לאיסמעיליה, מחשש למהומות נוספות ומתוך כבוד להרוגים ולמשפחותיהם. הפרלמנט המצרי הודיע כי יתכנס מחר לישיבת חירום שבה ידון באסון ההמוני. התאחדות הכדורגל המצרית הודיעה על דחיית כל המשחקים המתוכננים, בשל האסון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן